geluid hdmi dvi kabel

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door daantjuh_15, 24 nov 2009.

1. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

Ik heb een klein vraagje; ik heb nu sinds een maandje een hdmi-dvi kabel waarmee ik mijn tv als computerscherm kan gebruiken alsware. Met name voor films. Nu heb ik echter het geluid nog steeds via men computer speakers en niet via de tv, mijn vraag is daarom of er een mogelijkheid is dat ik het geluid via mijn tv hoor ipv de computer speakers?

Hoor het wel!

Daan

2. WesleyRBK

WesleyRBK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  3. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    Maar die sluit je naast de hdmi-dvi kabel er ook nog bij aan?
    thanks voor de snelle reactie trouwens, maar je kan niet via instellingen ergens iets instellen zodat ik het geluid via de tv krijg?
    tv is trouwens samsung b530 full hd, als eventueel nodig is voor info

4. WesleyRBK

WesleyRBK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee DVI zend alleen maar beelden uit geen geluid. Als het goed is heb je op de achterkant van je TV een rode en witte tulp aansluiting. Daar moet je ze in doen.

5. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    oke super! en dan kan ik gewoon via de afstandsbediening van tv geluid regele?

6. WesleyRBK

WesleyRBK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet de tv als een box zien voor je computer dus ik denk dat je hem wel kan uitzetten via je afstandbediening.

7. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    oke ik snap er niks van, ik heb dat kabeltje gekocht. Heb die rode en witte aansluiting erin gedaan en de andere uiteinde in de aansluiting gedaan waar eerst mijn computer speakers op zaten (dat kabeltje er dus uitgehaald) krijg alleen nog steeds geen geluid via de tv?
    ben niet echt bekend op dit gebied haha sorry

8. WesleyRBK

WesleyRBK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Drivers geinstalleerd voor je Geluidskaart en verwezen naar de boxen in je tv?

9. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    ja driver is geinstaleert, want pc speakers werken ook gewoon. verwezen naar boxen in je tv, zou niet weten hoe?
    heb bij device manager gekeken waar hij wel een hd tv zag met een error gaf dat hij niet kon opstarten, beetje appart.

10. WesleyRBK

WesleyRBK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is heeft je geluidskaart een progamma geheel voor het geluid. Staat meestal in je taskbar. Even dat pijltje drukken zodat je er meer ziet. Daar moest ik hem toewijzen als luidspeaker.

11. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    ja bij mij staat wel een icontje in de taskbar, maar kan geen optie aanvinken voor de tv als luidspreker. Maar telkens als ik zeg update driver bij device manager, dan instaleert die er 1tje en geeft die als die klaar is een error: cannot start.

12. WesleyRBK

WesleyRBK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet even niet snel wat de oplossing is. Bij mij was het plug and play (listen :p).

13. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    haha wat gaar, waarom niet bij mij:+
    pc herstarten is toch niet nodig voor zoiets lijkt me, om het dan werkend te krijgen bedoel ik

14. WesleyRBK

WesleyRBK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Al andere aansluitingen geprobeert waar de jack ingaat.

15. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    ja allemaal, weet echt niet waarom het niet werkt..
    maar goed dan maar geluid via computer speakers hehe, breng kabeltje straks wel weer terug:+

16. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    goede grafische kaarten van nvidia hebben ook een audio chip die er voor zorgen dat je wel audio over hdmi krijgt.
    ik heb bv een 9500gt die heeft een nvidia hd audio chip. hoef alleen maar hdmi aan te sluiten voor beeld en geluid.

17. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    geforce 6600 :+

18. WesleyRBK

WesleyRBK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij gebruikt een DVI output. Daar gaat geen geluid overheen.

19. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    de hdmi zit in mijn computer en de dvi in de tv. maar het is me nog steeds niet gelukt om het geluid via mijn tv te krijgen.. heb kabeltje nog wel.

Deel Deze Pagina