Half Life 2 is er eindelijk! Ik heb hem helaas nog niet, maar ik vroeg me af of er al mensen zijn die naar de SDK/Hammer editor gekeken hebben. Dit is voor mij echt het belangrijkste punt waarom ik HL2 zou kopen, maar ik wil wel eerst weten of die editor écht zo uitgebreid is als ze beloofd hebben. Kort gezegd: post hier je ervaringen met de HL2 SDK en de Hammer editor!
half life staat ook gepland voor op de xbox. maar nu is er alllen nog ff de pc versie. en die ga ik nu ff legger spelen
Ik heb nu toch echt Hammer en de Model Viewer. De SDK is voor een gedeelte gereleased, nog niet alles dus. Maar dat komt binnenkort.
Heel intressant... maar dat is meer info voor de algemene HL2 thread. De uiteindelijke SDK komt deze week uit. Ik ben vooral benieuwd naar hoe de SDK verder gaat dan alleen maps maken. Volgens Valve zal de Software Development Kit zijn naam waar maken, en kan je er dus complete mods en games mee maken, naast de gebruikelijke losse levels.
De Source SDK is alleen gereleased, de HL2 SDK nog niet. Zoiets begreep ik van een 1337 mapper van de mod waar ik bij zit.
Hl2 SDK is al wel gereleased. Je kunt ervoor kiezen om hem te installeren tijdens de installatie van hl2. How zie net dat het een ander soort SDK is.
Iets later dan ik zei maar heb ff snel 4 screenshotjes gemaakt. Ik heb er zelf nog niet veel mee gedaan, die map die je in Hammer ziet is een voorbeeld map van valve (die ook in HL2DM zit)
"from scratch"... dat klinkt me als muziek in de oren! Kan je op de volgende vragen antwoord geven? - In hoeverre is het mogelijk in-game met de camerastandpunten te spelen? (Oftewel: kan je ook een 3rd person game maken? Kan je d.m.v. events de camera tijdelijk op een ander punt richten?) - Zijn er in de scripttaal functies om objecten/identities/vertices te creeren/wijzigen/verwijderen? (Oftewel: kan je een aangepaste level-editor scripten?) Zou je ook een screen van de editor zelf kunnen posten?
Hmmm... ik zie dat er nog niet zo veel activiteit is in de modding hoek... Ik ben een mod aan het opstarten, zijn er mensen die zin hebben om mee te doen? Zo ja: laat ff een berichtje achter of stuur een pm, dan kunnen we deze thread wat leven in blazen. We hebben al een paar mensen en komende week gaan we hard aan de slag.
Wat voor personen zoek je?? Ben creatief en gek genoeg om mee te helpen, maar heb niet echt de ervaring denk ik.... Ben wel benieuwd naar wat je wilt gaan doen en wat en wie je daarvoor nodig denkt te hebben...
Ik heb een yahoo groepje opgestart waar de ideeen tot nu toe op staan, en ik heb al een paar modellers. (Doe zelf vnl. game-design en verder van alles een beetje.) Nog een creatieve geest voor de ideeen is nooit weg, dus ik msn je de URL wel ff. Verder zoek ik minstens 1 iemand die een beetje kan programmeren in C (Ik kan het zelf ook "een beetje", maar niet genoeg om een mod op te zetten.) en extra modellers/texturers/mappers/coders etc kunnen nooit kwaad!
conceptontwikkeling (poppetjes etc. lijkt me leuk om te doen, maar heb totaal geen ervaring met modden)