Ik heb een tijdje geleden een Ps2 gekocht en daarbij ook GT4 Prologue en GT3. Laatst viel mijn oog op een stuurtje van Logitech dat speciaal voor GT4 werd ontwikkeld en maarliefst 900 graden kon draaien en zeer goed Force Feedback had. Na een beetje te hebben gelezen zag ik dat dit stuurtje ook op de Pc aan te sluiten is! Nu heb ik een aantal vraagjes over dit stuur aan mensen met ervaring: Ten eerste of dit stuurtje echt zo goed is als ik overal lees, ten tweede of het goed werkt bij Prologue (het enigste spel waarbij de 900 graden-compabiliteit te gebruiken is) en ten derde of het redelelijk makkelijk op de Pc aan te sluiten is en of het goed werkt bij een aantal spellen. Alvast bedankt!
srry m8, ik dacht je hebt al je antwoorden al voor een groot deel, het is dan niet erg nuttig om nog een topic te openen. En ik hoopte dat het ook een driving force was, vandaar dat ik het hier heb geplaatst ( het gaat namelijk ook over de stuur )
Tsja, ik had graag nog wat info gehad over hoe het stuur werkt bij een pc. Misschien dat mensen met het stuur hun ervaringen met mij kunnen delen.
ik zit ook te denken aan zo'n stuur, maar zullen ze geen combo pakket gaan maken met gt4 + stuur ofzo?
Het stuur is absoluut fantastisch. Hopelijk kan ik snel de nieuwe Nurburgring BMW 120i demo van GT4 bemachtigen, want die GT4 versie schijnt veel mooier en nog een stuk beter te zijn (qua physics) dan GT4: Prologue. Hoewel de 900 graden functie van het stuur me tot nu lichtelijk tegen valt. Het stuur is best zwaar om rond te draaien en bij bijvoorbeeld rallyrijden vind ik het lastig om met de 900 graden functie aan goed te kunnen rijden. Raak je eenmaal in een spin, dan kom je er met de 900 graden functie aan veeeel moeilijker uit, dan wanneer je een controller of de 200 graden functie gebruikt. Wat toch juist tegengesteld zou moeten zijn. Al verwacht ik dat voor de uiteindelijke versie van GT4, al deze probleempjes opgelost zullen zijn. Want bijvoorbeeld het racen op Fuji, Tsukuba of Cita di Aria is werkelijkwaar fantastisch. Prologue heeft misschien niet de mooiste graphics, maar geeft in combi met het DFP stuur echt heerlijke controle over je auto. Het racen met stuur gaat met zoveel meer gevoel, en de Force Feedback is heel erg goed. Nu al. Het stuur schijnt prima te werken met veel PC spellen, maar daarvoor zou ik eens goed googlen als ik jou was. Meer info zoeken, op de echte race sim fora.
Heb ik al gedaan en ook al wat gevonden, maar wilde kijken of wat meer mensen me wat konden vertellen maar ik weet genoeg. Ik ga hem binnenkort bestellen op gameorder.nl, lijkt me wel een betrouwbare site. Ik weet alleen niet of ik de 'Lap Attachment' (voor het stuur op je knieƫn te houden) moet kopen, want bij het 360 Modena-xbox-stuur vond ik het maar irritant. Heeft iemand dit en kan hij mij vertellen of het goed zit?