Bron: www.nu.nl/news.jsp?n=174435&c=50 - Een van de best verkochte computerspelletjes aller tijden, Half-Life, gaat al een tijdje mee. Sinds het debuut in 1998 weet deze first person-shooter nog steeds gamers richting de computer te lokken, die elkaar tot in de kleine uurtjes virtueel afschieten. De rechten van het spel worden op dit moment aan filmproductiemaatschappijen te koop aangeboden. Dus het zal niet lang duren voordat Gordon Freeman, de ster van Half-Life, ook te zien is op het witte doek. Verfilmingen van videogames zijn zeer populair in Hollywood. Binnenkort verschijnt het tweede deel van Tomb Raider en ook Resident Evil, Mortal Kombat en Final Fantasy hebben de bioscopen bereikt.
hahaha kan wel grappig worden maar ik denk niet dat dit ooit een echte topper kan worden. Uiteindelijk is het verhaal toch ook wat eenzijdig. Misschien met wat nieuwe caracters erin, maar om nou freeman daar in zijn eentje een beetje aliens af te zien slachten.....
tegenwoordig wordt alles verfilmd/vergamed, lotr, mk, re, the hulk, spiderman etc begint wat te veel te worden voor mij, films kunnen best goed zijn daar niet van, maar ga er niet heen omdat het van een game is of ga niet de game spelen omdat het van een film is, maar omdat ik m wil spelen en wil zien, gewoon leuk vind dus, bekend of niet
waarom mag je het niet spelen als het van een film is? ik heb screens gezien van het spel spiderman 2 en de nieuwe Lotr en dat zag er niet slecht uit!
Als je het 1ste HalfLife deel gewoon letterlijk verfilmd dan denk ik dat het een gigantisch saaie film gaat worden.. Je moet het gewoon meemaken wil het leuk zijn, maar toch ben ik wel benieuwd wat het eindresultaat oplevert..
Het wordt toch minder dan je ervan verwacht. De half-life 'game' ervaring was grandioos, heel vernieuwend in z'n tijd. Maar ik denk niet dat je hetzelfde effect krijgt bij de film. Het is idd leuker om het ''zelf'' mee te maken.