Geweldadige games

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Henrive, 15 jan 2004.

1. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    oke bedankt allemaal topic kan wel dicht

Laatst bewerkt: 16 jan 2004
  2. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    Games kunnen tot zover ik weet geen kwaad, alleen maar als je zo krankzinnig bent om zelf een wapen op te nemen, dat denk ik toch, zolang als je maar niet van plan bent het zelf te proberen, kan het geen kwaad, denk ik!

Ik ben zelf 11 en heb nog nooit eraan gedacht om het in het echt te doen, behalve met speelgoedgeweren, dan is het leuk.:D

3. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Zeggen: 'het is toch maar een spelletje!' Het is zo waar...

Zolang jouw ouders/school nog nooit hebben gezegd dat je krankzinnig/gek in je hoofd ben dan is er ook geen rede om aan te nemen dat jij dat soort dingen zou doen:) Easy as that

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2004
  4. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    oke bedankt blijf doorgaan

5. Neom

Neom Crazy Gamer.........

Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet hebben z'n ouders dat wel gezegd 8)

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    dat hebben ze dus niet, ook nog wat nuttigs te melden?

7. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je bent vast prima in staat om fictie van werkelijkheid te onderscheiden.
    Als je naar een gemiddeld journaal kijkt is dat ook heel geweldadig en dat doe je waarschijnlijk ook niet na.

Ik ben nou 33 en speel al vanaf de eerste console mee.
    Ik heb nog niemand omgelegd en heb daar ook geen enkele intentie toe.
    Ik ben ook nog nooit ergens vanaf gesprongen omdat ik dacht dat ik daarna de tijd zou kunnen terug draaien.

Mams maak je geen zorgen zou ik zeggen.

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    kijk hier heb ik nou wat aan!

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik snap ook niet dat mensen de 16 jaar grens behouden, moet je 16 zijn om door te hebben dat het hele spel wat je speelt dat je dat niet na mag doen? dat snapt een kleuter en dat snappen jij en ik ook wel

10. Kosmonaut XIV

Kosmonaut XIV xbox schopt aars

Leuk Bevonden:
    0
    Dat snappen is nog geen reden om het niet te doen. Ja kan wel beseffen dat het niet mag en het toch doen (denk maar aan een gewone winkeldiefstal). En ja af en toe heb ik wel eens zin om iemand omver te schieten, maar daarom koop ik nog geen wapen en doe ik het :)

11. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Jezusmina, sorry hoor, maar naar wie heeft jou moeder geluisterd? Het is gvd godgeklaagd hoevaak ik wel niet op de radio hoor of in opinie's lees dat spelletjes en tv de oorzaak zijn van alles.. Echt waar, waanzin. Mensen die psychische problemen hebben naar aanleiding van geweld (ouderlijk of het zien van een moord op vroege leeftijd bv.) keren vaker helemaal naar binnen dan dat ze loco worden, waarom hebben we dan geen dramatische stijging van psychische patientjes? En ik weet niet of je het gelezen hebt, maar een enorm hoog percentage (ik dacht 41%) van de 8-14 jarigen in ons land hebben stoornissen door te hectische levenstijlen, vaak opgericht door ouders die te veeleisend zijn, en door een overflow van informatie. En waarom zijn het steeds vaker meiden die in de problemen komen dan jongens (niet met geweld dan), terwijl zij geen spelletjes spelen? Oké, als et over geweld gaat snap ik dat wel. Maar toch, er zijn spellen die je beter landelijk kunt verbieden (postal 2), en grenzen moeten gesteld worden. Maar het spelen van spelletjes verhoogt je intelligentie en reactiesnelheid, en is heden ten dage dé afleiding van de drukke maatschappij en vaak ook een goede manier om in sociaal contact te komen. en bla bla bla ik heb ff geen zin meer:)

12. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat je moeder helemaal gelijk heeft, van zulke spellen wordt je agressief, dus je kan ze het beste maar aan mij geven, dan zorg ik er wel voor dat ze ''verdwijnen''

13. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Games worden als je het mij vraagt gebruikt om van de werkelijkheid te ontvluchten. Even iemand anders zijn en een spannend avontuur beleven of juist even je agressie kunnen kwijtraken. Het is toch de grootste onzin dat we van spellen als counter-strike stukken geweldadiger worden totdat we overgaan tot een heuze moord!

Ik denk dat iedereen hier wel voor zichzelf kan uitmaken wat de realiteit is en wat een spelletje is. En wat al eerder gezegd is en wat o zo waar is: Het is maar een spelletje. Als mensen mij gaan beweren dat een jongen zijn buurmeisje vermoord nadat hij had verloren met Need for Speed het allemaal door de games komt, denk ik dat die gene eerst goed moet nadenken voordat hij de erste de beste zondebok kan aanwijzen.

14. Neom

Neom Crazy Gamer.........

Leuk Bevonden:
    0
    Wel es van een geintje gehoord :D(ow shit een groentje die hebben nog geen gevoel voor humor) , ik bedoel je kunt zelf toch ook wel wat verzinnen om je ouders zo ver te krijgen dat je van videogames niet gewelddadig word.

Ik ben nu 33 en game al sinds ik het kan herinneren, en voorzover ik weet ben ik nooit op een killingspree gegaan in het winkelcentrum, heb nog nooit met een sniper gun in de kerktoren gelegen en nog nooit met een rocketlauncher iemand op korte afstand neergelegd.

