1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Halo 2] Het verhaal en discussie [spoiler alert]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Orcrist, 9 nov 2004.

  1. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja, ik zag het net staan, En over de flood, ik denk dat die verradelijke covenant (naam fftjes vergeten) die heeft vrijgelaten...daarom dat je ze bij het begin hebt gezien, en op die andere Halo, ook altijd al flood heeft gezeten, netzoals bij Halo 1, en dus die gravemind heeft ze naar die stad gebracht van de covenant, via die pelikanen.

    Dat betekent dus, wel heel mischien op dat schip waarmee ze terug gaan naar de aarde ook mischien wel Flood zit.... en Flood + Aarde = big problems

    edit: nogmaals ik DENK het
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2004
  2. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Man, dit einde is deel het beste einde deels het slechtste einde ooit gemaakt..

    :mad::mad::mad::mad::mad:..

    Ik wil weten hoe het afloopt..:p
     
  3. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    ren dan nu naar je Xbox en speel het spel dan uit!!!!!, dan zie je het....
     
  4. RiFF

    RiFF Active Member

    Berichten:
    329
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool heb jij Halo 3 al? :p
     
  5. RiFF

    RiFF Active Member

    Berichten:
    329
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog ff over Gravemind, dit zegt Bungie zelf:

    Bron: http://www.bungie.net/News/TopStory.aspx?story=weeklyupdatenov19

    Gravemind is dus hoogstwaarschijnlijk Flood... het wordt echt steeds waziger :D
     
  6. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien zijn the flood soort zombies, dat ze gewoon puur een soort virus zijn. of misschien is the flood in een soort opstand, hebben ze een eigen wil tegenover gravemind
     
  7. VinZ

    VinZ Guest

    Euh, de Flood IS een soort virus. Die ballondingetjes zijn de "infection forms". Die infecteren dus een mogelijke "host". Die host verandert dan in een "combat form", of wanneer het niet goed uitpakt in een "carrier form".

    Dat de Flood in opstand is tegen Gravemind lijkt me stug. Ze hebben een doel, en daar gaan ze voor. Ze hebben geen strategie, maar ze zijn gewoon met veel, heel erg veel, en dat kan ook een voordeel zijn in combat situations ;)

    Ik begin steeds meer te denken dat Gravemind een geinfecteerde Forerunner is. Ik ga zo eens een theorie schrijven... :9
     
  8. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    zou zo maar kunnen. die gravemind zegt op een gegeven moment dat hij door ruimte en tijd is gegaan. Als dat het geval is zou het kunnen kloppen dat Gravemind een forerunner is.
     
  9. Maserati

    Maserati Active Member

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zag je in het level 'Regret' dat een zeer grote Covenant vloot compleet met High Chariy (planeet) was gesprongen naar de plaats van Delta Halo. Hoe Flood dan van Delta Halo op High Charity zijn gekomen? Waarschijnlijk via Pelicans of Phantoms gevlogen. Je krijgt trouwens ook helemaal niks te zien over hoe In Amber Clad bv. stuk is gevlogen vlakbij High Charity.
     
  10. VinZ

    VinZ Guest

    Ja inderdaad. Volgens mij is Gravemind met "In Amber Clad" naar High Charity gevlogen. Je ziet in ieder geval wel Pelicans crashen op High Charity. Als je in een van die gecrashte pelicans gaat, zie je een dode Combat Flood achter het stuur zitten.

    Hier nog wat hersenspinsels van me... (het is een flinke lap tekst geworden;))

    Waarom zouden de Forerunner al het leven in de galaxy verwoesten (incl. hunzelf). Dat moet toch een zware beslissing zijn geweest. Ze moesten echt ten einde raad zijn geweest om zoiets te beslissen. M.a.w. Shit really hit the fan. Ik denk dat de Flood een bio-experiment is, wat hopeloos mis is gegaan. Misschien een biologisch wapen, misschien een zoektocht naar levensverlenging/eeuwig level o.i.d. Feit is dat het niet naar wens heeft uitgepakt. Maar waarom konden de Forerunner de Flood niet in bedwang houden? De Sentinels lijken toch erg bekwaam in het doden van de Flood.
    Bedenk je eens dat de Forerunner veel verder ge-evolueerd waren dan de humans op dit moment. In Halo 1 is 343 GS verbaasd, dat je "maar" een Mark 2 armor hebt. Hij verwachtte een Mark 12 armor als ik me niet vergis. Dat duidt dus op een enorme technologische voorsprong. Ze bevochten dus infecties van hunzelf, welke dus ook veel en veel sterker waren dan de flood infecties die wij tegenkomen. (onze combat forms) Als de Flood forms inderdaad de kennis van hun host houden, hadden ze inderdaad een probleem. Dus ze activeerden de Halo's. Wellicht de-evolueerden ze zichzelf (naar niet-sentient life) om zo na lange tijd weer te evolueren in wat ze ooit zijn geweest. (Humans??? Dit omdat 343 GS de humans ziet als reclaimers.)
    Dit alles in de hoop dat de Flood geen hosts meer heeft en zo zal uithongeren. Dit plan is echter mislukt, want de Flood is blijven leven. Hoe? Geen idee. (bio-experiment --> zoektocht naar eeuwig leven theorie)
    Hier komt het Ark verhaal kijken. Het lijkt op het bijbel verhaal van de Ark van Noach. God liet het zo lang regenen dat de hele werled onder water liep (= de zondvloed - The Flood) Noach bouwde een Ark om het "goede" leven te redden, goh een Ark ;), en zo te beschermen tegen de Flood. (goede leven: dieren en ook de mens nl. hijzelf en z'n vrouw). Dus de Forerunner hebben wellicht de-evoluties van zichzelf in die Ark geplaatst om zo hun eigen ras te beschermen. En deze Ark was dan wellicht Aarde. Daar zijn ze uitgegroeid tot wat nu de humans zijn.

