[XOne] Guitar Hero 5

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 15 mei 2009.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    [​IMG]

    [​IMG]
    Platforms
    Alles waarschijnlijk.
    ~
    Uitgever
    Activision Blizzard
    ~
    Developer
    Neversoft Entertainment
    ~
    Genre
    Muziekspel
    ~
    Release datum
    11 september 2009

    [gb]Informatie:[/gb]
    ^top

    [gb]Screenshots:[/gb]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    ^top

    [gb]Trailers:[/gb]



    [gt]54111[/gt]
    [gt]54113[/gt]

    ^top

    [gb]Demo:[/gb]
    [​IMG]
    Guitar Hero 5 - Demo
    Bestandsgrootte: 478 MB


    [​IMG]

    [gb]Tracklist:[/gb]

    • 3 Doors Down - "Kryptonite"
    • A Perfect Circle - "Judith"
    • AFI - "Medicate"
    • Arctic Monkeys - "Brianstorm"
    • Attack! Attack! UK - "You and Me"
    • Band Of Horses - "Cigarettes, Wedding Bands"
    • Beastie Boys - "Gratitude"
    • Beck - "Gamma Ray"
    • Billy Idol - "Dancing with Myself"
    • Billy Squier - "Lonely is the Night"
    • Blink-182 - "The Rock Show"
    • Blur - "Song 2"
    • Bob Dylan - "All Along the Watchtower"
    • Bon Jovi - "You Give Love A Bad Name"
    • Brand New - "Sowing Season"
    • Bush - "Comedown"
    • Children Of Bodom - "Done With Everything, Die For Nothing"
    • Coldplay - "In My Place"
    • Darker My Love - "Blue Day"
    • Darkest Hour - "Demon(s)"
    • David Bowie - "Fame"
    • Deep Purple - "Woman From Tokyo ('99 Remix)"
    • Dire Straits - "Sultans of Swing"
    • Duran Duran - "Hungry Like The Wolf"
    • Eagles Of Death Metal - "Wannabe in L.A."
    • Elliott Smith - "L.A."
    • Elton John - "Saturday Night's Alright For Fighting"
    • Face To Face - "Disconnected"
    • Garbage - "Only Happy When It Rains"
    • Gorillaz - "Feel Good Inc."
    • Gov't Mule - "Streamline Woman"
    • Grand Funk Railroad - "We're an American Band"
    • Iggy Pop - "Lust For Life"
    • Iron Maiden - "2 Minutes to Midnight"
    • Jeff Beck - "Scatterbrain"
    • Jimmy Eat World - "Bleed American"
    • John Mellencamp - "Hurts So Good"
    • Johnny Cash - "Ring of Fire"
    • Kaiser Chiefs - "Never Miss a Beat"
    • King Crimson - "21st Century Schizoid Man"
    • Kings Of Leon - "Sex on Fire"
    • Kiss - "Shout it Out Loud"
    • Love and Rockets - "Mirror People"
    • Megadeth - "Sweating Bullets"
    • Mötley Crüe - "Looks That Kill"
    • Muse - "Plug in Baby"
    • My Morning Jacket - "One Big Holiday"
    • Nirvana - "Lithium"
    • Nirvana - "Smells Like Teen Spirit"
    • No Doubt - "Ex-Girlfriend"
    • Peter Frampton - "Do You Feel Like We Do (Live)"
    • Public Enemy Featuring Zakk Wylde - "Bring the Noise 20xx"
    • Queen & David Bowie - "Under Pressure"
    • Queens Of The Stone Age - "Make it With Chu"
    • Rammstein - "Du Hast"
    • Rose Hill Drive - "Sneak Out"
    • Rush - "The Spirit of Radio ( Live, 2008 )"
    • Santana - "No One To Depend On (Live)"
    • Scars On Broadway - "They Say"
    • Screaming Trees - "Nearly Lost You"
    • Smashing Pumpkins - "Bullet With Butterfly Wings"
    • Sonic Youth - "Incinerate"
    • Spacehog - "In the Meantime"
    • Stevie Wonder - "Superstition"
    • Sublime - "What I Got"
    • Sunny Day Real Estate - "Seven"
    • T. Rex - "20th Century Boy"
    • The Bronx - "Six Days a Week"
    • The Derek Trucks Band - "Younk Funk"
    • The Duke Spirit - "Send a Little Love Token"
    • The Killers - "All the Pretty Faces"
    • The Police - "So Lonely"
    • The Raconteurs - "Steady As She Goes"
    • The Rolling Stones - "Sympathy for the Devil"
    • The Sword - "Maiden, Mother & Crone"
    • The White Stripes - "Blue Orchid"
    • Thin Lizzy - "Jailbreak"
    • Thrice - "Deadbolt"
    • Tom Petty - "Runnin' Down a Dream"
    • Tom Petty & The Heartbreakers - "American Girl"
    • TV On The Radio - "Wolf Like Me"
    • Vampire Weekend - "A-Punk"
    • Weezer - "Why Bother?"
    • Wild Cherry - "Play That Funky Music"
    • Wolfmother - "Back Round"
    Artists to be featured as characters:
    • Matt Bellamy (Muse)
    • Johnny Cash
    • Kurt Cobain (Nirvana)
    • Shirley Manson (Garbage)