Dus je ouders zijn ergens in de middeleeuwen blijven steken, verzin zelf wat creatiefs (of gebruik de tips die ze hier gegeven hebben)

Laatst bewerkt: 15 jan 2004
  15. ancientsunlight

ancientsunlight XBOX to the MAX

Leuk Bevonden:
    0
    Of je geweld-games moet toe laten of niet . Dat moet ieder voor zich weten. Nu het volgende...
    Een ieder die beweerd dat een game geweld of non-geweld geen invloed op je geeft. Moet zich eens afvragen waarom bedrijven miljoenen euro`s over hebben voor een commercial van welk product dan ook bij mega evenementen zoals champions league, WK, Olympische spelen. Noem er maar een paar op. Dus als reclame geen invloed op je uitoefend waarom stoppen ze er dan miljoenen in...
    Ik zeg iedereen wordt beinvloed...De vraag is echter ben jij je hier bewust van of niet.

Games schuld geven is aan de andere kant heel makkelijk. een broodmes is neutraal. Ik kan er brood mee snijden of iemand de strot oversnijden. Het is mijn keuze.

Je kan nooit iemand respecteren als jij jezelf niet respecteerd. De reden dat de wereld zo shit is. Komt omdat de mens zichzelf haat en weet ik veel nog wat. Kom je iemand tegen die je niet kent en die zegt jij bent net als mij liefde. Dan denken ze dat je homo bent. Iedereen moet s stoppen met te zeuren over een ander vertel mij s wat je goed vindt, geweldig vindt aan die ander. Daar kikker je vanop. Herinner je altijd alles wat je tegen een ander zegt zeg je ook tegen jezelf. Het leven is simpel. Het leven is keuze, keuze, keuze. Ik kies nu te eten, ik kies nu te ademen, ik kies nu te vrijen, ik kies nu en alleen nu. Ik kies nu te stoppen met schrijven en stoppen doe je door te stoppen.

16. HaloWeen

HaloWeen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Me helemaal suf zitten te laggu om 'Gogeta'
    Geweldig !

17. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En hier,beste mensen,gaat het volgens mij ook om.

Je kan wel fijn zeggen dat niemand beinvloed wordt van het spelen van games,maar ieder persoon is anders,denkt anders,en reageerd anders op wat hij ziet en hoort.

Om maar even het bovenstaande stukje erbij tehalen:
    Er zijn reklame's waar bijvoorbeeld geheime boodschappen inzitten.Een text die maar een fractie van een seconde getoont worden,en die niet met het blote oog tezien zijn.

Toch pikken onze hersens deze text op,en in sommige gevallen leid dit ook toch het doen van wat de text zegt.

Hier kan je niks aan doen,want je merkt er zelf gewoon helemaal niks van.

Met het spelen van games is het toch wel een klein beetje anders denk ik.
    Ik denk dat als je zelfverzekerd bent,jij veel minder snel een videogame zal gaan naspelen.

Mensen die met zichzelf in de knoop zitten daarintegen,hebben volgens mij echt een grotere kans om gekke dingen uittehalen.

Kijk maar bijvoorbeeld naar een meisje met gigantisch veel liefdesverdriet.
    Ze kijken naar films,eten zich helemaal vol,en zetten vervolgens van die o zo gevoelige muziek op.

3 keer raden wat er gebeurt:

Juist,het meisje wordt nog meer depressief en begint tehuilen.

Waar meneer Ancient dus volgens mij helemaal gelijk in heeft is dat hij zegt dat iedereen beinvloed wordt.

De reden om dit ook daadwerkelijk natevolgen ligt helemaal aan jezelf.
    Stabiele mensen zullen wel 10 keer nadenken voor ze zoiets doen,terwijl volgens mij een jongen met een downsyndroom dit veel eerder zal doen:)

Nou is dit een topic voor die moeder toch?
    Beter zeg ik dan ook even wat positieve dingen:p

Ikzelf game vanaf mijn 12e ongeveer,en ben nu 22.
    Ik hoop nooit last gehad van het gamen ofzo.
    Sterker nog,ik als gamend iemand heb zelfs een meisje zwanger gemaakt!
    Dus je kan met zekerheid zeggen dan ook het zaad van gamers goed is :)

Ook woon ik samen met mn meissie.
    Ik sla mijn vriendin niet,kots niet op haar,en behandel haar met respect.
    Ondanks dat ik mijn spelletjes speel dus he :)
    Het kan dus wel lijkt mij.

Voor die moeder:

Kijk naar hoe je zoontje zich gedraagt.
    Haalt hij goede cijfers op school.
    Heeft hij buiten het gamen om ook andere bezigheden.
    En ik denk de belangrijkste:
    Heeft hij repect voor andere mensen?

Is dit allemaal gewoon zo,dan zie ik echt niet in waarom uw zoon niet normaal een spelletje kan spelen.
    Als u het niet vertrouwd blijft u er toch gewoon een tijdje bijzitten totdat u zeker weet dat hij niet meteen naar de keuken loopt om daar een keukenmes uit de la tehalen?

Nou fijne dag he mensen :p

Hoi hoi

18. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Een spel maakt een mens geen moordenaar, moordenaars verdenken het spel ervan.

19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    hij kan wel gesloten worden

20. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    in de nieuwe PU staat een heel stuk van een paar bladzijden over geweld in games..

Deel Deze Pagina