    Dan komen we aan bij Gravemind. Is hij een Flood? Hij lijkt die Prophet geabsorbeerd te hebben. Die zit namelijk in of aan zn tentakel gegroeid. Dus het zou goed kunnen. Maar wat voor een Flood is hij dan. We zijn nog niks tegengekomen wat ook maar enigsinds op hem lijkt, geinfecteerd of niet, dus ik denk dat het een geinfecteerde forerunner is. Hij weet veel, en heeft veel macht/kracht (hij kan bijv. teleporteren, niet alleen zichzelf, maar ook anderen).

    Pfoeh, lang stuk tekst. Feel free to comment. Ben nog niet klaar, maar moet ff een time out hebben :9
     
  11. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Gravemind lijkt Regret in leven te houden door hem te absorberen. De weldoener...
    De Flood is idd een wetenschappelijk experiment...de Forerunners hebben de Flood ontwikkelt om de armere, lagere Forerunner onder de duim te kunnen houden. (Fortressed world). Helaas bleek de Flood veel effectiever dan ze hadden verwacht. Daarom werden de krengen opgesloten in Halo's voor nadere studie, maar vooral voor containment...bij een grote uitbraak zijn de Halo's als laatste hoop geactiveerd.
    De Flood overleven echter. Alle combatforms en carriers gaan dood door gebrek aan voedsel...de Spores kunnen echter in dormant status: slapen. Ze hebben gewoon heel lang geslapen. Zodra ze voedsel ruiken worden ze actief. Dit verklaart de 'onsterfelijkheid' van de Flood...de Flood spores hebben te weinig biomass... (Halo's wapen doodt niet al het leven, alleen groot genoeg leven.) en overleven dus. De etters zijn niet te vernietigen doordat het er zoveel zijn, zodra eentje ontsnapt aan sentinels en iets infecteert, krijg je een kettingreactie...

    Dit klopte dus niet aan je theorie/is een aanvulling op.
    De Forerunners hebben zich niet gedevolueerd. Ze zijn dood. Allemaal. 343 GS zegt het en die heeft tienduizend jaar gehad om dat uit te zoeken.
     
  12. VinZ

    VinZ Guest

    Ok, ben ik gedeeltelijk met je eens.
    Maar... Ik geloof niet alles wat 343 GS zegt.
    Hij zegt ook dat hij een genius is etc. Hij lijkt me wat verward.
    De human AI's maken zichzelf op een gegeven moment kapot. Dan gaan ze teveel redeneren en verwerven ze zoveel informatie, dat ze eraan kapot gaan (rampage of zoiets geloof ik). 343 zit al zo lang daar, dat hij misschien ook tekenen vertoont van ditzelfde syndroom. Hij was natuurlijk een forerunner AI, en daardoor veel geavanceerder, dus duurt het waarschijnlijk ook een stuk langer.

    En hij heeft misschien 10.000 jaar gehad om het uit te zoeken, maar hij zat die 10.000 jaar wel vast op die Halo, dus erg veel research mogelijkheden heeft ie niet.

    En bij gedevolueerd bedoel ik niet dat ze zichzelf allemaal hebben teruggebracht naar een mindere vorm o.i.d., maar dat ze via klonen een mindere vorm van zichzelf hebben gemaakt, en die op de Ark naar bijv. Aarde hebben gestuurd, om zo weer te evolueren. Daaruit is misschien de mens ontstaan. De humans weten immers instinctief wat ze moeten met Forerunner technologieen (instinct dat is overgehouden aan dit grapje?) MC weet ook instinctief op welke knopjes hij moet duwen op de Halo bijvoorbeeld, en de boeken staan meer van deze voorbeelden)

    Ow BTW, ik denk idd wel dat alle originele Forerunner dood zijn.
     
