Ik had een vraagje Bij het opstarten van onze computer komt er uit de computer zelf een harde soort piep. Het gaat niet over de boxen maar komt echt uit de computer zelf. Is dat op één of andere manier uit te schakelen? Nu hoort namelijk iedereen in huis het als de computer aan gaat, en dat is smorgens/savonds/snachts best wel vervelend. Alvast bedankt.
En hoe en waar doe ik dat? Zoveel verstand heb ik nie tvan computers. Ik had alleen zelf ook al wel bedacht dat het waarschijnlijk in het bios is uit te schakelen, maar hoe vind ik dat?
Van Wikipedia. Ik weet in elk geval al waarom hij het doet, maar computer opnieuw opstarten >delete oid indrukken< en dan in de instellingen wat gaan zitten zoeken?
Denk niet dat je het zult vinden in de BIOS. Je kan natuurlijk ook de speaker los koppelen van het moederbord.
Ik heb inderdaad niks kunnen vinden. Wel iets van onboard sound blablabla ofzo. Maar als ik dat uitschakel heb ik helemaal geen geluid meer (en nog steeds die vervelende piep). Maar ik heb weinig zin om die speakertjes los te halen. Maar ik vroeg me gewoon af of het niet softwarematig kon ofzo, en aangezien hier genoeg mensen met computerverstand op het forum zitten dacht ik van ik vraag het even.