Gerucht : XboX verkopen.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door lammetje, 28 sep 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lammetje

lammetje *PGR2-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag hoorde ik van 2 gasten van Discovery Games (prive omgeving) dat het aantal van totaal verkochte XboXen eigelijk nog steeds helemaal niet goed doet in Nederland. Blijkt ergens in de 50.000 te zitten en om een goeie 'user base' op te bouwen moet je min 250.000 consoles verkocht hebben. Als ze eind dit jaar het niet halen dan blijkt de Xbox in Nederland in de comsole wereld 'een flop te zijn' zoals de Dreamcast , zou betekenen dat de developers dan zich kunnen terugtrekken (GP4 ?) ???

Laatst bewerkt: 3 okt 2002
  2. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ow nee hoor, MS laat de xbox heus nie floppen. en dit is een stom gerucht vind ik. 50000 xboxen verkocht in nederland vind ik nog nie eens zo slecht.

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    mensen moeten kappen die die zogenaamde ''geruchten''
    het is niet leuk meer...

gruchten:

''MS koop rare'' nja die was dan wel waar
    ''xbox flopt''
    ''MS koopt Capcom''
    baabbalblbb
    enz enz

4. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    als het zo zou zijn is het helemaal hun eigen schuld.
    moeten ze NL maar serieus nemen.

mensen moeten zelf maar uitvinden wat een xbox is, reclame ho maar.

5. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, hij zal heus niet floppen. Er zijn veel developpers die expres voor de Xbox ontwikkelen, omdat ze dan de mooiste graphics kunnen maken.

6. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    M$ kan altijd zelf nog spellen maken en dat is dus wat sega niet kon omdat ze geen geld meer hadden.... maar ik denk toch dat het nooit zover zal komen omdat men gewoon graag zo mooi mogelijke spellen maakt en dan moet je bij de xbox zijn ;)

7. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    AL zou die floppen in NL, wat dan? Dan importeer je je games voor minder geld toch uit Australie?

8. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    yup :D

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Haha 250.000 haal je echt niet in de eerste zoveel maanden :). Waarom lopen de verkopen wel wat achter op schema (het kan altijd meer :)) : Weinig promotie naar het grote publiek toe. Playstation 2 is een naam die je overal tegenkomt (Sony brengt ons al het hele jaar PS2 reclames en ook game-reclames, en wat dacht je van de Champions League waar PS2/Sony mede hoofdsponsor van is)

10. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik weet niet hoe het in nederland is, maar tegenwoordig draait er een reclame op tv van xbox:
    je ziet de X in een bol, waar allemaal groene blubber rond zit, ongeveer een beetje zoals wanneer je je xbox opstart, en dan kan je ook nog eens elke week een xbox winne in een tvprogramma
    de reclame komt stilaan op gang , misschien wat laat, maar beter dan nooit

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Eh in Belgie of in Nederland?

12. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    50.000? Is nie eens zo slecht PS2 had na 14 maanden in NL Be en lux 200 verkocht. En mS in 6 maanden alleen in NL 50.000:D

13. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik kijk toch vrij veel TV maar hier heb ik nog geen Xbox reclame gezien (behalve rond 14 maart)

15. Spiderstyle

Spiderstyle Shit Happens!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in NL ook geen Xbox reclame meer gezien sinds die "Champagne" reclame van de buis is gehaald..

Vondt dat overigens best een goeie reclame..

Toch zouden ze in toekomstige reclames ietwat meer gameplay moeten laten zien.. Denk dat mensen dat interessanter vinden..

16. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Lolz, 200?

PS2 heeft er in de eerste 14 maanden in Nederland heeeeeeeeeeeel wat meer verkocht hoor. Na 14 maandan was GT3 zelfs al uit dus.

Klopt niet helemaal wat je zegt. Maar goed, de Xbox is nog geen jaar op gang, de PS2 had in het begin ook kutgames.

In Amerika heeft de Xbox afgelopen maand overigens 250.000 exemplaren verkocht tegenvoer 230.000 Gamecube's (terwijl Mario afgelopen maand is verschenen).

Zegt wel wat }:]

17. Kami

Kami JSRF addict

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ie 2000 bedoelde... olol wij hadden binnen een week 200 PS2's verkocht...was gewoon triest mensen stonden gewoon voor de deur te drammen en toen die open ging rende ze alllemaal als kleine kinderen naar de balie toe :D
    jammer genoeg was dat met de Xbox niet zo een hype, alleen wisten de meeste gasten wel wat ze kochten (superblij allemaal) terwijl de clueless factor bij de PS2 verkoop toch wel erg hoog lag.

18. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    issut niet 200000? lol

19. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    De PS2 had natuurlijk ook een voordeel te hebben dat de userbase van de PS1 supergroot is en daardoor veel mensen gelijk de opvolger wilde hebben. Als nieuwe speler heb je dat niet en kost het meer moeite. Dus zou er eigenlijk wel wat meer reclame mogen komen in de benelux imho, zeker als je kijkt naar de ons omringende landen( Duitsland , Frankrijk , Engeland )

20. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    fuck it,

maakt mij nix uit of xbox nou een hit of een flop wordt in nederland, voor mij is het een hit and that's what counts!

Trouwens, voor mij was de Dreamcast al helemaal geen flop, super vette machine juist!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina