Chapeau!
is goed,
ik ben het wel met je eens, en snap de grieken ook wel een beetje. als t aan mij zou liggen, komt er net zo'n wet als we voor drank en sigaretten hebben. onder de 16 geen GTA ect.
en daar mag dan best eeen boete of een gevangenis straf op staan voor de mensen die t verkopen.
het bezit er van ligt nogal lastig in gezinsverband.
de game is van mij maar mn zoontje speelt t ook.
dat is dan iets waar de wet zich niet mee moet bemoeien het downloaden is ook zo gedaan.
in de tijd van duke nukem kan ik me herineren dat ik bezweet achter de pc zat en het bloedstollend vond om duke te spelen. ik was immers keen gewend van de 286.
ik kan me best inleven als er een mannetje van 8 oorlogje speelt met zn kameraadjes (zoals ik vroeger ook deed) die zn hele fanthasie er in stopt om t des te spannender te maken.
nou had ik mijn inspiratie vroeger van rambo ect.
raketwerpers en pijl en boog met explosieve ladingen had ik ook in mijn arsenaal.
maar toen werd mijn geest nog niet gevoed met beelden als SOF 1, hardstikke gaaf als je oud en wijs genoeg bent om het allemaal te beredeneren. maar als je werd neer geschoten met oorlogje was je 10 tellen dood.
moet ik me nu voorstellen dat een 8 jarig ventje blijft door schieten tot ook in zijn fanthasie de "vijand's" hoofd uit elkaar klapt of benen er af vliegen?
Ik kan me daar soms best zorgen om maken.
t is niet alleen de game maar ook hoe je er mee om gaat als gezin', daar leer je immers wat goed en fout is.
De winkeliers mogen van mijn part best aan strenge banden gelegt worden.
Laatst bewerkt: 31 mei 2003