Ik had een vraag over GP4, had weer eens in een realistisch racespel en zag deze onder het stof in de kast staan. Dus ik hem installeren, allemaal geen probleem. Maar als ik hem opstart gaat het beeld eerst even op zwart, alsof hij hem probeert op te starten, maar direct erna gaat hij terug naar windows en is het spel afgesloten. Ik heb geprobeerd hem op te starten in windows 98 compabiliteitmodus, dan geeft hij aan dat ik direct 8.1 niet heb geinstallerd (ook al heb ik dat wel gedaan, ondanks dat 9.0c erop staat ofzo). Iemand enig idee die wat ik nog meer kan proberen om hem aan de praat te krijgen? Er staat nu trouwes windows XP op.
Heb een FX 5700 erin zitten, denk eerder dat hij te nieuw is voor het spel GP4 is al iets van 5 jaar oud ofzo?
Hmm, na wat geprobeer met patches en drivers en het niet meer opstarten via de autorun (had ergens gelezen dat via start-programma's-... hij het wel zou moeten doen) start hij nog steeds niet op. Hij gaat nu ook niet meer naar dat zwarte scherm toe. edit: heb hem nog maar eens opnieuw geinstalleerd... het enige verschil is dat hij nu wel weer even op zwart springt en daarna hem weer afsluit... terug bij af dus.
Oke, dit is heel vaag, probeer nu dus grand prix 3 uit, en wat denk je, exact hetzelfde probleem! Ook bij het opstarten eerst een zwart scherm en daarna terug naar windows. Heeft iemand enig idee waarom een spel dat zou doen? Te maken met andere programma's die ik heb geinstalleerd ofzo? Het gebeurd bij andere spellen trouwens niet, alleen deze 2.
Heb het toendertijd ook gehad... volgens mij is de PC dan gewoon te goed voor GP4 zegmaar. Heb hem toen op een gegeven moment wel aan de praat gekregen maar dan gaan de auto's of te snel, of hij klapt er tijdens de race in ene uit..
Wel nette prijs voor zo'n spel, het is grafisch misschien wat achterhaald maar toch nog leuk. Ik vermaak me prima met rFactor
Ja, maar rFactor + een paar 2007 mods ziet er nog veel beter uit. Maar dan ziet het er in ieder geval niet verschrikkelijk uit zoals je bij F1C hebt. Maar je houd ook nog verschil in de mods die je gebruikt! GP4: rFactor: F1C:
Misschien een idee om een centrale racegame thread te maken met alle hardware en software? Lijkt me wel leuk
Ja lijkt me ook wel vet. Maar als we het nou met meerdere doen kan iedereen wat zoeken en krijg je veel info!
maar we zijn dus allemaal te lui misschien als ik van de week eens tijd over heb ofzo dat ik wat poog te maken.
Ja ik wil je wel helpen En dan van alle race games of alleen de sims? Dus dan alleen rFactor GP4 F1C Richard Burns Rally Colin Mcrea en de Toca serie? Maar dus zonder Need for Speed enzo? Oh en natuurlijk de GTR-serie.