Geluid vraagje!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 23 feb 2008.

1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb met me camera een optreden opgenomen, alleen het geluid is natuurlijk een beetje overbelast. Is er een programma waar ik de geluidskwaliteit iets mee kan verbeteren?

Bijvoorbaat dank! :)

2. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ikhebmagienodig.nl

kerel das toch onmogelijk:p zo'n programma kan moeilijk raden wat voor geluid er wel geweest zou moeten zijn zegmaar:p
    er zal vast wel een programma zijn waarmee je het een beetje kan oppoetsn maar je zal geen betere geluidskwaliteit zelf krijgen ben ik bang..

3. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Hehe okeej dan, ik had verwacht dat er wel een programma was. Maargoed dan ga ik het maar in Premiere gooien, en editen. :)

In iedergeval bedankt voor je reactie!

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    adobe audition 2.0/3.0 kan je ruis/hiss etc etc mee filteren. Ook kan je het stereobeeld verbeteren.

Het zal je verbazen hoeveel je aan geluid kan verbeteren. Je hebt zelfs een spectrum view, en dan zie je allemaal kleuren, en een kleur stelt een bepaalde frequentie voor ofzo.

Je hoort bijvoorbeeld een tik in je geluid, en dan zie je dan in dat spectrum als een groen vierkantje ofzo. Dat vierkantje kan je dan verwijderen! Resultaat: tik weg, en de rest van het geluid vult het gat gewoon op.
    In plaats van die hele paar miliseconden te verwijderen doe je het dan op die manier.

http://www.adobe.com/products/audition/overview.html

(je moet dan wel in edit mode zitten, en niet in multitrack)

Laatst bewerkt: 23 feb 2008
  5. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ooh thanks LangeJan! :thumbs: Ik ga het eens even proberen!

6. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    als het een een optreden van een bekende band was kun je ook gewoon de muziek van de "legale" live cd plukken en die eronder plakken :9

7. joeperd

joeperd TaH PoWnz0r

Leuk Bevonden:
    0
    ook slim ;)

8. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja dat kan idd ook, maar het ziet er gek uit vind ik. Heb het al geprobeerd maartoch is het wel vetter met het echte geluid. :)

Deel Deze Pagina