Goede notebook deal?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Sephiroth, 17 jun 2003.

1. Sephiroth

Sephiroth Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een notebook - moet ook geschikt zijn om games op te spelen - voor maximaal 1500 euro (incl. BTW). Ik heb er momenteel twee op het oog:

HP Pavillion ZE4355EA
    AMD Athlon 2400XP+
    512 MB DDR RAM
    40 GB HDD
    15" TFT
    DVD/CD-RW combo
    64 MB VRAM

en

Acer Aspire 1604LC
    P4 - 2,8 Ghz
    512 MB DDR RAM
    40 GB HDD
    15" TFT
    DVD/CD-RW combo
    64 MB VRAM

Het verschil zit hem voornamelijk in de processer. Welke is beter, de AMD Athlon of de P4? Heeft iemand advies of weet iemand eventueel een ander model met betere specificaties voor ongeveer dezelfde prijs? :confused:

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als je spellen wilt spelen zou ik op de grafische kaart letten.

3. Markos

Markos XBW member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is de naam van de graphische kaart? dat ze beide 64 mb zijn hoeven ze nog niet hetzelfde te presteren...

4. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Precies, zit er Geforce in? of één van ATI of een andere, ik heb een laptop P4 1.7 gig 256mb 30 gig 32 mb Geforce 440 go. Daar draaien spellen zoals UT2003 wel goed. Generals draait matig, en bij battlefield moet je al helemaal niet komen aankomen. Maar dat komt denk ik door het geheugen. Maar wat zijn de prijzen van bijde laptops?

Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  5. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou als alleen de Proccesoren verschilden voor de AMD gaan!

6. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Ga je hem veel onderweg gebruiken?

De laptops die je namelijk opnoemt lijken meer op mobiele desktops...

7. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Nee man,
    Niet mee-gaan-met-het-water kijk Qua prestaties is de pentium stukken beter maar ook weer stukken duurder.

pentium 4 2,8 heeft veel betere FSB dan de AMD...
    En het rekenvermogen is ook veel groter want een AMD 2400+ staat gelijk aan een 2,1 Ghz pentium.

Het enige nadeel is van pentium dat het weer stukken duurder is.
    En Amd weer stukken goedkoper. Dus het ligt eraan hoeveel je in je portomonee hebt.

8. Sephiroth

Sephiroth Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de HP Pavillion ZE4355EA zit een ATI Mobility Radeon en in de Acer Aspire 1604LC zit een ATI Radeon 9000. Qua prijs maken de notebooks weinig uit, beide rond de 1500 euro. Ik gebruik hem onderweg niet bijzonder veel, maar neem hem wel regelmatig mee in de trein, dus moet wel een degelijk ding zijn.

9. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    ik had het niet over de degelijkheid maar over de vervoerbaarheid....

ik heb btw. een zogenaamde mobiele desktop.... hij weegt namelijk ruim 3 kilo...

nou lijkt dat misschien weinig, maar dat tikt best wel aan, aan je schouder... ik heb meestal ook nog wel iets anders bij me enzo...

Daarnaast worden mobiele desktops vrij heet en hebben een runtime van zo'n 1-2 uur, te weinig als je hem onderweg wilt gebruiken.....

Maarja... ik gebruik me laptop ook als desktop, neem hem haast nooit mee, soms gebruik ik hem om ff te internetten in de tuin ofzo...

Dus als je hem onderweg veel gebruikt, raad ik je toch aan om een echte laptop te kopen met een mobiele proc. en wat lichter model:)
    Alleen kan je op die dingen minder goed gamen;)

10. Keano NL

Keano NL Keano

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ook op de website van Dell kijken (www.dell.nl). Daar kun je zelf je eigen laptop samenstellen en de prijs zien, dingen die je niet belangrijk vindt kun je eruit halen, en je kunt ook kiezen uit verschillende videokaarten. (als je daar kijkt kun je ook je garantieperiode veranderen, dat kan wel €300,- schelen).

Ik vind zelf Pentium beter dan AMD. Ik weet niet precies hoe het bij de nieuwste AMD's is, maar de vorige serie werd sneller warm(er) dan een pentium. Voor de prestaties van deze processor maakt het niet uit want een AMD kan goed tegen die warmte.

Greetz

Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  11. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Voor laptop ben je beter af met een P4. Wartme ed. Wat betreft games kun je beter voor de ATi Radeon Mobility serie gaan, die zijn in benchmarks beter getest als de Geforce Go serie van Nvidia.

12. Sephiroth

Sephiroth Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat wil FSB eigenlijk zeggen?

13. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    FSB is de verbinding tussen de proc. en het werkgeheugen, etc..... het wordt uitgedrukt in Mhz.... nou zegt alleen het aantal Mhz's nietzoveel over de effective snelheid van het systeem....

Dus vergeet al die termen gewoon!! Wat wel waar is, is dat de AMD meer warmte afgeeft dan een Intel.... Dat wordt pas een probleem als je veel onderweg werkt of graag met dat ding op je schoot zit....

Maar er zijn ook mobiele versies van beide merken.... zo heeft intel de P4mobile en de centurio (kweet niet zeker of ik die laatste goed heb gespeld). AMD heeft de athlon4 en de XP mobile...

Ik heb een athlon 4 in me laptop zitten en nog steeds is het geen pretje om met dat ding op je schoot te zitten...

Deel Deze Pagina