goede pc of niet???

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door GTA freak, 2 feb 2004.

1. GTA freak

GTA freak Tha Chronic 2001

Leuk Bevonden:
    0
    hey guys, ik heb van een vriend deze gegevens gekregen en daarmee zou ik een goede pc hebben die films en al kan afspelen zonder enige hapering:D
    ik hoop dat het wat meevalt, want ikzelf snap niets van wat die gast heeft opgeschreven voor my:9

EPOX AMD AIO 8KMM3i VIA KM400
    AMD XP 2200 BOX
    Take MS 256MB DDR333
    Hard disk Maxtor 80GB-2MB-7200rpm
    DVD 16x LG

ik herinner eraan dat het een pc moet zijn die niet bestemd is voor games te spelen, maar enkel als 'multimedia' pc als ik het zo mag noemen:{

2. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Voor een multimedia pc is dit ruim voldoende... :)

3. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Enkel bestemd als multimedia is deze pc zeer geschikt! Voor games zlefs ook nog wel, maar dan zal ik gaan voor een nieuwere CPU (3200+ met 64-bit).

Tis in ieder geval een AMD staan bekend om goede snelheid en gunstige prijs/kwaliteit verhouding. Ook het geheugen is geschikt alleen zal ik wel een rijtje van 256 erbij zetten, zodat je in totaal op 512 komt. Ook de Hard disk, ik weet niet of je films ook op je HD wilt zetten? Indien ja, dan zal ik ook voor een grotere HD gaan (120 of 140 GB). Btw niet geheel onbelangrijk is ook de videokaart, die zie ik in dit rijtje niet staan...

Tis in ieder geval een goede pc, met de 2 kleine aanpassingen die ik voorstelde (kosten niet zo duur) heb je helemaal een goede configuratie in huis, zeker voor het doel waarvoor jij hem wilt gebruiken... :)

4. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hou toch op met je 64 bit. Echt dit slaat echt nergens op zolang er nog geen software voor is geschreven die dit ten volle ondersteund zie ook hyperthreading bij de P4. Het is pas interesant om over een jaar of 3 zon type processor aan te schaffen dan pas zal er ook software voorzijn die er goed mee over weg kan gaan. Dus geef je geld dan aan wat anders uit als aan een 64 bit tenzij je daar echt op kickt.

5. GTA freak

GTA freak Tha Chronic 2001

Leuk Bevonden:
    0
    nou, bedankt voor jullie reacties (ja ook bedankt mistictac :D)
    dan zal ik maar 512 i.p.v. 256 nemen en een 120GB kopen! dank je wel, jullie hebben me goed vooruit geholpen

6. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Over een jaar of 3? Weet je hoe snel die ontwikkelingen gaan? Ik vergelijk dit gedrag met het volgende;

Hmmm, ik heb een nieuwe pc nodig. Hey, dat is leuk pentium komt met een nieuwe processor, de pentium 4. Na ja ik denk dat ik maar een pentium 3 koop want die technologie in de pentium 4 wordt toch pas over tijdje gebruikt, en de spellen die nu uit zijn hebben die kracht toch nog niet nodig... (correct me if i'm wrong)

Als je een nieuwe pc koopt, doe je dat met het oog op de toekomst, niet met het oog op gisteren of vandaag.

Dat 64-bit gebeuren is dus absoluut geen klets. Punt 2 is een 64-bit processor nog niet eens zo heel veel duurder. Punt 3 wedden dat je het verschil in snelheid wel merkt, ookal is er nu misschien nog geen software wat er ten volle gebruik van maakt. Zeker bij grafische toepassingen e.d.

Maar nogmaals voor de thread-starter: je hebt, zeker met die geheugen en HD aanpassing, een zeer goed systeem in huis zeker voor de doeleinden waarvoor jij het wilt gebruiken

Laatst bewerkt: 2 feb 2004
  7. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik er simpel weeg mee bedoel is dat als er eenmaal software voor deze procesoeren op de markt is. Is je 3200+ 64 al geen stuiver meer waard dus waarom nu heel veel geld er aan uit geven als je er kwa prestaties nog geen ruk mee opschiet. Het heeft pas zin als er een OS ook 64 bit ondersteund en ik zie de windows versie nog ff niet komen. Correct me if im wrong.

Laatst bewerkt: 2 feb 2004
  8. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Your not wrong :)
    Maar je begrijpt mijn punt toch wel een beetje hoop ik? Ook nu zal je al wat merken van de hogere snelheid van die 64-bit processor hoor... En mijn mening is dat het geen 3 jaar gaat duren dat er een OS komt die dit gaat ondersteunen. En daar komt bij zo heel veel meer geld kost zo'n 64-bit niet ten opzichte van zijn niet 64-bit broeder

Maar ja genoeg off-topic ha'k zo gedacht... :)

9. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Mijn 64 bit proc trekt wel ff een pentium 4 3,2 ghz extreme edition eruit :D

Dus op 32 bit doen ze het ook heel goed.

10. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jemig het is echt moeilijk om toetegeven dat je er gewoon nog niet alles uit haalt wat er in zit. Daar om zeg ik dat het voor deze persoon niet interesant is om een 64 bit te kopen. Precies het zelfde ik had voor dat ik deze pc had een dual p3 deze trok ook iedereen eruit als ik met 3dstudiomax een render moest maken maar als je dan gewone benchmark test deed was hij niet veel sneller en zo is dat met deze nieuwe generatie processoren ook. Het is het gewoon nog niet waard tov een huidige generatie processoren.

11. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Zei ik niet precies hetzelfde? :)

12. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    was voor vixx bedoelt

13. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    de volgende windows (longhorn) is ook geschikt voor 64 bit geloof ik?

14. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

geschikt?

project: Longhorn is geloof ik een en al 64 bit
    maar dat kan ik fout hebben

Deel Deze Pagina