1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS GT4 - Porsche Cayman Cup | #1

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 2 okt 2017.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Leuke race, al duurde het heel erg lang voordat de mijne tot leven kwam.

    Na een slechte kwalificatie als 4de mogen starten en we hadden een leuk kopgroepje, totdat @Rossi46 spinde in bocht 1 en ik hem 'verzamelde'. Tender en Kimi konden er net omheen, ik helaas niet meer. Met flinke damage aan de voorkant en oplopende motorschade, reed ik eenzaam door totdat ik zeker wist dat ik qua brandstof de race kon uitrijden na de pitstop. Ik wist toen echt niet meer op welke plek ik thuishoorde (reed lang rond op P9), maar toen iedereen gepit was bleek ik 5de te liggen. @B Tender kunnen pakken na een foutje van zijn kant en nog een mooi gevecht met @sv3nnie gehad (en gewonnen) waardoor het podium er tóch nog inzat :)

    Wil je de mijne hebben? Gebruik dat ding toch niet ivm Wheelstand...
     
    Racerblade01, B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Nogmaals excuses voor mijn amateuristische actie. Was niet met opzet natuurlijk, maar ik vind het wel erg lullig dat jij forse schade had en ik amper =(

    En nogmaals dikke duim voor @sv3nnie :thumbs: Je reed erg strak en snel! Ook voor @Kimi NL trouwens, je hebt de overwinning erg strak veiliggesteld.

    @HRT WietHoK NL. Je had een rondje achter op mij, maar halverwege de race kwam je wel steeds dichterbij!
     
    B Tender vindt dit leuk.
  3. sv3nnie

    sv3nnie Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    32
    Thanks heren! had er weinig vertrouwen in in de paar rondjes die ik had geoefend maar toch nog op P7 kunnen kwalificeren en een leuke race gehad! Rossi spinde een paar keer, anders had je denk wel dichter bij Kimi kunnen zitten! En vaak genoeg met mensen close racing kunnen doen!

    Afgelopen weken zijn, en het is nog steeds, een beetje rommelig in mijn leven met de nasleep van de relatie en dat we er toch nog niet helemaal uit zijn, maar ga mijn best doen om er vaker bij te zien!

    Thanks iedereen & kimi voor het organiseren!
     
    Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  4. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik had toen net me stop gemaakt.. Verse banden en volle tank


    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  5. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Eindelijk voor mij een race die ik heb kunnen rijden zonder elke bocht een probleem te hebben. P6 was voor mij wel de max vandaag.. Waar de top die snelheid vandaan trekt is me maar een raadsel.. Was voor mijn gevoel echt aan het trappen

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    B Tender, Rossi46 en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Rij zelf nog steeds rondjes in het tempo van een stadsbus.
    Wel blijf ik eindelijk na uren frustrerend klooien met instellingen pedalen&stuur, al wat beter op de baan en spin ik veel minder.
    Ik kan maar niet wennen aan deze game.
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2017
  7. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Baal ervan dat ik af moest haken. Heb welgeteld 12 seconden naar de stream van Goldpeewee kunnen kijken voordat deze er ook uit vloog.

    Was het endurance racen een succes? Whats next, GT3 endurance?
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Oh ja joh, kan gebeuren, zeker met een auto die ineens 80kg zwaarder was dan de kwalificatie ronde vlak ervoor. Was voor ons allebei niet leuk, maar shit gebeurt nou eenmaal. Was alleen erg jammer omdat we beide het tempo hadden om het Kimi & Tender moeilijk te maken, maarja, that's racing. Uiteindelijk toch allebei nog op het podium :thumbs:

