Jep mensen, het is mij gelukt , zonder mod een grotere hd in mijn xbox te bouwen. Hoe? Dat ga ik uitleggen, morgen komen er pics. Moet ik wel erbij zeggen dat ik hiermee 1 xbox gesloopt heb in de loop der maanden en de bijbehorende mod die daarin zat. Maarja, das de prijs die je ervoor betaald Het idee komt trouwens niet van mij, maar van Bunny.
Met het programma media tools is eerst de nieuwe grotere schijf "genuld" met de pc onder een speciale kale versie van linux. Dit "nullen" is een speciale manier van formateren zeg maar die 100% garandeert dat de schijf ook echt daadwerkelijk leeg is. Voor de xbox hd is dat een absolute vereiste, aangezien die niet met fat 32/16 of ntfs om kan gaan. Alleen met de speciale door Microsoft gemaakte xbox partitie, wat in feite een afgeslanke versie van ntfs is, kan de nieuwe schijf gelezen worden door het xbox besturings systeem.
Om dit voor elkaar te krijgen heb ik met een programma wat ik verder niet ga noemen (wat te maken heeft met "de regels" van xboxworld) de partitie`s van de originele hd gewoon kunnen naclonen via het netwerk tussen pc en xbox. Toen dit eenmaal gedaan was, was het verder heel simpel! De partitie`s en de directory`s inclusief de xde files (normaal niet te lezen, daar heb je dus dat programma voor nodig) selecteren en simpel gezegd copieren naar de nieuwe schijf. Ouwe schijf eruit, nieuwe schijf erin. En klaar!
Op deze manier heb ik nu een hd van 100 Gb ipv 10. Wat leuk hieraan is, dat je dus ook niet door Microsoft gecertificeerde software kan draaien op deze manier, omdat je de partitie zelf kan aanpassen naarmate je eigen wensen. Dit is volkomen legaal. Illegale copies draaien is op deze manier niet mogelijk zonder mod, maar daarvoor deed ik het ook niet. Maar waarvoor dan wel??
Het antwoord is MAME. Mame staat voor Multiple Arcade Machine Emulator, en je raad het al. Dat zijn de originele kast spellen. Alle kast spellen. Ongeveer in totaal exclusief de neo geo files (die jammer genoeg niet draaien op mame-x) zo`n 3600 stuks, waaronder geweldige hits als X-men 4 player, The Simpsons 4 player, Turtles 1 en 2 4 Player en al de geweldige shooters like Xevious en vele anderen. Zelfs Terminator 2 Judgement Day met de guns! (die heb ik nog niet, de guns that is)
Hier morgen plaatjes van, dan heb ik mijn camera terug.
Alle emu`s die er zijn voor de xbox, waaronder Snes, NES, Sega 16 en 8 bit, MSX, Atari 2600/7800, Commodore draaien ook perfect, zonder mod that is! De Nintendo 64 emulator is nog niet legaal, omdat deze spellen nog gewoon in de winkel liggen. Spelletjes wegen maar rond de 20 kb, op deze manier passen alle spellen ooit van een console makkelijk op de nieuwe hd, zonder laadtijden, zonder haperingen, geluid in orde. Gewoon alles speelbaar
Ik ben dus van plan om een mame arcade machine te gaan bouwen. Deze joystick komt erin hangen, een 4 player bastard
De kast wordt waarschijnlijk een oudentieke Simpsons kast (niet te betalen origineel). Vandaar dat ik die ook ga nabouwen.
maarja, in ieder geval morgen foto`s van dit plezier!!!
Laatst bewerkt: 25 okt 2002