Gladius

Discussie in 'Algemeen' gestart door PBateman, 5 dec 2003.

1. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233

Is er niemand die dit speelt ?

Ik wel nml. en ik ben in tijden niet zo verslaafd geweest aan een spelletje.

Je hebt je eigen gladiatoren-school, en het uiteindelijke doel is ''wereldkampioen'' worden. Je kan dus allerlei gladiatoren inhuren om voor je te komen vechten (van mensen tot ogres, van wolves tot bears etc.) en dit vechten gebeurt turn-based.

Soort van Final Fantasy Tactics dus, je moet er van houden om het leuk te vinden, maar als je er van houdt, dan MOET je dit spel in je bezit hebben.

2. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    dat zal best, maar waarom moet je daar een nieuw topic over openen?

3. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    misschien omdat ie er nog niet was ?

4. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    HEt is dikke ruk ik heb de demo op de ps3 gespeelt!
    Het speelt kut!
    Het ziet er kut uit!
    Kut Gemeplay
    Kut geluid!
    Alleen maar kut klote ruk!

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bedankt voor je oh zo informatieve en goed beargumenteerde bijdrage :{

6. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Maar de game is toch nog niet uit?
    Is de co-op in het hele spel mogelijk, dus de hele story door?

7. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik heb ook een PS2-demo van Gladius gespeeld... Ik moet zeggen dat ik het geen goed spel vind... Het is een turn-based RPG, en op zichzelf is dat niet problematisch als je denkt in termen van Final Fantasy X of zo... Maar Gladius lijkt qua opzet een beetje meer op Baldur's Gate - Dark Alliance, maar dan niet gezien vanuit vogelperspectief...

Je staat in het veld als action fighter, maar door het turn-based gesodemieter wordt de actie constant afgeremd omdat het spel steeds overschakelt om weer een move te kunnen maken...

Grafisch gaat het wel, maar de voice-acting verloopt ook niet helemaal vlekkeloos en klinkt hier en daar wat opgeklopt... Als je een spel met romeinen wilt spelen, kun je wat mij betreft beter kiezen voor Gladiator - Sword of Vengeance... Hoewel dat spel ook niet perfect is, heeft het prachtige graphics en speelt het lekker weg... Er staat een preview van Gladiator - Sword of Vengeance op Xboxworld...

8. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    28 november gereleased.

Zoals ik al zei, het is een turn-based strategy game, als je daar niet van houdt, of actie verwacht, dan moet je m natuurlijk niet halen :)

IMO is dit echt een sleeper-hit als je van turn-based strategy houdt, meestal zijn 't Japanse ontwikkelaars die zulke spellen uitbrengen, maar Lucasarts bewijst dat zij het ook goed kunnen.

9. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ok sorry voor het gescheld!:)|
    Maar eerklijk geloof me het is geen goed spel het krijgt haast niet mer dan een 40 inde bladen!

10. boo-shem-ee

boo-shem-ee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat Official Xbox Magazine UK er niet zo positief over is betekend dat meteen dat iedereen het "kut" vind? Als ik de (p)review-lijst op GameRankings zo zie denk ik iig dat je het daarop baseerd...

Hoewel het al een tijdje terug is dat ik een strategy-RPG voor het laatst gespeeld heb (N64: Tactics Ogre) vind ik het over het gemeen wel iets hebben. De gladiator-setting maakt het nog net iets interessanter. De volle mep heb ik er echter niet voor over, ik wacht wel tot hij afgeprijsd is :)

11. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    het lijkt me een leuk spel behalve graphics. koop em misschien als mensen zeggen dat die leuk is.

Deel Deze Pagina