    @Beltoni Ik vond het zeker een succes. We deden in de openingsfase ook erg rustig omdat iedereen wist 'we hebben nog 90 minuten om plekken goed te maken'. De enige schade in de openingsfase kwam door foutjes, niet door inhaalacties. In lap 1 kwam iedereen zonder contact door de 1ste hairpin van Laguna heen, dat zegt wel wat haha. Ik heb nadien alleen wel erg slecht geslapen omdat door de lengte van de race (en een ietwat gespannen houding) mijn schouders/nek nogal op slot stonden na afloop. Maar verder heb ik me erg vermaakt en zat na 80 minuten nog in een gevecht om het podium verwikkeld :)
     
    sv3nnie en B Tender vinden dit leuk.
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb lekker geraced. Mocht aanzienlijk verder naar voren starten dan ik had gehoopt (P2!), maar tijdens de race had ik gewoonweg het tempo niet (meer). Gelukkig wel redelijk uit de problemen gebleven (behalve een auto-pilot op een cruciaal moment vlak voor m'n pitstop die me cruciale tijd heeft gekost), en met wat slordigheidsfoutjes van mezelf op P5 gefinisht.

    Waar anderen endurance-races heel leuk lijken te vinden, gaat mijn voorkeur juist uit naar korte(re) races, waar in 20-30 deur aan deur bepaald wordt wie het snelst is.
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Zo dan! Heb ik in de gehele voorbereiding de illustere 1:28's proberen na te jagen, bleek een 1.30.420 met 95L brandstof de snelste ronde voor mij in de race.

    Start ging vlekkeloos voor mij. Zeer nette uitvoering van een rollende start onder aanleiding van Rossi, dus complimenten daarvoor iedereen. Al snel vond ik het ritme waar ik in de practise zo naar had lopen zoeken. Op P3 gestart en vanaf daar achter Tender de eerste 3-4 ronden aangekeken qua tempo. Sector 1 en 3 had ik over t.o.v Tender en was een beetje bang voor het feit dat Rossi weg zou rijden (ik zag namelijk op Ronde 3 nog steeds een 1.31 als snelste tijd staan). Helaas voor Rossi, maar geluk voor mij ging hij in de eerste bocht in de fout waardoor tender en ik voorbij konden gaan zonder schade (scheelde echt niets!).

    Toen Rossi weg viel en jimmy in z'n val mee nam, reden Tender en ik een goede 8 seconden voor op de 3e persoon. Grappig was het feit dat Tender en ik op de zelfde setup stonden, maar hij juist veel meer moeite leek te hebben met een volle tank benzine dan ik. Hoe leger de auto werd, hoe vervelender ik hem vond sturen. Tender ging wijd en ik kon hem voorbij waarna ik een goede 10 rondjes heb lopen stampen tot de éérste achterblijvers. Ik reed constant 1.30.4 tot 1.30.6 waarbij ik mijn voorsprong licht zag toenemen per ronde(3 tot 5 tiende).

    Na 35 minuten geraced te hebben kreeg ik last van mijn banden. Niet dat ze versleten waren, maar in combinatie met de lichter wordende auto vond ik het gewoon niet meer lekker sturen. Vooral sector 2 was kut. Ik ging steeds eerder remmen en rondetijden van 1.31.5 / 1.32 waren niet vreemd. Twee keer een moment gehad in de buurt van Asjemenou toen ik hem net gelapped had. éénmaal bovenaan corkscrew bij het aanremmen (in plaats van een links/rechts combinatie, deed ik een 172 graden bocht naar links) en éénmaal bij het aanremmen bocht 1.

    Na 3x keer Asjemenou lappen had ik nog 45 minuten te racen en was ik eigenlijk wel toe aan nieuwe bandjes. Voor mijn strategie had ik pas later willen pitten, maar gezien mijn pace dramatisch was, de geplande stop naar voren gehaald. Strategie tijdens het rijden aangepast naar: 60L brandstof, Nieuwe banden en mijn 2% motorschade fixen en de pits in.

    Tot mijn verbazing bleek mijn pitcrew opkoopbaar, want hoewel er 4 man klaar stond met hele mooie nieuwe velgjes/bandjes, hadden ze geen zin om iets te doen en werd ik op oude bandjes weer weggestuurd. (die motorrevisie onder 40 seconden vond ik dan wel heel indrukwekkend).

