[Centraal]E3 Xbox Live Ik ben onder de indruk van de nieuwe Live features in het artikel op de homepage Laten we hier de mogelijkheden bespreken van deze nieuwe Features... Nu weet ik echt waarom de Xbox Rocks! Een nieuwe interface voor Xbox Live. Nieuwe grafische stijl voor het weergaven van het Xbox Dashboard. Gamertag gebonden interface. De interface onthoud wat jij opgeslagen hebt op je account en geeft de features weer die jij wilt zien. Friends Lobby's waardoor je direct met je online Live vrienden kunt communiceren met de headset, zonder in een spel te zitten. Handig voor het afspreken wat je gaat spelen etc. Xbox Music Mixer maakt het mogelijk muziek uit te wisselen en je eigen composities te maken. Mogelijkheden voor het uitwisselen van digitale plaatjes. Elke gamer krijgt een Internet face. Wat inhoud dat elkel Live gamer een internet pagina krijgt waarin je verschillende Xbox Live functies via het inloggen op je eigen pagina kunt beheren. Ook zal dit mogelijk maken je via je mobiele telefoon of MSN Messenger op de hoogte te houden van de gebeurtenissen op Xbox Live (Invites etc). Nieuwe Live gaming features. Een voorbeeld is een mogelijke feature die in Project Gotham Racing 2 aanwezig zal zijn, namelijk uploadable challenge races. Hierbij rijd je zelf een race en kan je de Ghost van je race uploaden zodat een vriend van je de Ghost kan downloaden en tegen die Ghost kan spelen om de beste tijd. Handig als je vaak om verschillende tijden online bent als je vrienden en toch wilt kijken wie de beste is. Meer van dit soort features worden verwacht bij andere spellen. Nogmaals bedankt MS
Is niet officieel, komt uit OXM, maar officieel is het pas als het uit de strot van die gast allard komt op de E3 persconferentie
jeb klopt ... maar deze geruchten heb ik ook ergens anders gehoord (denkt aan zijn groene doos) ... we wachten af .. hopen dat Allard snel zingt
Dit klinkt goed, vooral het feit dat je straks met elkaar kan praten door de comunicator zonder dat je een spel in je xbox hoeft te hebben liggen. Verder ben ik benieuwt wat je eigen internetpage voorsteld.
"Xbox Music Mixer maakt het mogelijk muziek uit te wisselen en je eigen composities te maken." vraag me af hoe ze dat gaan doen met de licenties voor de muziek...en in wat voor formaat je ze kan versturen (niet gecomprimeerde audiofiles zijn toch nog tamelijk groot)...oh well, we'll see Wel super dat je strax gewoon een MSN berichtje kan krijgen als 1 van je friends gaat gamen (of zo stel ik het me voor iig )
De website is een coole feature (deze is naar mijn weten waar)... verder lijkt me het chatten grappig .. en de plaatjes oversturen (tja ik weet niet wat ze daar mee bedoelen .. misschien dat je straks snapshots van je game kan door sturen ... maar zoals Mirik al zei het is een gerucht ... maar het komt wel van OXM .. dus een iets kleiner gerucht
Dat nieuwe dashboard zou ook wel vet zijn, de huidige is een beetje saai. Nu maar hopen dat we er niet voor hoeven te gaan dokken.
de verandering van de dashboard is een globale update ... dus daar moet je waarschijnlijk niet voor dokken ... voor de service (webpage) en dergelijke zal je waarschijnlijk wel voor moeten gaan betalen ... maar deze zal vermoedelijke in de maandelijkse bijdrage verwerkt zijn
Dit lijkt mij allemaal redelijk officieel. De nieuwe features lijken me cool en maken het echt een service, zoals je dat bv ook bij de Dreamcast had.
Dit is allemaal vette shit, maar wanneer moet dat ding nou precies op de meeste xboxen staan? Maar echt vet als het allemaal uitkomt en werkt. Whoehoe way to go ms.
zijn die nieuwe features alleen verkrijgbaar met de nieuwe Xbox-live pakketjes, of hoe moet ik dat zien?..... want de dingen die je nu kan doen op Xbox-live zijn toch gewoon de dingen die op je installatie-disc zaten?.... hoe komen die nieuwe features dan op je dashboard?....
Ik zou ook een soort optie willen zodat je je eigen muziek kan inspreken met voicemask en mixen van muziek. Die optie moet dan gedownload worden.
Zo zie je maar weer dat Live echt super belangerijk is voor de Xbox... Ik vind het een stuk leuker en persoonlijker dan over normaal internet... Keep up the good work MS!
Zeker coole features, ik mis alleen nog de mogelijkheid om korte standaart PM's te sturen om iemand te laten weten dat je niet kan joinen of iets dergelijks.