Half Life 2 op PS3 en N5 (gamecube 2)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 2 sep 2003.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De Franse gamingsite Vossey.com had in een recent interview, een interessante vraag gesteld aan de man die alles van marketing regelt bij Valve; Doug Lombardi.

Vossey.com : Will Half-Life 2 be released on other platforms?

Doug Lombardi: Yes, notably on Xbox. The game will be available on Xbox but not until 2004. The partnership with Microsoft isn’t exclusive and we will also see this game on the next consoles by Sony and Nintendo.
    Aldus Doug Lombardi

Lombardi vertelt in zijn antwoord dat de Xbox titel niet exclusief is, en Half-Life 2 zal dus ook zeker gaan verschijnen op de next-gen consoles van Sony en Nintendo, de PS3 en Cube2.

www.insidegamer.nl

2. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    hoeft niet he.... er staat niet DAT hij ook op de andere consoles uitkomt..

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    O nee??

Doug Lombardi: Yes, notably on Xbox. The game will be available on Xbox but not until 2004. The partnership with Microsoft isn’t exclusive and we will also see this game on the next consoles by Sony and Nintendo.
    Aldus Doug Lombardi

Volgens mij staat het er wel hoor.

4. Spuit elf

Spuit elf Guest

BOEIEND

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind dit toch wel boeiend. HL2 naar de next gen consoles.

Voortaan graag een normale reactie.

6. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geeft dan toch wel erg de kracht aan van onze doos dat ze hem alleen draaiend kunnen krijgen op de nieuwe machines van sony en nintendo.

7. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien bedoelt ie met next consoles nog gewoon PS2 en Gamecube, maar dan vraag ik me af hoe HL2 daar op zal draaien

8. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    LoL! Laat inderdaad zien hoe goed de Xbox wel niet is. :9

Maarja, des te beter nieuws voor Nintendo/ Sony fans natuurlijk. Ook al zullen ze minstens tot 2006 moeten wachten. :+

9. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    hij zegt "the next consoles" dus ik denk dat hij daarmee de volgende consoles van S en N bedoelt, PS3 en GC2 dus...

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nou dat is niet helemaal waar hoor. Valve ziet er volgens mij gewoon meer in om op de toekomstige consoles van sony en nintendo Half Life 2 uit te brengen. Het geeft meer aan dat Valve sony en nintendo belangrijker vind dan de xbox.
    De xbox zal de 'gewone' Half Life 2 krijgen, en de PS3 en de N5 zullen een perfecte Half Life 2 krijgen. Maar het zal er meer mee hebben te maken dat van sony en nintendo de nieuwe consoles al vrij spoedig komen en dus dat Valve de keuze heeft genomen om er mee te wachten tot de volgende generatie. Want als ze er nou mee zouden beginnen komt ie waarschijnlijk pas over 1,5 op de PS2 en de Gamecube. En over 1,5 komen de nieuwe consoles van Sony en Nintendo dus lijkt het mij ook een beetje nutteloos om hem op de PS2 en GC uit te brengen. En de xbox 2 komt waarschijnlijk pas in 2006 en dus brengen ze hem nu op de xbox al uit. Waarschijnlijk word het een launchtitel voor beide consoles en welke launchgame kan je je nou beter wensen dan Half Life 2??
    Sony en Nintendo hebben dus al een kleine voorsprong

Laatst bewerkt: 2 sep 2003
  11. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar wil je nou heen met deze draad??

En noem je dta positief een multiplatform lanch title zou ik niet op zitten te springen lanch titels moet voor mij echt exclusief zijn dan kun je ook pas zien waar de machine tot instaat is. Dan moet je zeker geen multplaform spel nemen.Wat is voorsprong. En wie zegt dat die consoles dan uit komen allemaal koffie dik kijken. Het is nu zo net als met doom 3 dat deze gewoon dezelfde kwalteit grapichs kunnen leveren als de pc versie met wat bepaalde effecten na gelaten. Iets wat deze andere consoles niet kunnen dus is de kracht van de xbox vergeleken met de huidige generatie consoles supper.

En dan nog wat wie zit er te wachten op een spel wat je dan al 2 jaar uit is krijg je net zoiets als met sof2 dus voorsprong nee.

12. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar als je toch zo graag wilt beweizen dat de Xbox zo slecht is en Microsoft zuigt, kom dan wel met degelijke argumenten. Want dingen zeggen als "Het geeft meer aan dat Valve sony en nintendo belangrijker vind dan de xbox" vind ik persoonlijk een beetje zielig.

Ze zijn gewoon gelijk begonnen met de versie voor de Xbox, omdat die qua specs veel develop vriendelijker is. Het is gewoon veel makkelijker een game uit te brengen op de Xbox dan op bijv. de Ps2.

