[XOne] Grote problemen met Router !!

Discussie in 'Games' gestart door Sympex, 15 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sympex

Sympex Che Coza ?

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier een Adsl comfort ethered isdn ( planet ) lijn liggen naar een computer.
    maar aangezien ik xbox live heb, heb ik een Router aangeschaft ( edimax )
    ik ben al uren op zoek naar de juiste instelling voor de router. ( planet )
    ik heb dus een aantal vragen over het invullen van de instellingen :

-ip adres (moet ik hier mijn ip adres invullen of die van mijn modem of netwerkkaart?)
    - gateway ip ( ?? om de pc's met elkaar te verbinden ?? welk ip ? )
    - Nat ( wat moet ik hier invullen )

dan heb ik nog een vraagje:
    wat voor kabels moeten hier tussen? cross of straight ?

Adsl modem ---- router
    router ---- pc
    router ---- xbox

2. IK NL

IK NL Guest

alles straight iig dat kan ik je alvast vertellen, de rest detecteert de xbox meestal automatisch.

3. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Kabelsoort:

ADSL modem --> Router=straight
    Router --> PC=straight
    Router --> XBOX=straight

In je router moet je hoogstwaarschijnlijk je login gegevens stoppen, zodat je router aanlogt op je ADSL modem, die op zijn beurt weer aanlogt/is aangelogt bij Planet.

Laat ik het zo zeggen.

Denk ff je XBOX weg....alleen je router en je pc.
    Werkte dat wel? Zo ja, dan alleen je XBOX nog aansluiten en alles zo laten staan en dan zou het moeten werken.
    Zoniet, router zo configureren dat ie het doet en dan DHCP op de router aanzetten voor het interne netwerk, als dat nog niet aanstond dan.

Wellicht dat Planet Internet instructies heeft wat betreft het aansluiten van routers op hun ADSL netwerk?!?!

4. Sympex

Sympex Che Coza ?

Leuk Bevonden:
    0
    dat is het leuke dus ik heb 10 minuten gew8 op de helpdesk lijn van planet. zeggen ze jah sorry daar mag ik je niet mee helpen

:mad: hmm ik ga maar eens invullen wat ik al aan ip's heb.. maar ik weet mijn god niet wat ik bij "ip adres" moet invullen ik heb er 3 !

5. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb helaas ook een router probleem :'-(

Kheb de sitecom broadband router 4s gekocht omdat ik ook bij planet zit en een ethernet modem heb die niet direct achter de box kan. En op de mijn pc heb ik windows xp pro.
    Nu is deze router plug en play maar helaas ging die ballon niet op dus probeer ik al 2 dagen het ding handmatig te configureren via mijn browser doormiddel het adres van de router in de toesten, alleen $%$@% (sorry) start nu iedere keer mijn inbelverbinding en dat gaat natuurlijk niet....

khoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

GrtZzz

6. Seahawk

Seahawk X-box addict

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm Raar, ik heb dezelfde router. Mij ISP is Multikabel, mijn PC staat direct in verbinding met de WAN poort van de router, er loopt een kabel straight naar de PC , en een kabel straight naar de Xbox!! De router ondersteunt DHCP servers (de meeste ISP's hebben dit), dus het was een kwestie van de stroom van het modem afhalen Alles aansluiten qua kabels, en dan na een minuut of 10 de stroom weer op het modem zetten, en de pc aanschakelen, en alles gaat automatisch, dit geld ook voor de Xbox, want de router kent zelf de IP adressen toe van de verschillende PC cq Xbox, dus ik stel voor dat je het hele handeltje even opnieuw doet, en dan dus zeker even de stroom van je modem af gooit, dus gewoon stekker eruit!

Als dit niet lukt, dan kan het nog zo zijn dat je ISP niet met die router samenwerkt, Multikabel heeft dat ook, en daar staat een lijst van routers die wel en niet samenwerken.

De router zelf hoef je niet in te stellen,dat geld alleen in andere gevallen zoals firewall etc etc, ik dacht het is het proberen waard

Succes ermee

Greetz

Seahawk

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    ADSL gaat niet via DHCP. Bij Mxstream althans moet je je providergegevens handmatig instellen in de router. Ik heb ook zitten kloten, en ik ben er nog steeds niet uit. Ik heb HCC-net basis btw, ook met een Sitecom router.

Zo heb ik ook geen idee welk ip-adres ik in moet vullen. Ik ga er dit weekend nog maar eens even mee aan de gang, kijken of het lukt voordat m'n kitje binnenkomt....

8. Seahawk

Seahawk X-box addict

Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja, dat wist ik dus niet, ik ben ook niet zo thuis in dat soort dingen met routers, het is allen raar dat het bij iedereen weer steeds verschillend is

Nou nogmaals succes ermee in ieder geval

Greetz

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Centrale topic Routers ...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina