1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Getweaked Alcatel Speedtough ADSL modem --> Xbox Live?

Discussie in 'Games' gestart door The Fish, 15 dec 2002.

  1. The Fish

    The Fish Wallah

    Berichten:
    242
    Leuk Bevonden:
    0
    Getweaked Alcatel ADSL modem --> Xbox Live?

    Ik heb hier thuis ADSL en heb m'n Alcatel ADSL modem zo getweaked dat hij ook als router gebruikt word. Zo ziet het er dan ongeveer uit als ik m'n xbox wil aansluiten:

    Xbox --> 5 port HUB --> Getweaked ADSL modem --> internet

    Ik weet het dat mogenlijk zou moeten zijn door poorten open te zetten, alleen ik kan nergens vinden of dat mogenlijk is met de xbox en als het mogenlijk is welke ik dan moet hebben.

    Anyways, als iemand het hier weet, please let me know.
     
  2. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebbie het al geprobeerd aan te sluiten dan? (een ook te connecten).
     
  3. Indivi_Duel

    Indivi_Duel Freetimewarrior.com

    Berichten:
    399
    Leuk Bevonden:
    2
    als je adsl neemt moet je dan ook nog je hele circuit verbouwen voor XbL dan ???
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nee. Ik doe het gewoon Xbox > Modem/Router. Behoord gewoon te werken.
     
  5. The Fish

    The Fish Wallah

    Berichten:
    242
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, daar ga ik dan maar vanuit Wouter :). Ik twijfelde omdat ik met XBconnect of Gamespy Tunnel nml wel poorten moest doorschakelen, maar misschien regelt dat Xbox Live installatie proggie dat zelf wel.
     
  6. APieSAi

    APieSAi Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    heej fish, ik heb precies dezelfde dezelfde setup als jij, geteakte alcatel modem, een 5 ports switch (had eerst een acht ports 10 mbit hub, maar de switch is beter en sneller (100 mbit)), waarop 3 pc's, mijn xbox, en natuurlijk mijn alcatel modem zitten, en ik kan gewoon connecten met de xboxlive server, dus ik denk niet dat je poorten open hoeft te zetten hoor.
     
  7. Bertjan123

    Bertjan123 Aaii

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben blij dat ik deze post zie.... heb namelijk ook een getweakte modem. Thanks!
     
  8. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagie aan de tweakers onder ons.

    Nou ik heb mn alcatel modem dus getweakt. De laatste tijd heb ik nogal problemen met mn internet. Soms word de internet verbinding gewoon verborken en kom ik er een paar uur niet meer op. Meestal de volgende dag pas. Als ik in de admin van mn modem kijk staat daar 'Warning: Modem is down' (als het internet het dus niet meer doet he), dus ik denk dat het aan het modem ligt. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Is er wat aan te doen? Hebben meer tweakers dit probleem? Is dit een project van mxstream om tweakers eraf te gooien? nou ik weet het nie meer misschien jullie wel.

    TNX and GreetzZ
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Re: Vraagie aan de tweakers onder ons.

    verlaag je mtu naar 1450 ipv 1500 soms kan hij de data stroom niet aan
     
  10. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Vraagie aan de tweakers onder ons.

    Ok, maar hoe kan ik dat doen?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan in het menu komen van je router (modem) Alcatel ... daar kan je de MTU waardes aanpassen ... (ik heb zelf geen acatel maar ik zal even zoeken voor je)
     
  12. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, kzal ffies checken. Bij welk menu staat het mestaal (je weet wel bijv help of dns of ppp enzo)
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2003
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    meer in overig .. ehm denkt even na waar het staat bij ziijn router ... mogelijk bij ppp
     
  14. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het nie vinden, miscchien een andere gast met een getweakt modem. Maar als ik de mtu size van mn router verklein helpt dat?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kijk even op deze site : http://www.ihug.com.au/getultra/support/docs/ethernet-alcatel/ethernet_clickthrough/dialin.htm#

    misschien kan je hier een antwoord vinden ..

    gaat even verder zoeken

    Niet helemaal duidelijk:

    The web interface says "Modem is DOWN!"
    This means it can't get ADSL sync. Check that it's plugged in, and that the line it's plugged into has ADSL enabled.

    I run ppp(8 ) and get timeouts.
    Check you have Sync (as above)
    Make sure that that is the *first* problem. Telecom in NewZealand at least will only answer authentication queries slowly, if you attempt to authenticate to them two or three times in rapid succession the second and beyond connections will be ignored and you will get timeouts, make sure that you got the username and password correct, wait a few seconds, and then try again.

    gaat verderder zoeken

    Ik demnk dat het met time outs te maken heeft .... maar ik heb nog geen antwoord ...
     
  16. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    wat kan ik verder doen op die site?

    En ik heb de Mtu van mn router op 1450 gezet. Ik hoop dat dat helpt. Want is het niet zo dat als je router de MTU grote beperkt dat je modem dan ook geen grotere pakktjes krijgt dan dat de router toelaat. Of werkt het zo niet?

    Ik snap dat engelse stukkie niet helemaal. Is het nou zo dat als je te snel signalen stuurt dat het niet werkt omdat je provider het nie aankan? Maar wat moet je nou doen?
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2003
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee dat werkt niet zo ;) ... de pakketkjes die je dan binnen gedeeld worden opgedeeld in fragmenten ... voor de xbox word een mtu van 1450 aangeraden
     
  18. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    owkee;) , dus ik kan dat het beste weer terug zeggen? Maar het ligt dus aandat ppp gedoe, Weet jij wat je moet veranderen?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nope (nog niet ik ben even aan het "surfen"en wie weet vind ik straks het antwoord) maar ja mijn gave hapert ook wel eens O-)
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik denk dat het hardwarematig is... hij kan gewoon op de 1 of andere manier niet de lijn syncen...

    Om met een basic planet abbo-tje, getweaked modem te werken, heb je in ieder geval niet al die zooi nodig die bij jou geconfigureerd staat. Alles werkt met maar 1 PPP-entry, type vc-mux, VPI=8, VCI=48.

    Oftewel : alles deleten uit phonebook, 1 nieuwe entry van type ppp maken op 8/48. Dan save all, naar ppp configuration, dat ding met ADD toevoegen en configureren

    --------------------------------------
     

Deel Deze Pagina