Wat gaat er nu gebeuren, wat is dit voor een Console War? Gamers.nl meldt dat het gerucht over het web gaat dat Microsoft mogelijk van plan zou zijn om bij de aankoop van 4 Xboxgames tegelijk een Xbox gratis erbij te geven... Dit, omdat de verkopen op het Europese vasteland nog steeds schijnen tegen te vallen... Waar gaat dit heen? Als het waar is, krijg ik dadelijk een Xbox gratis bij de aankoop van een pak wasmiddel? Het is een gerucht, maar wel een raar gerucht... Wat wel opvalt, is dat Microsoft steeds een extra scheppie van de prijs doet als bijvoorbeeld de Playstation 2 omlaag gaat in zuurverdiende eurootjes... Met de laatste prijsdaling duikt de Xboxprijs net onder die van de Playstation 2 en er wordt meteen een DVD-afstandbediening gratis bij gedaan en een Xbox magazine... Wat de directe gevolgen van deze Xbox prijsdaling zijn weet ik niet, maar de PS2 is door haar prijsdaling alweer 140% vaker over de toonbank gegaan dan vòòr die prijsdaling... Ze maken elkaar kapot! Gelukkig heeft Microsoft een aardig spaarpotje gereserveerd voor de Xbox (vele miljarden), dus een flop zal het niet snel worden, maar die duikelende prijzen vind ik toch wel een klein beetje beangstigend, wat denken jullie ervan?
Laatst bewerkt: 5 sep 2002