1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Green mile ruil thread

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door shd, 14 dec 2003.

  1. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt natuurlijk de gewone xbazar maar het wil nog al eens voorkomen dat je daar belazerd wordt.
    Meestal gebeurd dat door gasten die zich pas kort ervoor aangemeld hebben.
    Is het daarom misschien een idee om een soort green mile bazar te hebben.
    Alleen mensen die al langer bij de site zijn kunnen daar gebruik van maken.
    Dat zijn over het algemeen dus ook mensen die al langer op een juiste wijze verhandelen met andere leden.
    Je bereikt er minder publiek mee, maar wat je bereikt is waarschijnlijk wel te goeder trouw.

    Wat denken jullie hiervan.


    :)
     
  2. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Tja,.. Iemand hoeft maar een aantal maanden te wachten of hij/zij kan daar de boel ook belazeren. Maar als het met die (oude) 250 posts regel zou zijn, zou het goed werken denk ik! :)
     
  3. masterChief88

    masterChief88 sesamstraat!

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    opzich een goed plan, er worden idd. mensen belazerd, en dat vooral door mensen die niet lang daarvoor lid zijjn geworden, di kunnen wel geband worden, maar iedereen kan een nieuw email adres aan maken, en dus een nieuw account.
     
  4. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat hetw el een goed idee is, maar je bent er zelf ook bij als je met zo'n (newbie) ruilt!
     
  5. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    ik vind het wel een goed idee, maar wat voytec zegt ben ik het ook mee eens. Dan laat je hem toch gewoon eerst opsturen.
     
  6. masterChief88

    masterChief88 sesamstraat!

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    en als ie dat nou niet wil?
    ik wacht niet, ik ga er van uit dat degene met wie ik iets ruil zich aan de afspraak houdt, dan doe ik dat ook.
     
  7. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    was het met de meeste mensen maar zo
     
  8. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijna altijd wil je gelijktijdig oversteken, dat is vrij logisch.
    Je handelt zelf naar eer en geweten en stuurt het gewoon op omdat je er van uit gaat dat de tegenpartij dat ook zal doen.
    Soms kun je er achter komen dat de tegenpartij niet te goeder trouw is, maar soms ook niet.
    Maar als ik ga ruilen, en ik zie dat de tegenpartij een langdurig member is die actief aanwezig is geweest op de site, dan vertrouw ik het meestal wel.
    Het is ook nog nooit mis gegaan bij een ruil met een oud member.

    Je bent er inderdaad zelf bij als je met een newbie ruilt, en als je dan ruilt op de gebruikelijke bazar site dan weet je dus dat je een bepaald risico loopt.
    En bij een green mile bazar kun je er redelijkerwijs vanuit gaan dat de tegenpartij te vertrouwen is.
     
  9. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het een goed idee, maar idd wel met de 250 posts-regel. Dat wekt wat meer vertrouwen op ipv zo'n nieuwe gast die meteen gaat dealen op Xbazar en de rest v/d forums laat voor wat het is. Ik kijk meestal als ik met iemand ruil ook naar de datum waarop zij zich hebben geregistreerd.
    Nou ja, ik praat een beetje vaag, maar het komt erop neer dat ik voor dit idee ben, alleen een green mile-subforum i.p.v. 1 thread ;)
     
  10. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Prima idee! :)
     
  11. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Klinkt leuk, maar gaan we dus niet doen eh. Ruilen op internet blijft gewoon risicovol. Dat risico kan je terugbrengen door geld te investeren in je vervoersmethode. Dat is echter een afweging die je maken moet; óf meer betalen (en dus voordeel van tweedehands verliezen) en wél zekerheid hebben. óf goedkope games maar het risico hebben dat er wat mis gaat.

    Misschien filter je er wel iets mee uit, maar het feit dat je ook mensen met goede bedoelingen buiten houd vind ik fout.

    Om de kans op slagen van een deal te vergroten kunnen 'wij' wel een protocol opstellen en in de FAQ plaatsen, voor hoe je het best veilig kan 'dealen'.
     
  12. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Kun je daar nog niet even mee wachten.. laten we zeggen een weekje of 2.ik zit bijna aan die 3 maanden en dat vond ik al lang wachten
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    In principe was het de bedoeling alleen mensen toe te laten die inderdaad actief waren op het Xbox gedeelte van het forum. Voor gezellige chit-chats met jongens en meiden kan je ook direct terecht op www.fokforum.nl hoor, en heb je direct overal toegang tot.
     
  14. Dat heeft volgens mij niet veel zin. Ik denk dat het beter is om voordat je aan die bazar meedoet, dat je een formulier moet invullen met naam, adres en postcode. Dit adres is dan zichtbaar in zijn profiel.

    Nu denken jullie: Hij vult gewoon een ander adres in! Dat kan niet want als hij dat zou doen, zou het pakketje niet aankomen.

    Maar ik zou zoiezo nooit meedoen aan die bazar.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2003
  15. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Goed idee, maar dan met post limits i.p.v. tijd!
     
  16. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    En dat ene voorstel v/d zwarte lijst, wordt dat nog verwerkt?
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Een voorstel hoeft niet direct te worden verwerkt hoor... 90% van jullie voorstellen is niet interessant genoeg om te realiseren. Waar ging het precies om?
     
  18. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Haha, wat een respect voor de common members :p
     
  19. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk ook altijd naar de registratie datum van een member.

    Je kunt wel meer betalen met rembours verzenden, je hebt dan de zekerheid dat het aangekomen is op het adres dat je opgekregen hebt.
    Wil niet zeggen dat je er iets mee bereikt hebt als de tegenpartij gewoon niet opstuurd dan.
    Als je er iets van zou willen maken zou dat via het burgerrecht en zo moeten.
    Wie heeft er nou zin in een rechtzaak om een spelletje, ik denk bijna niemand.

    Als veel members aangeven het een prima idee te vinden, waarom dan niet eens in overweging willen nemen Wouter.
    Je komt zo een beetje arrogant over, moet je niet doen.
    Ik weet best wel dat je je waarde voor de site reeds lang bewezen hebt.

    Lijkt mij juist dat members van een site actief mee moeten kunnen denken met de site.
    Democratiche vorming van de site waar we met zijn allen plezier aan beleven.
    Houd er desnoods een poll over of zo om te meten hoe er over gedacht wordt.
     
  20. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Mwah dat is altijd zo simpel he. Iemand komt met een (in dit gevalniet eens zó slechte) suggestie en wanneer 10 mensen zeggen dat een goed idee te vinden is men opeens verontwaardigd dat het niet wordt doorgevoerd.

    Ondanks ons beleid rondom de Green Mile, moet XBW en X-Bazar geen kliekje worden maar openstaan voor iedereen. Er zijn zat trouwe XBW bezoekers die nooit reageren, of überhaupt niet geregistreerd zijn. Op een gegeven moment willen die ook gebruik maken van bv X-Bazar en die worden dan 'buitengesloten'. Er zijn zeer zeker verregaande ideeën over hoe je zoiets wél goed kan regelen, maar daar hebben we op het moment niet de mankracht voor om te realiseren en daar ga ik dan nu dus ook nog niet over beginnen.
     

Deel Deze Pagina