    ^top

    [gb]Instrumenten:[/gb]

    [gb]Gitaar[/gb]
    [​IMG]

    [gb]Drumstel[/gb]
    [​IMG]
    [​IMG]

    ^top

    [gb]Achievements:[/gb]

    [​IMG]

    ^top

    [gb]Boxshot:[/gb]

    [​IMG]

    ^top


    [gb]Officiële website:[/gb]
    http://gh5.guitarhero.com/

    ^top

    [gb]Opmerkingen:[/gb]
    yay, weer eentje! :+

    ^top





    Het is inmiddels alweer vier maanden geleden dat er een nieuwe Guitar Hero titel is verschenen (Guitar Hero Metallica). De hoogste tijd dus om een compleet nieuw deel in de franchise uit te brengen. En zie daar, Guitar Hero 5! Naast nieuwe nummers om te spelen zijn er een boel nieuwe features aan het spel toegevoegd. Maar of deze features echt zoveel spelplezier toevoegen, is nog maar de vraag. Lees de review!

    [​IMG]

    Wat Guitar Hero is ga ik niet meer uitleggen. De formule is inmiddels ingeburgerd bij jong en oud en zal ook weinig meer veranderen. Voor Guitar Hero 5 is dat niet anders. Zoals je gewend bent van de Guitar Hero games is er een carrièremodus waarin je als ultieme rocker (of band) een lijst met optredens afloopt en bij elk optreden speel je een aantal nieuwe nummers. In alle voorgaande delen moest je deze carrièremodus wel spelen, wilde je alle nummers vrijspelen voor gebruik in andere spelmodi. In Guitar Hero 5 hoeft dit niet langer, een slimme keus en een fijn gegeven voor de gamers die de carrièremodus al wel gezien hebben voor ze er aan beginnen. Je zal maar alle voorgaande delen al een keer uitgespeeld hebben, bijvoorbeeld. Om een goed beeld te krijgen van de speelbare nummers in Guitar Hero 5, verwijs ik je door naar de complete tracklist op wikipedia. Feit is, dat het er 85 zijn van zo’n 83 muziekanten.

    Details

    De voornaamste veranderingen aan Guitar Hero 5 zijn van kleine, maar belangrijke aard. Zoals een kunstenaar met dat ene linkje verf zijn schilderij kan perfectioneren, zo zijn er tal van kleine veranderingen die Guitar Hero 5 beter en completer maken dan de vorige delen World Tour, Metallica of Smash Hits. Deze kleine details maken het spel gebruikersvriendelijker en zo nog makkelijker te betreden voor gamers van welke ervaringsniveaus dan ook. Een paar voorbeelden: je kan nu zien hoe lang een nummer duurt en bij welke genre het hoort. Ook kan je per instrument bekijken hoe moeilijk een nummer is. Een andere leuke toevoeging is dat je met één druk op de knop het nummer dat speelt in het openingsscherm zelf kan spelen. En dat nummer is natuurlijk elke keer anders.


