GPU van grafische kaarten sneller/krachtiger dan CPU!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 22 dec 2003.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bron: Telenet

Sorry voor het simpele kopïeerwerk, ik had geen zin om zelf een 'verhaaltje' te verzinnen.

Ik denk dat de hedendaagse CPU zal worden vervangen door een GPU/CPU die zowel het werk van de GPU als van de CPU zal doen. Dat zal wel de prijs van die GPU/CPU doen stijgen, maar dan moeten we tenminsten ons geld niet meer uitgeven aan een grafische kaart. Wat dan toch wel een paar eurotjes zal schelen.

Wat denken jullie?

2. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    Hm.. Klinkt interressant.
    Maar dingen verouderen, en upgraden wordt dan wel duurder..

3. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    zoals in je post duidelijk wordt, zijn ze zo verschillend, dat het me moeilijk lijkt ze samen te voegen.....bovendien is dan het voordeel weg, en zet je er bijv nog een kaartje bij...

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is spijtig genoeg waar, maar zoals ik zei: Als die 2 dingen worden samengevoegd of er wordt 1 weg gelaten, dan zal het waarschijnlijk (laten we hopen) minder kosten dan die 2 dingen apart te kopen.

Dan worden ze niet samengevoegd, dan wordt die CPU gewoon weg gelaten. Maar dat zal zeker lang duren (alhoewel, ze schieten redelijk goed op in de grafische sector).

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt me wel interessant! Nog meer snelheid:9
    Als een FX5900 Ultra al een P4 10GHz moet kunnen zijn, dan heb ik ook nog wel iets leuks gevonden:).

De opvolger van de 9800XT, de R420 is in ontwikkeling, en zal vanaf het eerste kwartaal 2004 geproduceerd worden. Nog leuker is dat de opvolger van deze R420, de R423 dubbel zo snel zo moeten zijn als de Radeon 9800:eek:.
    Dus dat betekent +/- gelijkwaardig aan een P4 20GHz:9

Kom maar op met die GPU, en dag CPU:+

6. Ko3N

Ko3N Winterswieker

Leuk Bevonden:
    0
    Een Gpu ipv een Cpu is dom werk lijkt mij. Ten eerste is een Gpu vaak maar 400 Mhz ( de Ati 9800 733 Mhz ) en het is puur grafisch. De Cpu doet echt veel meer en er zijn al hele goede Cpu's zoals de Amd Opteron. Op het moederbord denk ik trouwens ook dat het nooit zal lukken om zulke verbindingen voor elkaar te krijgen. Misschien over 5 jaar, maar nu zeker niet.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het aantal MHz'en bepaalt niet altijd de snelheid.
    Kijk maar naar een Apple Power Mac G5. Slechts 2x2GHz, maar vet veel sneller als een dual Xeon 3.2GHz station of een Athlon 64 FX-51 station: check hier

8. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    20gflops.. haha, niet slecht!

9. Ko3N

Ko3N Winterswieker

Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik wel dat het niet alleen aan de Mhz ligt. Het ligt ook aan de Front side bus en het Cache geheugen. Maar ook dat is in mijn ogen nooit hoog genoeg.

10. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    FSB is juist het 'eigenlijke' MHz

11. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De flops (of gigaflops) zijn eigenlijk de beste indicatie van de snelheid, omdat het gewoon het aantal berekeningen per seconde is.

Ik denk trouwens niet dat de twee gaan fuseren, omdat het dan bijna onmogelijk is om de combinatie van CPU en videokaart die jij graag hebt te krijgen, om alle mogelijke combinaties van CPU's en videokaarten samen te voegen is onbegonnen werk.

Deel Deze Pagina