Hallo, Ten eerste: mocht dit verkeerd staan of niet toegestaan zijn, dan bij deze mijn excuus. Ten tweede: ik heb hulp nodig! Ik ben bezig met het afronden van mijn MSc thesis over begrijpelijk pensioeninformatie vanuit een economisch oogpunt (behavioral economics etc). Ik heb een product ontwikkeld dat beter is dan het huidige pensioenoverzicht (standard of living info ipv nominale getallen). Nu, het probleem ermee is, is dat ik wat grafieken in paint heb gemaakt die ik zo professioneel mogelijk wil hebben. Daar heb ik zelf de kennis noch de software noch de tijd voor, dus ik wil vragen of iemand me daarbij kan helpen. Eventueel tegen een kleine vergoeding. Het betreft: - 2 grafieken (geen getallen, puur theorie met wat simpele lijnen en 3 kleuren). - 5 tekeningen van vicieuze cirkels. 4x dezelfde cirkel, maar een ander onderdeel belicht. De laatste keer is de cirkel doorbroken, maar dat komt slechts neer op een pijl een andere kant op. - 2 excel grafieken die gepimpt moeten worden. Daar moet ik zelf nog naar kijken, maar wellicht heeft iemand daar meer kennis van dan ik. De data is natuurlijk beschikbaar. Ofwel; het is heel simpel en het gaat puur om een mooi figuur dat er beter uitziet dan de standaard Word plaatjes. Ongetwijfel dat er hier iemand zit met teken/software talent die me hierbij kan helpen. Alvast bedankt! Ruben
Ik wil je best helpen met excel als je de gegevens aanlevert. Die 2 grafieken zonder getallen moeten ook in excel kunnen. Wat je precies met die vicieuze circels bedoelt is mij niet helemaal duidelijk. Maar eigenlijk moet je zelf ook wel grafieken in excel kunnen aanpassen. Heb je weinig kennis voor nodig en wijst zichzelf
Wat ook leuk is is om je grafieken naar 3d om te zetten m.b.v. een 3d pakket of illustrator/photoshop. Ik wil best wat proberen
Hoe bedoel je 3d? Mijn plaatjes zijn gewoon 2d, maar dan met 3d effecten? Kan je een voorbeeld laten zien? Klinkt veelbelovend!
Bijvoorbeeld als het niet al te nauwkeurig hoeft te zijn (qua data) kan je zoiets maken: Zelfde geldt voor lijn/taart grafieken of wat dan ook. Heel snel gedaan hoor dus lijkt nergens op. Als het niet 3d hoeft te zijn kan je in illustrator/photoshop het een strak geheel maken
Ok, ziet er aardig uit, maar nog niet de professionele look die ik zoek. Het moet strak, zonder al te veel flashy kleurtjes. Ik heb nu even geen toegang tot mijn ftp, dus kan het plaatje dat ik bedoel er ook niet opzetten. Kan iemand zijn creatie laten zien van een grafiek met x en y as met een diagonale 45 graden lijn en een convexe lijn ernaast. Zoiets als hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Convex_function Maar dan zonder al die formules. Wil gewoon weten wat iemand ervan kan maken. Alvast bedankt! @Fireballs: inderdaad, daar ben ik dan ook voor, hehe.