    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Een andere, grotere nieuwe toevoeging aan Guitar Hero 5 is dat je op elk gewenst moment mee kan spelen met je vrienden. Of zij nu midden in een nummer zitten of aan het wachten zijn op de bassist, je kan zowel via Xbox Live als op de bank naast elkaar je plastic attribuut activeren en gezellig mee doen. Jammer genoeg is dit alleen mogelijk in de ‘Party Play Mode’, en niet in bijvoorbeeld de carrièremodus. Misschien wel de leukste (en meest gewaagde) nieuwe feature in Guitar Hero 5 is die van de avatars; je kan nu met je eigen Xbox Live Avatar spelen en deze zich laten gedragen als een echte rockster. Zijn die avatars toch nog ergens goed voor!

    Meer

    Maar er is meer! Waar het in de voorgaande Guitar Hero spellen al heel wat was om vijf sterren op een nummer te halen, is het nu mogelijk er acht te halen. Dit komt door de nieuwe nummergebonden Challenges. De uitdagingen zijn meestal specifiek bedoeld voor één instrument en zijn te behalen op drie niveaus; Gold, Platinum en Diamond. Diamond is natuurlijk de moeilijkste en vormt de achtste ster voor een nummer, waarmee je vervolgens kunt pronken en opscheppen tegen al je vrienden.
    Om nog even terug te komen Party Play Mode, moet je weten dat deze vrij uitgebreid is. Naast het op elk moment meespelen en verlaten van een spel, kan je ook voor elk instrument en elke moeilijkheidsgraad kiezen, ongeacht van wat de andere spelers doen. Hierdoor wordt het bandgevoel ietwat meer naar de achtergrond gedreven, maar is het spelen van Guitar Hero 5 wel leuk voor iedereen. Je drukt op de knoppen en luistert ondertussen een leuk nummer. De ultieme competitieve bandvariatie hierop is RockFest, wat met maar liefst maximaal zeven anderen via Xbox Live is te spelen.

    Oud en nog steeds vertrouwd

    Uiteindelijk valt er weinig negatiefs te zeggen over Guitar Hero 5. Het is en blijft de succesformule die in 2005 geïntroduceerd werd. Sindsdien is het spel steeds verder geperfectioneerd en deel vijf lijkt toch wel alles gedaan en bereikt te hebben wat mogelijk is. Ook is het mogelijk om alle nummers van World Tour en Smash Hits, plus enkele content downloads te importeren naar Guitar Hero 5, mits je over de vorige delen beschikt en met een bescheiden aantal Microsoft Points wilt scheiden. Er moet wel gezegd worden dat ik, ondanks de vele nieuwe features, niet het gevoel had er veel nieuws gebeurde in het spel. De gameplay is immers niets veranderd, alleen maar de spelmodi en toegankelijkheid hier omheen.


    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Conclusie

    Zoals een gitarist zijn gitaar stemt, zo heeft Neversoft de bekende Guitar Hero formule verder geperfectioneerd. Er zijn verrassend veel nieuwe functies, maar ze zijn niet allemaal even belangrijk. Ze dragen echter wel wat bij aan het verder uitbreiden van de Guitar Hero franchise en de ultieme basis te leggen voor het onvermijdelijke volgende deel, of spin-offs zoals Guitar Hero: Van Halen. Uiteindelijk is misschien de mogelijkheid nummers van oudere delen in de serie te importeren de beste feature; deze biedt je immers een zee aan speelbare nummers!

    [​IMG]

    ^top

     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2009
  2. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Johnny Cash, haha! Dat nummer ruled wel. :)
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Boe, schreeuwde Melkie koe!

    [​IMG]
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ben ik niet met je eens Fiasco. Zolang de games zichzelf blijven verbeteren en nieuwe nummers bevatten is toch goed.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Die eerste paar nummers geven mij al een goed gevoel! Ik hoop dat ze wat nieuws gaan brengen of ten minste een grote hoeveelheid content, anders haak ik af.
     
  6. Dribble

    Dribble Active Member

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    7
    Waarom is iedereen hier toch zo tegen GH? :x

    Activision heeft meer COD games uitgebracht dan GH games hoor, maar bij COD is er nooit iemand aan het zeiken dat Modern Warfare 2 al de 9e COD game is die uitkomt.
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    O, ik zeik wel degelijk over CoD hoor. :+
     
  8. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij en niet over CoD zeiken? 8)

    Maar ik vind wel dat de games een beetje te vroeg achter elkaar uitkomen. Ik bedoel, het zijn keer op keer nieuwe songs & heel soms wat nieuwe features.

    Breng dan DLC uit. Lijkt mij verstandiger. :)
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    +1

    Je bent verstandiger aan het worden Steel Dogg:+
     
  10. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik moet je gelijk geven,dat is beter voor de consument..

    maaarrr,, Zou jij DLC maken als je elke keer met weinig moeite toch weer € 60,- kan cashen?:p
     
  11. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Omdat deze verhaallijnen hebben, er over nagedacht is en gameplay steeds meer word uitgewerkt.. in GH.. nahh..
     
  12. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, haha :+ Maar de oudere games verwateren hier wel door. Ik bedoel, Guitar Hero: Aerosmith. Wtf 8) Hebben ze daar winst mee gemaakt?
    Hadden ze beter DLC van kunnen maken, dan hadden ze volgens mij meer verdient. En naar mijn weten zat daar geen extra feature in.

    En datzelfde eigenlijk ook met Metallica. Als die als DLC was uitgebracht, had het kapot veel winst gemaakt, maargoed. Dat doet het nu wel meer :+
     
  13. Timo12

    Timo12 Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is alweer snel
     
  14. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Even aankijken hoe de setlist zich ontwikkeld.
    De eerste paar nummers die ertussen zitten zijn wel erg tof.
     
  15. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Je gaat toch ook niet zeuren als Ralph Lauren weer 15 nieuwe overhemden uitbrengt? Ik persoonlijk vind dat alleen maar mooi, nieuwe mode, meer smaakjes, de ene dag dit bloesje, de andere dag die.

    Ik snap het niet, om mijn part liggen er 20 GH games in de winkel die allemaal hetzelfde spelen, maar een andere tracklist hebben. Dan zoek je toch gewoon de vetste uit?
     
  16. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Wikipedia
    Blijkbaar verdient het toch lekker ;)
     
  17. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    In mijn ogen zware geldklopperij. Want je kunt ook gewoon één Guitar Hero maken, die gewoon alle goede features heeft, en dan kun je DLC uitbrengen van verschillende bands. En dan kom je sowieso goedkoper uit dan dat je elke keer weer ontzettend veel geld neerlegt voor een GH deel.

    Dat lijkt mij veel beter. Liever minder dan meer geld neerleggen. :p
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat komt jou goedkoper uit, maar Activision niet. ;) En blijkbaar zijn er genoeg fanatiekelingen die elk jaar braaf het nieuwe deel kopen.
     
  19. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ach, als ik kijk hoeveel uren ik in Fallout 3 heb zitten (Een super game, die ook nog eens een hoge replay waarde en lange speelduur heeft) en hoeveel ik in GHWT heb zitten (Die ik persoonlijk niet super goed vond). Is GHWT nog een koopje!

    Ook vind ik €40,- (De import prijs die ik altijd betaal) niet erg veel geld voor een game die ik weer 200~ uren speel. Ik drink weekends voor meer geld weg in minder tijd :).
     
  20. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    deze komt weer in de collectie, tot nu toe allemaal naast elkaar staan. heerlijk om te spelen, lekker muziekje erbij... kan niet wachten.
     

Deel Deze Pagina