als ik op de knop Currently online users klik staan tussen de guests ook google spiders.wat zijn dat.ik kan me namelijk niet herinneren dat het er bij de oude versie van het forum ook stond zijn dat gewoon mensen die hier via google gekomen zijn of is dat wat anders?
Nee dat zijn zoekbots van Google, die forums doorzoeken op informatie die in de google database kan worden opgenomen. Die google spiders zorgen er dus voor dat het forum van xboxworld eventueel in een zoekopdracht als resultaat opduikt.
maar niet alleen de forums, check dit: 00:53 Google Spider Viewing User Profile 00:53 Google Spider Viewing User Profile Dus ook emailadressen wat dus weer een leuke bron voor spam kan zijn
Je emailadres staat niet in je profiel, dus daar kan die bot niet bijkomen, tenzij je zelf je emailadres in je profiel hebt gezet.
Zie het ook net inderdaad. Excuses. Meeste forums hebben dit wel in je profile maar kan je het op hidden zetten. Hier staat het er dus helemaal niet in. Goed werk.
deden die google bots dat ook al bij v2 van het forum. i kan me namelijk niet voorstellen dat ik die ooit onder current users (was toen volgens mij nog who's online)heb gezien
Nope, ze vinden dit forum een stuk mooier, dus nu willen ze opeens alles weten. Ik denk dat het komt omdat het hele forum compleet vernieuwd is, en dus ook alle oude reacties 'ververst' worden en in de cache en zoekdatabase van Google worden gezet. Als dat eenmaal allemaal is gebeurd zal je ze veel minder zien, lijkt me.
Nee, zo zit het niet in elkaar In V2 kwamen die zoek spiders ook al geregeld snuffelen op het forum, maar toen kon vBulletin ze nog niet herkennen, en werden ze gewoon als 'guest' benoemd. vBulletin 3 kan dat onderscheid wel maken, en laat het dan ook zien als google z'n spinnetjes weer eens op ons loslaat