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    ik geloof niet dat we van de forerunners afstammen hoor. En alleen de SPARTAN's weten wat ze met die knopjes aanmoeten de rest van de mensen moeten het gewoon leren. En omdat dat human AI's zichzelf kapot denken op een gegeven moment hoeft dit toch niet te betekenen dat de monitors dit ook doen? Ik weet het natuurlijk ook niet zeker maar dat denk ik. O-)

    oh ja, als wij van de forerunner afstammen, waarom heeft de covenant dan al hun technologiƫn in gebruik en niet wij (humans)? zou dan toch andersom moeten zijn. :confused: Of is de covenant hier dan gewoon toevallig mee in aanraking gekomen??
     
  14. ULTI_MASTER

    ULTI_MASTER Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    1
    als je de limited edition hebt dan zie je op de achterkant een groot puntig gebouw dat totaal niet op alle andere gebouwen lijkt. ik denk zelf dat dat de ark is waar waarschijnlijk de forerunners mee naar de aarde zijn gegaan.
     
  15. VinZ

    VinZ Guest

    ik geloof niet dat we van de forerunners afstammen hoor. En alleen de SPARTAN's weten wat ze met die knopjes aanmoeten de rest van de mensen moeten het gewoon leren

    Ook de gewone mensen weten trouwens wat ze met Forerunner technologie moeten, tenminste, dat meen ik gelezen te hebben in de boeken.

    En omdat dat human AI's zichzelf kapot denken op een gegeven moment hoeft dit toch niet te betekenen dat de monitors dit ook doen? Ik weet het natuurlijk ook niet zeker maar dat denk ik.

    Ik zeg ook niet dat het zo is, maar het zou best kunnen. Ik bedoel, 343 GS is toch een AI. En hij doet nogal vreemd vind ik.

    oh ja, als wij van de forerunner afstammen, waarom heeft de covenant dan al hun technologiƫn in gebruik en niet wij (humans)? zou dan toch andersom moeten zijn. Of is de covenant hier dan gewoon toevallig mee in aanraking gekomen??


    Ik denk het wel. Hun hele religie is gebaseerd op de Forerunner, dus ik denk niet dat ze zelf van de Forerunner afstammen. Ze hebben oude Forerunner artifacts gevonden, en zijn daarmee gaan werken, terwijl onze technologie nog in de kinderschoenen stond.
     
  16. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    hmm.. We'll see i guess.. Ik wil dat er weer een boek komt. Na first strike is er toch geen meer, of wel?
    ik weet me iig niet te herinneren wat er met dr. Halsey & Kelly is gebeurd. die gingen toch op een belangrijke missie ofzo?
     
  17. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    tuurlijk niet. Dat puntige gebouw is gewoon human, de mensen hebben het zelf gebouwd. Anders had het er nu ook al moeten staan. Nee, de humans weten niet van het bestaan van de Ark af, en zoiets als de Ark valt wel op als het aan de oppervlakte ligt.
    Natuurlijk willen jullie graag weten wat dat gebouw dan wel is... ik denk een lift. Een spacelift (heb wel eens een ontwerpje daarvan gezien...om zo grote schepen naar een platform in orbit te takelen en daar af te bouwen) of zoiets.
     
  18. liljizzle

    liljizzle Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat gravemind flood is... Hij ziet er heel anders uit als normale Flood... Maar kijk maar eens naar de Captain uit deel 1 (weet zijn naam even niet meer)... Die was ook een heel ander soort flood aan het worden.... Als ik me niet vergis hoor je hem zelfs nog een keer langs je oortje praten terwijl hij toen waarschijnlijk als Flood aan het worden was.... Dat is misschien dus gelijk het antwoord dat Flood wel degelijk kan praten... Ik denk dat gravemind door een groter soort iets flood ooit is geabsorbeerd. of misschien een fusie van verschillende rassen door de flood... Misschien is het zelfs wel de Captain...


    ... ik zou het echt niet weten eigenlijk
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2004
  19. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    In de Halo 2 strategy guide wordt Gravemind als volgt omschreven: Gravemind appears to be the central consciousness of the flood. Volgens de guide zou het dus het centrale bewustzijn van de Flood zijn.
     
  20. evilavatar

    evilavatar Smurf

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    best wel een interresante gedachtegang: dat grave mind Captain Keyes heeft
    geabsordeerd, ik bedoel, gravemind spreekt wel engels, misschien heeft hij alle
    menselijke kennis gekregen van keyes? :confused:

    oja de Covenant spreekt ook engels, misschien was dat van de forerunners
    ach ik weet het ook niet meer 8)
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2004

Deel Deze Pagina