[PS4] Gran Turismo 4 (PS2)

Discussie in 'Games' gestart door Cyrax, 23 feb 2005.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Aangezien ik afgezien van een thread over het (niet bestaande) live gedeelte van GT4 geen thread heb kunnen vinden over deze racer maak ik er maar eentje aan.


    Ik heb GT4 gisteren besteld uit de US, en de Japanse versie heb ik van de week gespeeld bij een vriend. Ik weet niet hoe het mogelijk is, maar het spel ziet er echt unbelieveable goed uit. Ik heb hem maar een uurtje kunnen spelen, en mijn eerste indrukken waren super positief. Hij rijdt echt geweldig lekker en je weet gewoon echt niet wat je op je scherm ziet. Het enige minpuntje wat ik kon ontdekken (afgezien van het niet online gaan dan haha) is dat ik nog steeds vind dat de A.I. van de computergestuurde tegenstanders nog altijd niet goed is. In de P.U. vonden ze dat deze t.o.v. GT3 verbeterd was, maar dat heb ik niet zo ervaren. Het verschil is iig niet echt goed merkbaar en de wagens van de CPU rijden nog steeds erg voorgeprogammeerd over het wegdek heen, waarbij ze eigenlijk niet reageren op waar jij rijdt en je gewoon van de weg af rammen al neem jij een bocht beter en zou je eigenlijk voorrang moeten krijgen.

    Dat is echt het enige minpuntje voor zover ik het kon beoordelen, het rijden, het geluid en de graphics zijn gewoon overdonderend. De vergelijking tussen Forza en GT4 is ontzettend vaak gemaakt, en ik ben echt benieuwd of Forza in de buurt kan komen van GT4. Mijn gevoel zegt van niet, ondanks dat Forza natuurlijk wel online gaat, is het racen ansich denk ik in GT4 gewoon veel beter uitgewerkt.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2005
  2. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    ik vind het alleen jammer dat de autos amper kapot kunnen
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat amper kun je weglaten, ze gaan helemaal niet stuk, geen schrammetje. Dat is idd erg jammer en de verhaaltjes van de developer dat de fabricanten van de automerken dit niet willen gaan natuurlijk allang niet meer op want in Forza en DTM2 enzo kan het ook gewoon (alhoewel de auto's bij Forza ook niet geheel stuk kunnen).

    Het neemt verder niets van het racegevoel weg, want in GT4 is dat gevoel sterker dan ooit.
     
  4. jeroen kroes

    jeroen kroes hertog jan ownage

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    net als bij pgr2 :confused: ik vind het bij veel spellen jammer dat de autoos niet erg kapot gaan
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, dat neemt wel een groot deel van het realisme weg, maar nogmaals, dat neemt niet weg dat dit het beste racespel is dat ik persoonlijk ooit heb gespeeld. Ik speel al jarenlang de GT serie en ik ben het eigenlijk allang gewend dat de auto's niet stuk kunnen. Neemt niet weg dat het zonde is hoor....
     
  6. sherudo

    sherudo Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zijn de laad tijden? En om een beter beeld te krijgen van de graphics: blaast het PGR2 weg?
     
  7. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga hem ook halen in Maart komt ie toch?
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    De laadtijden zijn zoals altijd op de PS2, niet erg vlot. Maar niet meer dan andere games op de PS2.

    In grafisch opzicht is het imo de mooiste racer op een console ooit. Het oogt wat scherper en de omgevingen zien er niet zo kaal uit als in PGR2, maar echt volledig wegblazen doet GT4 niet. GT4 is dus imo een stukkie mooier dan PGR2, maar echt wegblazen is weer ietwat overdreven.
     
  9. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik las in de PU dat in GT5 wel waarschijnlijk een schadesysteem zal komen. Tenminste dat zei die bedenker van Gran Turismo.
    Kan me niet voorstellen hoe mooi de volgende GT wel niet zal zijn.:D

    Maarja...kheb geen PS2, en zal ook niet voor de PS3 gaan. Maar toch wil ik GT4 een keertje spelen, gewoon om het een keer te ervaren.
     
  10. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Jep dat had ik ook gelezen dat er dan in GT5 een schademodel komt :) Dat zal wel wreed worden :cool: Maarjah stel dat tegen die tijd PGR 3 komt voor xbox2 :eek:....
     
  11. sherudo

    sherudo Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie, ik zit nog te twijfelen of ik hem koop omdat ik van plan was mn ps2 weg te doen... Als je eenmaal aan een xbox bent gewend is het gewoon ongeloofelijk irritant om 20 sec te wachten in menus.
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Tja, ik heb alle consoles zelf, en ik heb er niet zoveel moeite mee. Het duurt allemaal wat langer als bij de Cube of de Xbox, maar dat is een game als GT4 of MGS3 echt wel waard. En zo verschrikkelijk lang duurt het ook weer niet toch? Ik heb er iig niet echt moeite mee....
     
  13. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik dacht dat ze voor GT4 eerst ook een schademodel wilden?
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, dat klopt maar dat is nooit bevestigd. Net zoals Sony altijd heeft geroepen dat GT4 online zou gaan.
     
  15. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg hem over 2 weekjes van Sony... GT4 Promo Editie. Ik ben erg benieuwd.
     
  16. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het spel zeker kopen, meteen als hij bij gcshop te bestellen is.
     
  17. alibi

    alibi Guest

    schade in GT4 is gewoon niet te berekenen voor de ps2. Kazunori Yamauchi (bedenker GT-serie) is een perfectionist, en gaat niet iets zomaar in een GT versie gooien. als iets niet perfect te creëeren is, dan doet hij het gewoonweg niet! dit geldt ook voor het online verhaal.

    Ik verheug me enorm op 9 maart, en heb op 10 maart vrij gevraagd, samen met een maat van me. MEMORYCARD BATTLE!!!!!

    voor degene die geïnteresseerd zijn in meer info over GT4, hier een aantal zeer uitgebreide links!:

    Gran Turismo 4 Official Webiste

    Gran Turismo 4 Forum

    Gran Turismo 4 Videos

    Gran Turismo 4 Screenshots

    Gran Turismo 4 Car list

    Gran Turismo 4 Track list
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2005
  18. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik vind het spel echt geweldig (heb al 1,5 maand de Chinese import versie), maar het is toch écht meer een 'driving simulator' dan een racing simulator. Racen tegen de A.I. wordt al snel saai. En de kampioenschappen trekken me ook niet allemaal even veel. Al zal dit met de PAL versie vast beter worden, omdat ik dan alles wat ik aan het doen ben wel snap (hoop ik).

    Eigenlijk is Time Trialen met een vette bak, op een uitdagend circuit gewoon het leukst. Puur omdat dan alles klopt, de physics, de graphics, de sfeer, de snelheid. Heb je geen last van die Artificial Ignorance (A.I.) :)

    Maar wat me het allertofste lijkt, is dit spel via LAN spelen (aangezien het nog niet online kan, en Xlink me toch niet de meest perfecte oplossing lijkt) tegen een aantal andere race fanaten. Misschien kunnen we binnenkort na de Europese release zoiets opzetten...
     
  19. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    En dat is ie nu.
    Wel €60,-
     
  20. The Hammerman

    The Hammerman The Hammerman

    Berichten:
    1.342
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja... adviesprijs is ook 69.95. De toppers gaan natuurlijk voor grof geld weg :{
     

Deel Deze Pagina