1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

gsm fraude

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door bulleta, 8 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    ik lee dit net op een ander forum:



    Lees goed door en stuur het door!!!!!


    Voor iedereen die een mobiele telefoon bezit: Momenteel is er een bende actief die u belt op uw GSM en zich voordoet als iemand van de provider waar u bij bent aangesloten.

    Men vraagt u tijdens dit gesprek om 09# of #09 in te toetsen ter controle van uw toestel.

    DOE DIT NIET EN VERBREEK ONMIDDELLIJK DE VERBINDING.

    Deze bende beschikt over apparatuur om via de ingetoetste code het nummer van uw SIM-kaart te lezen en nieuwe kaarten aan te maken met uw nummer.

    Hierdoor kan men op grote schaal fraude plegen op uw kosten. Maak dit bericht s.v.p. bekend aan personen die in het bezit zijn van een GSM-toestel.

    Een tweede methode die wordt toegepast is de volgende:

    U ontvangt een bericht op uw GSM met het verzoek om nummer 0141 455114 te bellen.

    Dit moet u dus NIET doen! Als u dit namelijk doet, kan degene die u dat berichtje heeft gestuurd op uw kosten bellen.

    Deze twee vormen van GSM-fraude zijn officieel bevestigd door de KPN en Vodafone.



    Bron: Politie Haaglanden
     
  2. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik weet niet of ik dit echt moet geloven. Dit gerucht ging afgelopen jaar ook een paar keer op msn rond. Volgens mij gewoon een van die stomme dingen die absoluut niet waar zijn. Kan er natuurlijk ook naast zitten8)
     
  3. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    tjah ik kan het ook neit bewijzen maar beter één keer gewaarschuwd dan dat je straks met hoge rekeningen zit
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    OMG dit is een te oude Hoax. Mensen, leer het nou is een keer, als er staat: stuur dit naar zo veel mogelijk mensen door dan weet je toch dat t bullshit is. Naïef...

    Sowieso soort van je kan door het toetsen van een nummer een simkaart nr lezen met behulp van 'apparatuur', wat een bullshit. Dan nog, wtf heb je aan een simkaart nr. Kan je niks mee.
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Deze hoax heb ik vaker gezien, laat ik 'm maar sluiten. ;)
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Broodje Aap.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina