Graphics en gameplay.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door masterape, 8 jun 2003.

1. masterape

masterape Guest

Ik wil het in dit topic over de graphics en de gameplay van games gaan hebben. Volgens mij zijn sommige mensen tegenwoordig te verwend. Al ziet er een game mooi uit dan kopen ze hem gelijk ook. Ok ik ben het er mee eens graphics zijn ook een heel belangrijk punt aan een game maar het draait uiteindelijk allemaal om de gameplay. En dit mis ik bij veel games op de xbox. Er zijn wel games met echt gameplay zoals: halo, splinter cell, unreal championship. Maar toen een vriend van mij gisteren een gamecube kocht met het spel starfox adventures erbij was ik weer helemaal verkocht. Ik kreeg weer hetzelfde gevoel als toen ik mijn eerste console kocht(de n64). De graphics zijn niet super maar wel voldoende. Maar de gameplay is fantastisch. Bij dit topic is het niet de bedoeling om de xbox omlaag te halen ofzo. Wat vinden jullie van dit onderwerp?

2. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Eerst effe een n00b-vraag. Wat is de gameplay nu precies. In iedere revieuw wordt er over gesproken, maar nooit wordt eens duidelijk gemaakt wat het precies is.

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Prachtige graphics tonen wel dedicatie, dedicatie die men waarschijnlijk ook stopt in het spel zelve - Althans, dat kan je verwachten. Dat is misschien een verantwoording voor een aankoop van een spel dat er goed uit ziet.

Dat uitgevers en ontwikkelaars wel eens teveel mikken op graphics heeft meer met talent en creativiteit te maken denk ik. Het is namelijk veel simpeler een mooi spel te maken dan een spel dat daadwerkelijk leuk te spelen is.

4. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    en wat vaak ook het geval is (niet altijd dus!), is dat games met hele mooie graphics ook niet zo'n lange speelduur hebben. men heeft zo lang aan het perfectioneren van de graphics gezeten waardoor het spel zo wordt uitgespeeld.

als ik zou mogen kiezen tussen speelduur en graphics, dan zou ik toch liever een spel hebben waarmee ik langer zoet ben maar iets mindere graphics heeft.

5. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Maar wat is de gameplay nu precies?

Dan kan ik ook mijn mening geven.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hoe het spel speelt, de mogelijkheden, wat je moet/kunt doen etc.

7. nielzo

nielzo Guest

naar mijn mening is dat, dat het goed en leuk te spelen is zoals goede controls en dingen die het leuker maken om te spelen zoals ook veel dingen die te unlocken zijn:{

8. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat de gameplay de controls zijn. maar nu weer on-topic
    Ik krijg nooit meer dat gevoel als ik spayro: year of the dragon in mijn ps1 steekt:+ . maar ik was toen nog maar 6. Ja ik weet het shame on me.

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Gameplay is niet controls of te unlocken dingen. Gameplay is gewoon alles dat je doet en mogelijk is binnen het spel.

10. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Oke, bedankt

Ik vind in dat geval dus de gameplay het belangrijkste. Maar als ik een spel ga kopen, let ik in eerste instantie op de graphics. De gameplay kun je nu eenmaal niet zien in een plaatje.
    En ik laat een spel waar over geschreven staat dat de gameplay goed is, maar de graphics slecht (en dan bedoel ik bar slecht, niet minder), over het algemeen liggen. En anders om ook trouwens. Ik vind trouwens ook dat spellen met een hoge moeilijkheidsgraad, zoals Project Gotham Racing, door dat hoge niveau ook minder leuk worden. Het spel moet wel uit te spelen zijn.

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Jij schaamt je voor Spyro the Dragon? Ik vond het een van de beste spellen op mijn PSXje (ik heb het dan wel over Spyro the Dragon 2: Ripto's Rage). En ik was 11-12 zowat. DAT is pas gameplay, lang spel, veel te doen, veel minigames, veel te verdienen (orbs enz.), variatie. Dat spel bleef eeuwig leuk. Gameplay is altijd belangrijker dan graphics. Ik vind Warcraft 3 nou niet echt een mooi spel (behalve de filmpjes dan) maar de gameplay is super.

12. masterape

masterape Guest

Ja gameplay is: Hoe je een spel speelt, op welke manieren je dit moet doen. De verhaallijn enzovoorts. Enzo zijn er ook verschillende soorten games ontstaan: sport, actie, RPG enzovoorts.

Deel Deze Pagina