En de PS3/ Gamecube2 eerder dan Xbox2? Leer eerst eens je feiten voordat je dingen gaat claimen. Xbox2 is er al in 2005 en het is juist Microsoft's doel eerder te zijn dan de rest.

En daarnaast snap ik niet echt wat je wilt bereiken met zulk soort threads. We zullen echt niet opeens allemaal zeggen: "Hij heeft gelijk, we kopen een PS2". Best triest hoor... :{

13. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja slaat echt de spijker op de kop clawviper ik snap ook echt niet wat hij wil berijken met deze tread

14. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik zie inderdaad nergens staan dat de game op de PS3 uitkomt of op de gamcube 2. Ik denk dat de ps2 en gamecube gewoon een gestripte versie krijgen.

15. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10

Ik denk eerder dat de reden waarom Half life 2 alleen op de Xbox komt is omdat de andere 2 console niet krachtig genoeg zijn, niet omdat Valve zogenaamd ''meer vertrouwen'' heeft in Sony & Nintendo. (En zoals eerder gezegt komt de Xbox 2 waarschijnlijk in 2005)
    Enneh.. Leuk. In de tijd dat wij Half life 2 op de Xbox/PC al tig keer hebben uitgespeelt komt hij uiteindelijk na 1,5 jaar ook op de PS3 & N5. Yup, De ideale launch-titel..:+

16. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou de ps2 en gamecube bestaan al dus je kan het moeilijk nog een next gen consol noemen. :confused: Ik denk ook dat ze de nieuwe consol van sony en nintendo bedoelen. De ps2 houd half-life 1 amper bij. Om maar niet te praten over splinter cell op de ps2.
    Dus hoe willen ze ooit hl2 bij houden. Maar ik zou wel benieuwd zijn als ze het voor elkaar krijgen. :D

17. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Wouter had het ook over de PS3 & De nieuwe console van Nintendo (N5?) :)

18. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Tegen de tijd HL2 op de PS3 en N5 uitkomt zijn die grahics al achterhaald (ik denk niet dat ze die versie grafisch beter gaan maken dan de pc versie). Als dit gaat gebeuren wordt HL2 die nu in ontwikkeling is voor de Xbox misschien geschrapt en dan verder gezet voor de Xbox 2.

19. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Precies ik denk dat half life 2 geen goede launch titel is voor de ps3 en voor gamecube 2 bezitters.
    Ten eerste omdat de pc versie dan al zo oud is dat er helemaal geen nieuws aan zit en dus niet verder gehypt kan worden zoals ze nu doen met half life 2.
    Ten 2e is hij dan ook al lang uit op de x-box. Dat wil dus zeggen dat je als playstation 3 bezitter een spel moet kopen dat al meer dan 1.5 jaar uit is op de pc en al 1 jaar op de x-box.
    Als er een hele nieuwe console gekomen was en die zal nu als launchtitel half life 2 hebben is dat een heel ander verhaal maar tegen de tijd dat hij op de andere consoles gaat komen is het spel graffisch al lang en breed achterhaald en hebben we al een generatie met doom 3 grafix standaard dus niet zo taktisch om het als launchtitel te gebruiken.
    Wel leuk voor een paar extra features die er dan op zullen komen.
    Maar de meeste mensen zullen hem dan toch al op de pc hebben staan.
    Verder krijgen ze echt niet een "betere" versie dan de x-box of vinden ze sony en nintendo belangrijker.
    Ze doen hem nu gewoon eerst op de x-box omdat hij hem kan draaien en ze brengen hem niet tegelijk uit me de pc versie omdat ze nu eerst alle bugs uit het spel kunnen werken en dan pas de x-box versie launche.
    Dus eigenlijk krijgt de x-box ook een verfecte versie van half life 2.
    Verder vind ik het jammer dat ze hem op de next gen consoles uit gaan brengen.
    De graffix op de pc blijven toch altijd beter op een pc.
    Daar kun je gewoon niets aan doen.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hmm... Ik kan me niet herinneren dat ik hier ergens heb gezegt dat je een ps2 moet kopen :confused:

Dat is pas triest. Met dingen komen die ik niet heb gezegt.

Wat ik er mee wil bereiken?? Het is opzich een interessant feit dat Valve deze stap neemt. En iedereen mag daar ZIJN EIGEN MENING over geven. Of je het daar nou mee eens bent is natuurlijk maar de vraag.

De PS3 gaat in 2004 in productie dus zal waarschijnlijk in 2005 in de winkel liggen. Nintendo heeft aangegeven de eerste willen te zijn, dus die komen eerder. En voor zover ik weet komt de xbox2 in 2006.

Deel Deze Pagina