1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grafische Kaart

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door VliegtuigNL, 27 okt 2004.

  1. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, koop dan een nForce 4 mobo met SLI erop, maar dan zou ik ipv een Ati radeon X8xx een nVidia 6800 Ultra kopen. Als je na een jaar weer moet upgraden gooi je er gewoon nóg een 6800 Ultra bij, SLI aanzetten en je kan weer een tijdje vooruit ;) }:]
     
  2. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL nforce 4 gekte :p.Dope systeem iig.Ik zou idd als je een ati wil doen wat arjan zegt en als echt flink wat cash klaar hebt liggen en overhebt voor je systeem doen wat mvdstam zegt.:p
     
  3. tyrox

    tyrox X-Box Fragger

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet dat als je sli gebruikt elke videokaart de helft van het scherm maar bewerkt (als je er 2 heb)
    maar is het ook egt efficient om 2 6800ultra's erin te zetten of gewoon 1 nieuwe over een jaar die misschien 2 keer zo snel is?
     
  4. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk maar:
    [​IMG]

    het voordeel hiervan is dat over een jaar een 6800 Ultra heel goedkoop is en je nog steeds meekunt met de nieuwste kaarten
     
  5. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    En omdat er steeds snellere chipsets zullen uitkomen die SLI optimaal gaan benutten zullen de resultaten alleen maar beter worden, dus je kan zo 95% winst hebben 8) _O_ :D
     
  6. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zoek nog een videokaart (agp 8x)voor m'n pc'tje (amd 2400 2,02 ghz 512 mb ) ik hoef niet alles op "high" te spelen, dat maakt me niet zoveel uit.mijn budget is ongeveer 150 euro....
     
  7. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    hey... ik krijg morgen waarschijnlijk mijn vandaag bestelde 6600 gt binnen.... maar ik heb al een nvidia erin zitten kan ik da de drivers gewoon geinstalleerd laten of moet ik die eerst eraf gooien en dan opnieuw doen?
     
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    @ franko het laatste is het meest geschikt omdat er een totaal ander type kaartje inkomt (andere serie)

    @maddison even doorsparen en een 6600 gt kopen .De rest is met de komende kaarten echt a waste of money als je het mij vraagt
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ego ik had een GF Ti 4200 en deed de 6600 GT erin en alles liep als een zonnetje
    (toen de Ti 4200 erin zat hem ik de laatste drivers erop gezet)
     
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    hm mjah het is mogelijk omdat veel van de geforce drivers gemaakt zijn voor 4200 of hoger.Maar je hebt ze ook specefiek voor de niuewe 6000 serie (forceware 66.81 en hoger zijn dat geloof ik) en daar zal iue hoogstwaarschijnlijk een stuk beter op lopen,imo is het beter de oude drivers met instellingen ed gewoon er af te kieperen en dan "schoon" de niuewe kaar er in doen en daarvoor de niuewe drivers te downloaden.
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    forceware? oww :p
    ff een kijkje nemen :p
     
  12. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dan gooi ik de oude er eerst wel ff af voor de zekerheid:) ja ik zou idd ook doorsparen ( heb ik dus ook gedaan) want bij voorral de nieuwere spellen is de 6600 GT al beter dan de radeon 9800 XT en pro .... dus ik denk dat je als je nu een kaart koopt van 150 euro je over een jaar overnieuw ken beginnen
     
  14. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0

    moet ik dan gewoon die bovenste nemen voor AMd 64
    ???


    voor mijn 6600 GT?? ik snap em neit helemaal?? en zijn die egt goed want ik heb geen zi om me nieuwe kaart te vernueken
     
  15. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    neeeeeeh niet die bovenste nemen ,als je namelijk het stukje leest zie je dat deze driver gemaakt is voor een 64 bit OS (operating system) aangezien jij waarschijnlijk gewoon een xp home hebt ......Ik raad je aan de 66.81 forceware te nemen.DIt is na mijn mening op dit moment de meest soepele driver.De rest is allemaal beta nog en daar ben ik niet zo wild van.
     
  16. RiFF

    RiFF Active Member

    Berichten:
    329
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn 9800 xt. Werkt echt super, Half-Life 2 bijvoorbeeld loopt echt als een tiet. Ik kan je wel wat screenshots sturen als je echt geinteresseerd bent :p

    Maar die kaart is geloof ik niet meer zo gauw te krijgen, je kunt dus zoals gezegd beter gaan voor de x800, zit je wel idd iets over de € 300 maar dan zit je wel gebakken :)
     
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    9800 is nouwlijks meer te krijgen.Verder is de x800 aleen maar rendabel als je een uber systeem hebt anders botlenekt je systeem de prestaties van je kaart.ALs je dan toch 300 euro wil uitgeven kan je beter een 6800 gt of ultra kopen.Deze presteren veel beter als de goedkopere normale x800 .EEn duurdere x800 word pas rendabel als je een uber systeem hebt met minstens 3.4 ghz tot je beschikken en minstes 1024.Anders is hetr verspilling van je geld omdat je dan weinig tot geen merkbaar perstatie verschil ziet tussen de x800xt en een veel goedkopere 6800 gt.
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zelfs een AMD Athlon 64 FX-55 houdt deze kaarten nog op (6800/X800)! Ook op PC's die een langzamere processor en minder geheugen hebben als 3,4GHz en 1024MB RAM, merk je zeker een duidelijk verschil tussen een 6800 GT en een X800 XT in prestaties.

    In veel winkels kom je nog de Sapphire 9800 Pro tegen, alleen rekenen ze daar zo`n €230,- voor. Dan zou ik overwegen om de 6600 GT te kopen, aangezien deze betere prestaties levert als een 9800 Pro voor hetzelfde geld :cool:.
     
  19. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    idd volgens de benchmark/test (pczone) is een x800 pas zinvol als je minimaal 3.4 ghz en 1024 ram hebt.Alles daar onder moet je voor een 6800 gt gaan die heeft dan een betere prestatie/kosten verhouding
     
  20. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Lol een FX-55 is weer overkill heur :eek:

    3,4 is genoeg, en is eigelijk vrij standaard aan het worden ;)
     

Deel Deze Pagina