Geweldadige games verbieden

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mr.blond, 16 sep 2004.

1. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het Vlaams Blok, een extreem rechtse Belgische politieke partij, heeft dit bericht de wereld ingestuurd. Mee eens? Vast niet :) Waarom niet? Ergens toch een punt? Of allemaal bull shit?

2. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Niet mee eens, dan zouden ze ook een HELEBOEL films moeten verbieden maar dat verbieden ze niet(niet dat ik wil dat films worden verboden en alles).
    Ik vind een leeftijds-sticker niet zo erg want daar let bijna niemand op.
    Ben 1 keer erop aangesproke door een gast in de Dixons maar ben toen maar naar de e-plaza gegaan!:p:D
    En de gasten die zo tekeer gaat na een spel als GTA te hebben gespeeld zien de inhoud alles niet,(er zitten ook andere dingen in het spel behalve rondknallen)er is teveel geziek hierover! Die gasten die zelf alleen spellen als: De barbie race met Kees, die moeten.
    Als er iemand is die het hier mee eens is eet ik een hele bord met zuurkool op.(behalve die gasten zoals hun, maar een gamer)Die gasten moeten niet zeuren de mensen die nog gaan killen in hun school zijn zoiezo niet goed wijs! Als die gasten net zoals J.P. Balkenende meteen in het ziekenhuis liggen kreunend van de pijn voor 1 klein splintertje moeten ze oprotten!

3. Reteppd

Reteppd even niet xboxen

Leuk Bevonden:
    1
    Heb het bericht ook gelezen op FOK. Het probleem is dat er veel mensen dit soort onzin geloven. Het vlaams blok is sowiezo een partij die alles doet om meer stemmen te krijgen. en gezien liefhbbers van geweldadige games ver in de minderheid zijn tov mensen die makkelijk omgepraat worden door politici met gladde praatjes, levert dit weer extra stemmen op.

edit: sinds wanner kan je in doom 3 of manhunt carjacken?

Laatst bewerkt: 16 sep 2004
  4. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Het ligt er ook maar aan welke personen die spelletjes spelen. Deze krankzinnige mensen moeten ze gewoon in een dwangbuis stoppen en geen Doom laten spelen.

Zo kun je alles gaan verbieden: actie films, boeken waar geweld in voor komt enz.

5. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Zolang dat idee in belgie blijft hoor je mij niet klagen :p

6. ironx

ironx Jump in.

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens!
    Het kan gewoonweg niet, punt uit!

Neem een voorbeeld aan mij...

Zit nu zwaar aan de lsd omdat ik in mijn jeugd al spellen heb zitten spelen waarbij één of ander rond figuur zoveel mogelijk pillen moest slikken zonder dat de politie hem te pakken kreeg... Spel heette Pac-Man dacht ik me te herinneren.

Ben ook al tig keer opgepakt vanwege het met een gang van 150km/u door straatjes scheuren waar je eigenlijk maar 30 mag... Hoe dat komt? Enduro-Racer op de Atari 2600!

Kreeg vroeger voor mijn verjaardag een keer schildpadjes.
    Heb ze allemaal kompleet tot moes staan trappen... Allemaal de schuld van een loodgieter-spel dat ik op de NES speelde. Mario ofzo?

Oftewel: in mijn ogen totale onzin!! Dan had ik al bekant een zwaar ziek gestoorde pyschopatische moordernaar moeten zijn.

Uhm... dat "homo's en dikke mensen afmaken" en "op lijken urineren" zijn volgens mij rare spinsels uit meneer zijn eigen fantasieen. Ben ze nog op geen 1 console tegengekomen... Volgens mij is ie zelf zo ziek als ik weet niet wat.

Mensen die zulke dingen in het echt doen, daar rommelt iets in het brein en de opvoeding!

7. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, het is niet in Nederland, maar het is ook al een keer op tv geweest na dat iets met Manhunt dat er iets was gebeurt... Kom op zeg! |:-
    Ik vind het niet eens zo super spel waarvan je zegt: zo en dan pak ik nu een psg-1 en moord ff me buurt uit!
    Het spel ziet er goed uit maar ik vind bullshit dat ze altijd de games de schuld geven! :mad:

8. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Manhunt is te eentonig maar wel funny.

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb net even rond gekeken op de site van Het Vlaamse Blok.

Het proces : moordaanslag op het Vlaamse Blok.

Het lijkt erop dat het Vlaamse Blok voor de Cassatie op 9 November , in een goed daglicht wil komen.

10. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0

Wow... Nou ik heb wel een grote problemen gehad(was 2 maanden geleden aan de drugs) maar om nou schildpadden te vermoorden en alles? :{
    oke... :'-(

R.I.P. schildpadden

11. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Ze komen aandacht te kort...
    En hoe kunnen ze nou door een aanslag een beschuldiging geven op games?
    Man dat kan door internet, tv, games en zelfs als je gek genoeg bent een bordspel! |:-
    Dus om nou alleen de games de schuld te geven... retards
    En btw, als ze extreem zijn zou wel iemand hun willen vermoorden net als Pim Fortuyn |:-

12. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met hem eens, alleen niet met zijn aanpak.
    Deze 18+ spellen mogen gewoon niet verkocht worden aan minder jarigen. Doet een winkel dat wel ---> boete voor de winkel/verkoper. Ook de ouders hebben hun verantwoordlijkheden en zouden eigenlijk moeten weten, welk spel geschikt is voor hun kind. Labiele mensen houd je altijd, al zullen er iets minder van zijn. Hij kiest voor een heel klein beetje meer veiligheid, dat ten koste gaat van het vermaak van vele gamers.
    Als deze spellen verboden worden zal er ook minder interesse zijn in gamen. Een gevolg kan zijn hangjongeren die de stad vernielen en onveilig maken. Uiteindelijk zullen we er dus alleen maar op achteruit gaan.

13. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    amen *)
    De leeftijds sticker, daar heb je flexibele ouders voor! 8)

14. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    - Problemen worden altijd door de opvoeding veroorzaakt.
    - Er is nog geen direct verband gevonden tussen geweld in spelletjes en fysiek geweld.
    - Verbod op spellen zou (als eerder gezegd) ook een verbod op films (en andere media) moeten betekenen.

Keerzijde: ik heb gezien wat Halo 2 bij xbox fans deed op PUG, dat was eng :eek:

15. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    vertel... Gingen ze elkaar in elkaar slaan om Halo2 te mogen spelen?

16. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    In Postal 2 kan je op lijken urineren. Die zal dan ook wel verboden worden..maar ik heb me er wel dood om gelachen :p Zolang het idee inderdaad maar in Belgie blijft....

17. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Erger nog....

18. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Nee, absoluut niet verbieden.
    Waarom niet? Games de schuld geven van geweld is te makkelijk. Mensen die een misdaad plegen n.a.v. een videogame zijn niet helder in hun geest. Het probleem ligt bij die mensen en niet bij de games.

19. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Allemaal aan de tetris! :) Zelfs in Mario moet je op monsters springen en schieten.

20. Dutch Raven

Dutch Raven XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1

Ben het 200 % met je eens !

Als ze games gaan verbieden kunnen ze net zo goed het nieuws ook verbieden (remember vorige week? gijzeling in rusland?) daar waren ook ontzettend veel doden te zien, en daar hoor je niemand over klagen!

Deel Deze Pagina