1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Oke mensen een nieuwe draad hier.

    Waar golf vroeger vooral werd gezien als "upperclass" begint het tegenwoordig ook voor de simpele ziel betaalbaar te worden.

    Zelf denk ik er al een aantal jaren over om eens te beginnen, om ooit eens mijn GVB te halen (hoewel dat hier in de regio ook nog duur is!).

    Dus golf je zelf ook, wil je juist beginnen, heb je tips of wil je je materiaal showen doe dat dan hier!
     
  2. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik zou graag willen beginnen, alleen is hier in de buurt niks. Moet ik minstens een half uur in de auto zitten om bij een golf baan te komen. Maar ik zou het iig wel graag willen doen.
    Moet je btw nog eerst iets behalen voordat je zomaar die golfbaan oploopt en in het niets balletjes gaat meppen?
     
  3. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Als je de baan op wil wel ja. Het genoemde GVB (golfvaardigheidsbewijs). Niet echt heel moeilijk, maar je moet het wel halen dus. Veel overbodige informatie ed...

    Leuker vind ik de driving range. Gewoon die ballen een kolereeind wegslaan en een potje bier drinken :cool:. De manier om relaxed een zomermiddag door te komen...
     
  4. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    een vriend van me is er 4weken geleden mee begonnen hij is ook bezig voor zijn GVB, ik zou ook graag willen alleen is het nog net iets te duur. de kosten liggen voor veel mensne TE hoog omdat het verplicht is als je op de baan wilt golven dat je je GVB hebt en om die te halen ben je toch al gou een (paar) duizend euro kwijt, heeel jammer omdat ik het ook heel erg graag wil gaan doen.
     
  5. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Een "paar duizend" is mischien overdreven, maar het verschilt per regio!

    In elst betaal je €999 inclusief examens, lessen, baanpermissie enz. enz.
    Op andere banen ben je net €500 kwijt.
     
  6. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat klinkt heel aantrekkelijk. :cool:

    Maar die GVB is incl lessen €500,-? Dat valt heel erg mee dan. Kan je clubs etc huren?
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Keertje op de drivingrange gestaan. Dat was wel leuk maar voor een keertje. Het is gewoon niet helemaal mijn sport. Enige golf die ik verder speel is links2004.
    Maar elitair is het zeker niet meer, die golfbaan waar ik dan geweest was (uitje met collega's) zag er wel netjes uit maar niet elitair, liep ook van alles rond daar.
    Volgens mij is het met golf ook zoals met elke sport zo'n beetje, je kan het zo duur maken als je wil.
     
  8. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Klikkerdeklik

    Is een overkoepelend orgaan die meerdere banen hebben.
     
  9. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil erg graag golfen, maar, net als Orcrist zijn de banen voor mij te ver.

    Er is hoop, de ANWB wil ook golf gaan hosten. Misschien leden korting _O_ :)
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Zelf ook serieus aan gedacht het te gaan doen, of in ieder geval vaker te doen, daar mijn paar uurtjes bij de Driving Range me wel zijn bevallen. Maar begin er dan eigenlijk niet alleen aan (:eek:) en het is nogal prijzig, alsnog. Gelukkig wel een paar/veel golfbanen in de buurt, maar toch.
     
  11. DA_richard_-

    DA_richard_- Jaaa

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik golf niet maar bij mij is er wel een baan in de buurt (2 km ong. misschien nog wel minder en je komt er gemakkelijk) ik heb wel een keer gegolft maar het valt tegen hoor als je nog nooit echt gegolft hebt, ik heb ook een keer gedaan dan moet je gewoon zo ver mogelijk slaan (dus gewoon zo hard mogelijk rossen! dat is wel leuk:))
     
  12. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh ja, in Dronten is er een. Beetje ver fietsen, toch...
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Da' werkt dus nie 'eh.
     
  14. DA_richard_-

    DA_richard_- Jaaa

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja bij de golfresidentie van dronten af richting biddinghuizen best wel een mooie en grote baan..

    Jah maar dan kan het nog wel lruk zijn i.p.v. steeds in zo'n klein putje te mikken
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Als je wilt beginnen met golf moet je niet bij de grootste tent die er bestaat aankloppen, kom je toch niet in en kan je niet betalen.
     
  16. DA_richard_-

    DA_richard_- Jaaa

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ooit gezegt dat ik daar ging golven? En misschien kan jij dat niet betalen maar ik wel hoor... En waar ik wel had gegolft was bij Doorhout Mees. En heb ik trouwens ook ooit gezegt dat ik wou beginnen met golven?? ik geloof het niet!
     
  17. Phrenesis

    Phrenesis Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben us op een golfbaan in Groningen geweest waar je gewoon mogt golfen zonder dat je een GVB oid had... je mogt alleen maar tot hole 9 maar toch was het leuk om te proberen... je kreeg wel de clubs enzo... t was iets van 30 euro per persoon.
    Alleen die golfers die doen allemaal zo egoistisch:confused: Ze denken echt dat ze heel wat zijn...:p
     
  18. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dan is het alsnog nutteloos aan te geven dat er een baan in de buurt ligt, want daar heb je dan dus sowieso niks aan, dat advies.
     
  19. DA_richard_-

    DA_richard_- Jaaa

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel ik adviseer die baan omdat ik van sommige mensen die wel gewoon gingen golfen hoorde dat het een hele mooie baan is en en hele grote dus.. en er liggen in dronten 2 banen in de buurt
     
  20. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    jeej...eindelijk een thread naar mijn hart :D

    Golf..de mooiste sport die er is! Het lijkt zo makkelijk "een balletje weg slaan" maar in feite is de bal wegslaan maar 40% van het hele spel, de andere 60% speelt zich allemaal af in je hoofd, en dat maakt het nou zo mooi. Zal je over de waterhindernis heenslaan op de kans een strafslag op te lopen omdat hij in het water komt, maar je hebt hem dan wel dichter bij de green in 1 keer. Of zal ik in 2 slagen om het water heen slaan en hem dan vervolgens op de green krijgen.

    Golf is lang niet zo elitair alsdat sommige mensen denken...maar het wordt ook steeds aantrekkelijker voor de mensen die niks met de sport te maken hebben, veel clubs hebben aantrekkelijk geprijste arrangementen met zowel praktijk als theorie lessen. En je kan zelfs al bij de Aldi golf sets kopen (ik raad het niet aan, maar je kan het doen).

    Ik hoor jullie praten over gigantische bedragen, maar als je bij de dichtsbijzijnde club informeert zul je merken dat jeugd leden zeer gereduceerd lid kunnen worden en les kunnen krijgen. Bij mij club bijvoorbeeld betaal je €120 per jaar en ik had 10 lessen voor €45 dacht ik!

    1 van de grootste nadelen van de sport is dat het verschrikkelijk veel tijd kost, maar dat heb ik gelukkig wel. Ik ben bijna elke dag op de club om te werken of om zelf te spelen. Ik heb zelf GVB en ga binnekort maar eens mijn NGF halen om een officieel EGA handicap te registreren.

    Een tip: ga niet golfen met het doel om je GVB te gaan halen, deze kan je heel snel krijgen, maar het halen van je GVB is geen doel opzich. Maar ik denk dat wanneer je een paar lessen hebt gehad je dat zelf wel zal merken.

    Misschien heeft er iemand zin om een keertje met mij op onze golfbaan te spelen (dan introduceer ik je en is het goedkoper) De golfbaan is: www.dgcc.nl.
     

Deel Deze Pagina