Grotere hd ~zonder~ mod

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Paul, 25 okt 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paul

Paul Mame-X

Leuk Bevonden:
    0
    Jep mensen, het is mij gelukt :) , zonder mod een grotere hd in mijn xbox te bouwen. Hoe? Dat ga ik uitleggen, morgen komen er pics. Moet ik wel erbij zeggen dat ik hiermee 1 xbox gesloopt heb in de loop der maanden en de bijbehorende mod die daarin zat. Maarja, das de prijs die je ervoor betaald :+ Het idee komt trouwens niet van mij, maar van Bunny.

Met het programma media tools is eerst de nieuwe grotere schijf "genuld" met de pc onder een speciale kale versie van linux. Dit "nullen" is een speciale manier van formateren zeg maar die 100% garandeert dat de schijf ook echt daadwerkelijk leeg is. Voor de xbox hd is dat een absolute vereiste, aangezien die niet met fat 32/16 of ntfs om kan gaan. Alleen met de speciale door Microsoft gemaakte xbox partitie, wat in feite een afgeslanke versie van ntfs is, kan de nieuwe schijf gelezen worden door het xbox besturings systeem.

Om dit voor elkaar te krijgen heb ik met een programma wat ik verder niet ga noemen (wat te maken heeft met "de regels" van xboxworld) de partitie`s van de originele hd gewoon kunnen naclonen via het netwerk tussen pc en xbox. Toen dit eenmaal gedaan was, was het verder heel simpel! De partitie`s en de directory`s inclusief de xde files (normaal niet te lezen, daar heb je dus dat programma voor nodig) selecteren en simpel gezegd copieren naar de nieuwe schijf. Ouwe schijf eruit, nieuwe schijf erin. En klaar!

Op deze manier heb ik nu een hd van 100 Gb ipv 10. Wat leuk hieraan is, dat je dus ook niet door Microsoft gecertificeerde software kan draaien op deze manier, omdat je de partitie zelf kan aanpassen naarmate je eigen wensen. Dit is volkomen legaal. Illegale copies draaien is op deze manier niet mogelijk zonder mod, maar daarvoor deed ik het ook niet. Maar waarvoor dan wel?? :)

Het antwoord is MAME. Mame staat voor Multiple Arcade Machine Emulator, en je raad het al. Dat zijn de originele kast spellen. Alle kast spellen. Ongeveer in totaal exclusief de neo geo files (die jammer genoeg niet draaien op mame-x) zo`n 3600 stuks, waaronder geweldige hits als X-men 4 player, The Simpsons 4 player, Turtles 1 en 2 4 Player en al de geweldige shooters like Xevious en vele anderen. Zelfs Terminator 2 Judgement Day met de guns! (die heb ik nog niet, de guns that is)

Hier morgen plaatjes van, dan heb ik mijn camera terug.

Alle emu`s die er zijn voor de xbox, waaronder Snes, NES, Sega 16 en 8 bit, MSX, Atari 2600/7800, Commodore draaien ook perfect, zonder mod that is! De Nintendo 64 emulator is nog niet legaal, omdat deze spellen nog gewoon in de winkel liggen. Spelletjes wegen maar rond de 20 kb, op deze manier passen alle spellen ooit van een console makkelijk op de nieuwe hd, zonder laadtijden, zonder haperingen, geluid in orde. Gewoon alles speelbaar }:]

Ik ben dus van plan om een mame arcade machine te gaan bouwen. Deze joystick komt erin hangen, een 4 player bastard :9

De kast wordt waarschijnlijk een oudentieke Simpsons kast (niet te betalen origineel). Vandaar dat ik die ook ga nabouwen.

maarja, in ieder geval morgen foto`s van dit plezier!!!

Laatst bewerkt: 25 okt 2002
  2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb niet zo verstand van al die mod shit, maar hoe kan jij in godsnaam die zooi starten zonder modchip.

3. Paul

Paul Mame-X

Leuk Bevonden:
    0
    Staat in het verhaal :p

4. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het knap als het je daadwerkelijk gelukt zou zijn. Ik wacht de foto's wel af ;)

5. Paul

Paul Mame-X

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, wat ik zei. Het heeft wel 260 euro voor een nieuwe xbox gekost, en die modchip had ik ook niks meer aan. Maar aangezien de spellen van de xbox toch niet mijn doelgroep zijn, boeit het niet. Ik ga echt uitsluitend voor de emu`s.

6. Chrisvr2000

Chrisvr2000 Gamer P.S.

Leuk Bevonden:
    0
    en wat heb je er uiteindelijk aan??...
    niks naar mijn mening want de officiele xbox-games zijn vele malen beter en mooier

maar ik kan me voorstellen dat je er trots op bent

7. xbcommand

xbcommand Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit is een lulverhaal en wel om de volgende reden:

grotere HD, ok dat kan, maar de extra ruimte op de F-schijf kan alleen benut worden als er een evo-x bios aanwezig is. Als ie niet geflasht is zul je er dus achterkomen dat er maar 8 tot 10 gig op de HD past ;)

ennuh, ik weet er in tegenstelling tot jou dus wel iets van af he :cool:

8. Alfa V6 Man

Alfa V6 Man Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    Die knuppel boven me is een warez homo van de bovenste plank, alle xbox games heeft ie illegaal, net dvd's of gewone rips.

