1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grafische Kaart

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door VliegtuigNL, 27 okt 2004.

  1. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    je geloofd het nooit... maar die is echt nog veel slechter...

    hahaha haal maar gewoon lekker die 6600GT...

    en btw waar ik me vroeger bij ouders altijd zo aan ergerde, was dat alles van de pc up to date moest zijn, maar op de videokaart wordt altijd bezuinigd, zodat je nog steeds niets aan je nieuwe pc hebt...

    ze doen het expres ;)
     
  2. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Damnz zeg, de ouders van tegenwoordig :p. Idd ik heb helemaal niets aan die computer zonder een goede vidkaart. Anders had ik net zo goed men oude pentium3 kunnen houden. Maarja als ik zeg dat ik dan bijvoorbeeld Doom 3 niet kan spelen nemen ze juist die gare kaart. Naja terug naar de winkel dan maar....

    Maar ik heb dus besloten om een 6600gt te kopen, ik wil ook graag een tv-out. Iemand een tip? Wel bij alternate omdat ik daar vlakbij woon :D
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2005
  3. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Heeft iemand een idee, aangezien het een kado moet zijn voor men vader, die bijna jarig is .
     
  4. QreZiX

    QreZiX Halo 2 zuigt!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    uhm , begin maar met nieuwe mobo + proc? met die PC kanje NIX nieuws aan. tegenwordig hebbie minimaal 1,5~2ghz nodig.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij mij is het juist andersom :D

    Maar hoeveel geld wil/kan je er aan besteden? Dat zoekt ook wat makkelijker voor ons ;).
     
  6. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Maximaal 100 euro. De kaart die er nu inzit draait Diablo 2 wel goed, maar hij ondersteund gewoon bijna niks.
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan zou ik voor een ATI Radeon 9600 (Pro) gaan. Deze zijn beide onder de €100,- te krijgen. Deze kaarten zullen zeker een flinke prestatiewinst geven, maar er zal ook een hoop van die snelheid niet tot zijn recht komen vanwege de specificaties van de pc.
     
  8. nfsu dragmaster

    nfsu dragmaster Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0


    huh ATI is Saphire toch? :confused:
    want ik hep namelijk een stikker op me PC van : ''Fueled by Sapphire'' e daar staat bij ''Graphics by ATI''
     
  9. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    nope sapphire gebruikt alleen de grafische chips van ATI... het kan zeer goed zo zijn dat Saphire's kaarten idd sneller zijn dan die van ATI zelf...
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ati geeft zelf toch geen kaarten uit, daar heb je uitgevers voor als sapphire
    saphire klokt alleen de chip wat je zelf ook kunt
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    ATI geeft zelf wel kaarten uit. Alleen niet in Nederland (zoals gewoonlijk :confused:). Deze kaarten kom je vaak tegen als "BBA", Build By ATI.
     
  12. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou graag wat advies willen voor gewone PCI kaarten, dus niet PCI-E. Ik heb deze tot nu toe gevonden:

    - Chaintech Geforce 4 MX440 64MB (PCI)
    - Connect3D 6035 Radeon 9600 128MB DDR/DVI/TV (weet ik niet zeker, maar staat wel tussen de pci kaarten)
    - Club3D Radeon 9250 128MB (PCI, DVI), CGA-9258PTVD (Retail)
    - XFX GeForce2 MX400 64MB, PCI

    Nou vroeg ik me af, welke het beste is en of er eventueel nog meer of betere PCI kaarten zijn te vinden. Of weet iemand toevallig een vergelijking tussen de verschillende kaarten :)
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    heb jij nog een pci moederboard? das oud :D
    ik zou je door willen verwijzen naar arjan 84 die hier denk ik het meest van weet :p
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De Connect3D Radeon 9600 is in ieder geval een AGP kaart. Als je op die site klikt op de technische specificaties krijg je dit te zien: 32-bit AGP 8x/4x/2x 128MB DDR RADEON 9600 Video Card with TV Out & DVI ports..

    Verder is de Club3D Radeon 9250 de beste van bovenstaande kaarten. Verder zijn er niet veel andere PCI-kaarten meer, in ieder geval geen snellere.
     
  15. BoneCrusherrr

    BoneCrusherrr Cold SynerGy

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Koop GEEN MX kaarten ! Bijna geen enkele game ondersteunt die nog. Ik heb Geforce 4 MX 128 MB, maar bijna geen enkele game werkt hier mee
     
  16. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is onzin en doe je echt wat fout, ik heb zelf een geforce 4 mx 64 mb en kan bijna alles spelen. WoW bijv, behalve spellen die echt PS ondersteuning nodig hebben, maar voor zover ik weet is PoP:confused:ands of time de enige die niet met MX kaarten werkt.
     
  17. _TP_

    _TP_ blaaaaat

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    uhh is dat zo? ik kon tog nog aardig veel spelen met mijn mx440 :confused:
     
  18. BoneCrusherrr

    BoneCrusherrr Cold SynerGy

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Splinter Cell 3 Chaos Theory demo ondersteund geen MX kaarten. Medal of Honor Pacific Assault ondersteunt geen MX . Doom 3 ondersteund geen MX. Half Life 2 ondersteund geen MX.


    Volgens mij zijn het de wat nieuwere games, of ligt het echt aan mijn kaart?
     
  19. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Splintercell 3 en MoH kan wel kloppen, maar Half Life 2 en Doom 3 ondersteunen ze zeker wel, hoewel dat niet echt snel zal lopen.
     
  20. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een ati radeon 9600 se 128 mb, k dacht dat ik hier nog wel een tijdje mee vooruit kon tog? (kwa nieuwste games op zn mooist spelen dan)
     

Deel Deze Pagina