1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Goede scanner gezocht

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door M_Master, 22 feb 2004.

  1. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben van plan om een scanner aan te schaffen, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten qua DPI enzo. Vanaf welk bedrag heb je een beetje goede kwaliteit. Ik wil hem gaan gebruiken voor voornamelijk tekeningen. Bedankt voor enige hulp._O_
     
  2. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
  3. gerjan

    gerjan Guest

    Zijn allemaal prima dingen hoor! De een scanned wat scherper maar daar merk je amper wat van, mogelijkheid om tekst te herkennen kan wel handig zijn
     
  4. Antagon

    Antagon reign of victory

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    ja voor bijv. het overkopieren van strafwerk?
    Maar als je dan ook nog een goede printer of fax zoekt dan zal ik zo'n Lexmark X1110 kopen die heeft fax, scan en print functie en hij doet alledrie super goed (heb hem zelf)(wel duur trouwens)
     
  5. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt voor de reacties, Ik heb er een aangeschaft namelijk de HP scanjet 2400. Ik heb de software geinstalleerd en daarna de scanner aangesloten. Vervolgens heb ik een foto op de rechterbovenhoek geplaatst en de software opgestart. Hij ging de lamp verwarmen en liet een voorbeeld zien van de afbeelding. Tot mijn verbazing zag ik alleen een helemaal witte afbeelding:mad: Ik mijn laptop opnieuw opgestart en er een blauwe a4 ingelegd. Weer software opgestart en weer lijkt het of er niks onderligt. Ik snap het echt niet meer, ik heb geen instellingen veranderd ofzo. Kleurinstelling aanpassen helpt ook niet. Wat moet ik doen?
     
  6. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou nadat ik mijn scanner getest had door middel van 2 knoppen in te houden bij het aanzetten bleek het dat die scannerkop niet bewoog! Naja teruggeweest naar de winkel. Die zeiden dat er een lock op zat dat is een klein groen dingentje onder op de scanner wat niet in de handleiding stond.:mad: Darkwing wist er alles van maar die hield mooi z'n mondje dicht op IRC:+

    Nu doet die het in ieder geval dus ik ben weer bij
     
  7. gerjan

    gerjan Guest

    ah 't zijn de kleine dingen;) wel beetje dom dat het niet in de handleiding stond ja. Naja goede aankoop, en veel plezier er mee, show us your skills;)
    Enige wat ik beetje irri vind is dat als je scant de afbeelding altijd veel groter wordt, zelfs als je hem op 25% zet wordt ie nog flink stuk groter, maar goed, wordt wel scherp als je dan resized
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2004

Deel Deze Pagina