    Omdat ik weer lekker 100kg brandstof in het autotje had, stuurde het ding weer vanouds lekker en ben ik met een gangetje van 1.30.hoog naar de finish gereden. Pace was erg soepel na mijn pitsstop en ik heb lekker zitten genieten van de HDR-effecten van de ondergaande zon op de baan. in de laatste 15 minuten ging het helaas nog wel één keer mis in de linkerbocht na de corkscrew. Ik ging in de 4 de bocht in, waarbij ik in de bocht netjes een keer de rem aantikte om de curb aan de binnenkant van de bocht mee te kunnen nemen maar had nog iets te veel snelheid. Liet de auto langzaam naar de buitenbocht rollen waarna ik op de curb weer op het gas kon.

    Helaas dachten 4 van mijn 4 wielen dat de grip ook wel even iets minder kon en hoppa, dikke 4 wiel drift naar links toe (richting de muur) die ik gelukkig met een paar ferme stuurbewegingen naar rechts kon opvangen. Gelukkig geen schade, maar wel een goede 6 seconden verloren.

    Toen maar op de cruise control gezet en de laatste 10 ronden lekker rustig gereden. Had 24 seconden op P2, dus kon redelijk rustig aan doen.

    Welgeteld een relatief saaie race, maar de overwinning smaakt er niets minder om!



    Ik heb mijn oude TX-base nog liggen die is doorgebrand, dus ook inclusief steun, schroef en een hele case. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar als je er wat aan hebt wil ik hem met al het plezier opsturen naar je (als je daardoor aanstaande zondag mee kunt doen).

    Was echt schrikken toen je in de rondte ging. Ik zat dicht achter Tender bij ingaan eerste bocht toen jij daar in één keer stond. De replay is bij mij gelukt (volgens de game, nadat ik van de week alles weg heb gegooid) dus dat ga ik nog wel even terug krijgen. Verreweg het spannendste van de race, voor mij.

    Ik weet nog niet waar mijn voorkeur ligt. Als ik niet had gewonnen had ik het maar een saaie race gevonden. maar als ik zo hoor hebben er ook redelijk veel mensen wel veel gevochten onderling. Het psychologische gedeelte van het racen met pitsstops vind ik wel heel erg leuk.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  11. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    De oude Ipad 2 omgebouwd tot Race dashboard. Echt handig want je kan alles er op zien. Ben van plan om mijn HUD daarom ook uit te zetten.

    Tijdens de race zie je ook hoeveel seconden iemand voor je of achter je zit. Als je helemaal gek wilt toen kan je nog iemand selecteren en zie je wanneer iemand op zijn gas gaat of remt ter opzichten van jou.

    Even filmpje gemaakt tussen de free practice gister :+
     
    Rossi46 en B Tender vinden dit leuk.
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Welke app(s) heb je hiervoor gebruikt?
    EDIT: Nvm, lijkt RS Dash te zijn?
     
  13. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    RS Dash, op Ios, en Android. 5 euro maar ik heb hem via een jailbreak gratis :p
     
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hond. Wat is nou vijf euro... Door dat gejailbreak and such zorg je er enkel voor dat minder van dit soort prachtige iinitiatieven een succes worden =(
     
  15. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    De oude Pcars Dash (en andere apps voor projectcars1) werkt ook gewoon nog

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik ga gelijk even een tablet aanschaffen + een steun maken.
    Dit moet ik hebben.
     
  17. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Ik had hem wel gekocht al voor de android. Daar heb ik 5 euro voor betaald maar op mijn mobiel vond ik hem te klein. Dus ik heb wel betaald en had geen zin in 2x te betalen.

    Je hebt helemaal gelijk hoor :D
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    LEUGENS!
     
  19. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Als je goed kijkt op het eerste scherm van het filmpje zie je ook de wielen sturen. Kleine details zijn wel vet!
     
  20. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    @Kimi NL heb jij nou wèl een werkende replay weten op te slaan?
     

Deel Deze Pagina