9. Chrisvr2000

Chrisvr2000 Gamer P.S.

Leuk Bevonden:
    0
    vind ik ook

10. Paul

Paul Mame-X

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, xbox spellen kunnen wel mooier zijn, maar waar het om gaat is de uiteindelijke gameplay!! De gameplay van een ouderwetse shooter vind ik persoonlijk veel beter als de nieuwste spellen op alle consoles. Ik ben een echte retro fan!. En tja, ik ben er wel trots op ja.

Jij weet er zo veel van af dat je niet weet wat er allemaal uit is om alles te foppen professor :9

Ok dan! Niveau op zijn bovenste plank! Xbox spellen maken gebruik van een xbe file die NIET uit de lezen is als je geen modchip heb. Emulatoren werken anders, maarja.

11. SnipeR nr 1

SnipeR nr 1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    fu***** impressive!!!!!
    da's wel sjiek gedaan!!!!!!

12. Paul

Paul Mame-X

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks! Morgen zullen er foto`s komen voor de geintereseerden.

13. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

14. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. xbcommand

xbcommand Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zielig figuur... ik lach me kapot. alle emu's zijn met de sdk gemaakt en geen enkele emu kan op een x-box zonder mod draaien.

je verhaal klopt voor geen meter. je kan alles eruit halen wat erin zit, maar zolang je niks aan de bios hebt veranderd zal je nooit de f-schijf kunnen volproppen met spellen en emu's.

en anders kom je maar eens langs op irc: qeast.net #xbins en dan kan je 700 mensen aan het lachen maken met je lulverhaal.

16. Paul

Paul Mame-X

Leuk Bevonden:
    0
    irc://irc.vrfx.com/xbins that is ;) Waarom moeten mensen toch altijd vloeken. Is dat soms "in" ? Gezellig! Je "kan" je ook anders uitdrukken. Wat die 700 mensen doen is hun zaak, mij is het gelukt. Of je het gelooft of niet, dat laat me eigenlijk best koud :p

Ps, Bunny was ook ooit eens de eerste ;-)

17. xbcommand

xbcommand Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1. Heb je al meer dan 10 gig op de HD staan?
    2. Gebruik je wel evo-x eigenlijk?
    3. kan je dan een tutorial maken en deze posten?
    4. weet je zelf wel wat je hebt gedaan?
    5. heb je niet per ongeluk een modchip of een andere bios
    gebruikt tijdens je revolutionaire vinding?

op antwoord 1t/m4 verwacht ik een 'nee' en op antwoord 5 een 'ja'...

18. Perkele!

Perkele! Retro

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit zonder modchip gedaan of zonder mod, er is een groot verschil tussen.

Ik heb in mijn XBox ook geen modchip zitten, maar kan wel alles draaien, gewoon omdat ik de onboard Bios van de XBox heb geflashed met Evox 2.5.

Dus mijn XBox is wel gemodificeerd, maar er zit geen modchip in. Aangezien de OP reeds een XBox 'naar de kloten' heeft geholpen, lijkt het op deze manier gedaan te zijn, en is die XBox wel modded.

Is dat niet het geval, dan 'chapeau' voor de OP en kan ik niet wachten tot hij de oplossing prijsgeeft, desnoods kan dan via zijn manier de onboard Bios alsnog geflashed worden.

19. xbcommand

xbcommand Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet em ook nog flashen, maar het was wel aardig geweest als dat niet nodig zou zijn... toch geloof ik het pas als het officieel erkend is.

20. Paul

Paul Mame-X

Leuk Bevonden:
    0
    Je standpunt is logsich. Ik vind je aleen vijandig overkomen, vandaar dat ik niet serieus ga reageren, middels, je noemde me net nog een zielig figuur... Eerst denken, dan doen niet

De afgelopen 3 maanden heb ik id met een evoxje lopen stoeien (maar ook echt prutsen zeg maar) want hierdoor is mijn 1e xbox volledig naar de grootje geholpen. Omdat ik weet dat hier niet over gepraat mag worden, heb ik het er liever niet over. Wat ik zei, ik heb mijn info van Bunny, en die had het ook al >kunnen< vrijgeven. Omdat wij ook de console wereld niet in elkaar willen laten zakken net zoals bij de dreamcast gebeurde hebben wij besloten het niet vrij te geven, en niet alleen dus om de emu`s....

Waarschijnlijk met de nodige research is het dus wel waar te maken dat de xbox iso`s kunnen draaien zonder modchip. Mij zou het eerlijk gezegd weinig schelen, maar een paar mensen die xbox`s diehards zijn in de "scene" wel, ook bij irq, en die houden liever hun mond dicht. Net zoals ik. Bunny is het waarschijnlijk al gelukt, die gozer is echt goed.

EDIT: waarschijnlijk worden dit ze: [​IMG]
    en dan 2 stuks :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina