Had de XBox het overleefd als Halo er niet was?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Undergrounder, 22 mei 2004.

  1. Undergrounder

    Undergrounder .

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou, zou de XBox het overleefd hebben zonder Halo? Wat denken jullie er van. Ik weet het nog niet echt. Want ze hadden nog geen bekende titels klaar staan. Na Halo gingen meer developers voor de Xbox ontwikkelen.

    :confused:
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Denk het wel. Halo was erg goed als launchtitel maar er waren er meer als bij Project Gotham Racing. De cube kwam zover ik weet ook niet direct met spetterende launchtitels en is er ook nog.
     
  3. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    mm dan was het wel veeeel minder gegaan denk ik:) iedereen moest en zou HALO hebben:D
     
  4. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    ik denk wel dat ie het overleefd had, maar halo had wel een enorme boost eraan gegeven
     
  5. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe zou ik overleefd hebben zonder Halo?

    Halo heeft de Xbox een enorme boost gegeven, maar met de spellen Pgr en Doa 3, plus de andere toppers, had ie het ook wel gered. Vergeet ook niet dat er een harde schijf inzit, plus de dvd functie.
     
  6. Undergrounder

    Undergrounder .

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk ook dat Halo de Xbox verkopen enorm heeft geholpen.
     
  7. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    Denk dat dat opzich wel meevalt
     
  8. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Overleeft wel ja, de mensen die een Xbox kochten, kochten er ook Halo bij, maar of er ook veel Xboxen verkocht zijn voor Halo? Na een tijdje kwam Halo ook uit voor de PC, maar dit werd niet het einde van de Xbox verkopen ofzo. Ik denk wel dat het voor veel verkopen gezorgt heeft en dat de populairiteit zeker een stuk minder zou zijn als Halo niet het levenslicht had gezien, gelukkig deed ie dat wel he :)
     
  9. Pre-Doxium

    Pre-Doxium Zalazar LM

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    1
    ik denk het wel ik heb geen halo ik vind het spel (mening val mij aub niet aan) niet zo heel goed eerlijk gezegt.
     
  10. Ik denk het niet.

    Als je zegt: XBOX
    Dan denk je aan: HALO

    Die twee kunnen niet zonder elkaar. Natuurlijk zijn er wel een paar andere degelijke titels maar niet zo goed als Halo. Ik vind die andere titels niet goed genoeg om daar nou speciaal een Xbox voor te kopen...

    Maar dat is mijn mening. :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2004
  11. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    En nu met Halo 2, als mensen die geen xbox hadden er nu wel een gaan kopen voor Halo 2,
    Microsoft zou als het uitkomt er direct een pack mee moeten maken.

    Volgens mij heeft Halo de xbox veel goeds aangedaan.
     
  12. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk doordat iedereen op de PC erop zaten te wachten, en hij op de Xbox ging et een 'domper' zou zijn. Ik denk dat er vele van die mensen een xbox zijn kopen. Zit met een ventje op msn, en die gaat een xbox kopen, omdat ie et telang wachten vind voor Halo2. Zo kan je et ook bekijken.
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Hao was tijden de enige toptitel op de Xbox. Nog steeds is Halo het vlaggeschip van de Xbox. Zonder Halo had deXbox nooit echt indruk gemaakt.
     
  14. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Ninja gaiden is nu het vlaggenschip van de xbox. Ik denk dat Xbox wel had overleefd zonder HALO, (vind het spel niet zo goed) omdat het maar een titel is, en er zoveel andere sterke titels zijn verschenen in het leven van de Xbox. KOTOR, PGR, DTM, DOA, MGS, GTA enz.
     
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    PGR: een geupdate vesie van MGS op de Dreamcast. Zonder filters! (wel een van de redenen dat ik de Xbox kocht).

    DOA3: Mooie graphics, echter minder gode gameplay als DOA2, mede door de Xbox pad.

    MGS heb je op de PS2 en dan ook nog eens eerder en hetzelfde geld voor GTA. Dat zijn eigenlijk geen titels die de Xbox als superconsole profileren.
    De oveige games die je noemt zijn latere releases, en daarbij overtreft, kijkend naar cijfers, geen enkele game Halo.

    Halo was de launch title. De game toond ed ekracht van de XBox en is nu zelfs nog een mooi staaltje speelbaar vakwerk. Het was de game die de Xbox verplichte kost maakte. Zonder Halo waeren er zeker minder Xboxen verkocht gedurende de eerste maanden.

    Een ander punt waar deXbox sterk in is vormt Xbox Live. Goede service, met leuke tot goede games die allemaal goed lopen zonder de bekende PC en PS2 problemen.

    De Xbox had het zonder halo wel gered, maar het succes was beduidend minder geweest. Halo staat in mijn optiek boven de meeste console games en kans zich scharen bij de goed overstijgende games, waartoe ik ook Miyamoto's games reken.
     
  16. Japzor

    Japzor ... Biertje ?

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat halo wel enorm beslissend was voor sommige mensen.. Halo was het eerste spel dat ik speelde op de X-box en heeft mij er meteen van overtuigd om er ook een te kopen.. Ik had echt zoiets van "Dit moet ik thuis hebben!!!"
     
  17. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Halo heeft iig voor één extra verkochte xbox gezorgd *)

    Of de xbox had overleefd, ik denk het wel ja. Maar om snel een grote userbase te creeren was Halo natuurlijk wel een perfecte titel.
     
  18. C()Rr0$!oN

    C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

    Berichten:
    713
    Leuk Bevonden:
    0
    Als HALO er niet was geweest was alle aandacht waarschijnlijk gegaan naar PGR, maar omdat nou HALO de beste van de launchgames was gaat daar alle aandacht naartoe. Dus hij zou het anders ook wel overleeft hebben alleen dan met een andere game die het belangrijkste was.
     
  19. louis2

    louis2 Die Hard Xbox-Gamer

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij had het niet zo veel uitgemaakt, de titels die er nu zijn, zijn zker geen slechte titels en die waren er dus ook geweest zonder HALO.
     
  20. Alexandrio

    Alexandrio Active Member

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk, Halo is-was goed. Maar moet niet overdreven worden. Ik heb er nooit meer naar omgekeken na uitspelen. Er zijn naar mijn mening veel andere goede spellen± Morrowind, PGR2, Need for Speed underground, Deus X2 en..........supergame± metal gear solid 2
     

Deel Deze Pagina