[PC] Half Life 2 - modding

Discussie in 'Games' gestart door Eckie, 28 nov 2004.

  1. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Half Life 2 is er eindelijk!

    Ik heb hem helaas nog niet, maar ik vroeg me af of er al mensen zijn die naar de SDK/Hammer editor gekeken hebben. Dit is voor mij echt het belangrijkste punt waarom ik HL2 zou kopen, maar ik wil wel eerst weten of die editor écht zo uitgebreid is als ze beloofd hebben.

    Kort gezegd: post hier je ervaringen met de HL2 SDK en de Hammer editor! :D
     
  2. JFrostey

    JFrostey the Frozen one

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Is Half life 2 op de Xbox dan?
     
  3. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Kijk even naar in welk forum je zit, en think again.
     
  4. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    HL2 SDK is nog niet gereleased, al duurt dat nog maar eventjes. Dat dacht ik ten minste..
     
  5. PureMaximus

    PureMaximus Guest

    half life staat ook gepland voor op de xbox. maar nu is er alllen nog ff de pc versie. en die ga ik nu ff legger spelen
     
  6. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb nu toch echt Hammer en de Model Viewer. De SDK is voor een gedeelte gereleased, nog niet alles dus. Maar dat komt binnenkort.
     
  7. Furious Devil

    Furious Devil Kickass Psychobilly!

    Berichten:
    578
    Leuk Bevonden:
    0
    Kheb de sdk ook, kvind het best wel mooi om maps te maken enzo dit deed ik bij cs 1.6 ook al:)
     
  8. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Heel intressant... maar dat is meer info voor de algemene HL2 thread.

    De uiteindelijke SDK komt deze week uit. Ik ben vooral benieuwd naar hoe de SDK verder gaat dan alleen maps maken. Volgens Valve zal de Software Development Kit zijn naam waar maken, en kan je er dus complete mods en games mee maken, naast de gebruikelijke losse levels.
     
  9. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    De Source SDK is alleen gereleased, de HL2 SDK nog niet. Zoiets begreep ik van een 1337 mapper van de mod waar ik bij zit.
     
  10. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Hl2 SDK is al wel gereleased. Je kunt ervoor kiezen om hem te installeren tijdens de installatie van hl2.

    How zie net dat het een ander soort SDK is.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2004
  11. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Nu is het wel gereleased :)
     
  12. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Post dan een screenshot zoals je beloofd had troela!! :p

    [herstel]
    ...zoals ik je opgelegd had. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2004
  13. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Nu even geen tijd maar vanmiddag zal ik wat screenshots posten Eckie :p
     
  14. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Cool!
    Heb je er ook al een beetje mee gespeeld?
     
  15. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Iets later dan ik zei maar heb ff snel 4 screenshotjes gemaakt.

    Ik heb er zelf nog niet veel mee gedaan, die map die je in Hammer ziet is een voorbeeld map van valve (die ook in HL2DM zit)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2004
  16. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    "from scratch"... dat klinkt me als muziek in de oren! :+

    Kan je op de volgende vragen antwoord geven?
    - In hoeverre is het mogelijk in-game met de camerastandpunten te spelen? (Oftewel: kan je ook een 3rd person game maken? Kan je d.m.v. events de camera tijdelijk op een ander punt richten?)
    - Zijn er in de scripttaal functies om objecten/identities/vertices te creeren/wijzigen/verwijderen? (Oftewel: kan je een aangepaste level-editor scripten?)

    Zou je ook een screen van de editor zelf kunnen posten? :)
     
  17. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Hmmm... ik zie dat er nog niet zo veel activiteit is in de modding hoek...

    Ik ben een mod aan het opstarten, zijn er mensen die zin hebben om mee te doen?
    Zo ja: laat ff een berichtje achter of stuur een pm, dan kunnen we deze thread wat leven in blazen. ;)
    We hebben al een paar mensen en komende week gaan we hard aan de slag.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2004
  18. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Wat voor personen zoek je?? Ben creatief en gek genoeg om mee te helpen, maar heb niet echt de ervaring denk ik.... :eek:

    Ben wel benieuwd naar wat je wilt gaan doen en wat en wie je daarvoor nodig denkt te hebben...
     
  19. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb een yahoo groepje opgestart waar de ideeen tot nu toe op staan, en ik heb al een paar modellers. (Doe zelf vnl. game-design en verder van alles een beetje.) Nog een creatieve geest voor de ideeen is nooit weg, dus ik msn je de URL wel ff.

    Verder zoek ik minstens 1 iemand die een beetje kan programmeren in C (Ik kan het zelf ook "een beetje", maar niet genoeg om een mod op te zetten.) en extra modellers/texturers/mappers/coders etc kunnen nooit kwaad!
     
  20. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    conceptontwikkeling (poppetjes etc. lijkt me leuk om te doen, maar heb totaal geen ervaring met modden)
     

Deel Deze Pagina