Je hoort mij niet zeggen dat MS met de xbox vette winst heeft gemaakt. Ik weet ook wel dat ze er per verkochte console $ x00,- toe moesten leggen (ondertussen zijn de ontwikkelkosten trouwens wel terugverdiend en wordt er per console geen verlies meer gedraaid).
Laat jij je echter niet bedriegen door het verlies dat MS op de xbox geleden heeft en de geringe marketingactiviteiten. MS heeft op voorhand zelf aangegeven dat dit een leerproces voor haar is en dat zij een blijvende speler is in deze markt. M.a.w. tot nu toe verloopt alles wel enigszins zoals ze zich had voorgesteld.
En ondanks/dankzij de geringe marketingactiviteiten worden de geprognostiseerde aantallen verkochte xboxen gewoon behaald. MS had ook wel door dat ze de voorsprong van de PS2 niet meer ongedaan zou kunnen maken en ze heeft dat dan ook niet geprobeerd. De hiermee bespaarde kosten marketingactiviteiten zijn daarom gestoken in de volgende generatie console, waarmee zij zelf een voorsprong op de concurrentie wil nemen. Wanneer die uitkomt zul je kunnen zien dat MS op marketinggebied zeker niet onder doet voor Sony (ik weet zeker dat er meer mensen zijn die het merk Microsoft in huis hebben dan mensen die het merk Sony in huis hebben...hoe bedoel je marketinggoden!!)
Laatst bewerkt: 18 nov 2003