Goede SCART splitter?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MrSirius, 17 mei 2002.

1. MrSirius

MrSirius Gamertag: Mrsirius79

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een goede SCART splitter omdat ik mijn Xbox, Dreamcast en oudere consoles graag tegelijkertijd aan wil sluiten en aan het eind van het jaar ook nog een Gamecube wil kopen. Het liefste wil ik dan ook een splitter waarbij je 4 of 5 apparaten aan kunt sluiten.

Heeft er iemand ervaring met een dergelijke splitter? Werkt deze ook met RGB signalen? Levert dit (merkbaar) kwaliteitsverlies op?

Alvast bedankt.

2. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook een Scart splitter. Was 15 piek of 20 piek bij zo'n electronica zaakje. zit een doos aan waar 5 scarts in kunnen.

1 Video
    2 2e Video
    3 Moviehouse decoder (kan nou wel weggedonderd worden :'-( )
    4 Xbox
    5 Vrij

Over kwaliteit weet ik niet echt veel van dat ding. Ik heb geen bar slechte kwaliteit in ieder geval, ik vind het wel goed. Ook geen idee of die RGB signalen doorgeeft.

3. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    of bij sommeige Speelgoed/games winkels .. had ergens zo'n GAMEBOX gekocht .. 5 aansluitingen en 1 daarvan ondersteund RGB ... ik heb er nog geen gezien (ik herhaal : IK ) met allemaal RGB ondersteuning in de splitter.

zal wel iets van 15 - 20 euro kosten

4. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Veel van die scart boxjes hebben idd maar 1 ingang die RGB ondersteunt. Van een erg goedkoop kastje kun je geen superkwaliteit verwachten natuurlijk.
    Er zijn kastjes die je handmatif schakelt en er zijn kastjes die automatisch schakelen. Bij te weinig ingangen zou je ze ook nog kunnen koppelen natuurlijk...
    Misschien hebben ze bij Conrad.nl iets?

5. MrSirius

Leuk Bevonden:
    0
    Jeez, bij Conrad hebben ze echt alles qua SCART kabels, adapters, pluggen, etc... BEHALVE splitters. Just my luck.

Bij een electrozaak hier in de buurt hadden ze een splitter voor 5 aansluitingen, automatisch geschakeld, voor 12.95. Volgens de verkoop ondersteunde die alle signalen. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen als niemand iets anders weet, kun je je geen enorme buil aan vallen. Daarnaast kan ik hem dan altijd nog terugbrengen onder het mom van verkeerde voorlichting. ;)

6. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Gewoon zeggen dat jij op alle ingangen RGB ondersteuning nodig hebt, als dat dan niet zo is, kun je afspreken dat je hem dan komt ruilen of terugbrengen.

Wat voor winkel was dat? 13 euro voor een 5 scart automatisch geschakeld kastje is nl niet duur.

(edit)

Conrad:
    Scart-schakelpaneel AV-100
    Bestnr. 350153-89
    1 : € 32,50

Wel iets duurder en minder ingangen. Vroeger hadden ze wel meer van dit soort dingen. Staat onder videocontrollers overigens.

Laatst bewerkt: 17 mei 2002
  7. MrSirius

Leuk Bevonden:
    0
    Thanx! Daar had ik idd. niet gekeken, videocontrollers. Ik vond het al zo gek dat ze die dingen niet hadden terwijl hun assortiment zo vreselijk uitgebreid was.

Ziet er stoer uit, een stuk professioneler dan dat ding dat ik gezien had.

De winkel waar ik gekeken had was Radio Shack ("Shag me Baby!") in Gouda. Gewoon een huis tuin en keuken electrozaakje.

8. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk alleen wel even of je uit kunt vinden of ie op alle ingangen RGB ondersteunt, dat weet ik nl. niet.

De handleiding kun je geloof ik downloaden bij conrad.

9. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ook wel een idee voor mij nog een keer. Ik heb nou gewoon een kastje met 5 scartingangen en 1 kabel die naar de TV gaat, maar wordt ook helemaal niets geschakeld ofzo. Als ik video en Xbox tegelijkertijd aanzet krijg ik de beelden door elkaar!!! 8) 8) 8)

10. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Das vreemd! Die heeft gewoon alle pinnen doorverbonden! Ik vraag me af of dat geen schadelijke gevolgen kan hebben voor de apparatuur die erop aangesloten is. 5 uitgangen met elkaar verbinden lijkt me niet echt handig..

11. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    achja, de boel werkt nog prima he!

Deel Deze Pagina