1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Halo 2] Het verhaal en discussie [spoiler alert]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Orcrist, 9 nov 2004.

  1. Roberius

    Roberius Hero of Nazaroth

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Maserati
    Volgens mij is die piramide waar je het over hebt datgene wat de archeoloog beschrijft in de brief aan zijn vrouw (uit het boekje 'Conversations from the Universe') Lees voor verdere details dat stukje even door zou ik zo zeggen ;)
    Ok: dit kan het naar mijn mening zijn: de Arc, maar dat zou wel een beetje cheap zijn toch? Daarnaast zou het een ander Forerunner-schip kunnen zijn of een Flood-containment installation maar dat lijkt me ook nogal ver gezocht.
    En dan nog iets voor Halo 3: in de laatste Halo novel leren we dat de MC niet de laatste Spartan is. Ook de laatste brief (lees 'm voor details) in 'Conversations from the Universe' lijkt erop dat een Spartan met de naam Cassandra nog in leven is. Zou het niet cool zijn als we in Halo 3 de andere Spartans tegenkomen?
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2004
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2

    Waar/hoe verkrijg je dat boekje? Bvd.

    Van Cassandra heb ik niets over gelezen in de boeken. Had wel verwacht dat we in Halo 2 wel andere Spartan's/dr. Halsey zouden tegenkomen, ook al zij het in filmpjes.
    Over die pyramide: Misschien is het een deel van het schip, of een vereiste om de Halo's te activeren. Het is vergezocht, maar misschien vraagt Gravemind hier naar in zn gesprek met Cortana.
     
  3. Roberius

    Roberius Hero of Nazaroth

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    'Conversations from the Universe' krijg je bij Halo 2. Tenminste, bij de Limited Edition. Ik weet niet hoe het met normal edition zit. Misschien bedoelde Bungie dat toen ze zeiden dat de LE buiten de DVD mogelijk nog andere leuke dingen zou bevatten.
    Hoe het ook zij, het is niet zo bijzonder maar sommige stukjes dragen wel bij aan het verhaal. Zo heb je een pagina uit het 'dagboek' van 343 GS ten tijde van Halo:CE
    Als ik volgende week tijd heb dan scan ik het wel in en dan zet ik de jpg's in mn online directory. If so dan post ik de link wel.
     
  4. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan mij wat meer vertellen over wat nou de oorspronkelijke bedoeling was van de halo en wat covernant er nou eigenlijk mee willen doen?
     
  5. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    De Halo is gebouwd om alle levensvormen te vernietigen. De Prophets (en daarmee het hele Covenant leger) dachten dat het een soort van pad zou openen naar "The Great Journey", maar dat is het dus niet. De MC en Cortana leren dit in Halo, maar Arbiter (en daarmee de Elite's) pas in Halo 2.

    Vond het einde best aardig, maar snap nog steeds niet helemaal hoe het verhaal nou in elkaar steekt... Nog maar eens spelen ^^
     
  6. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ze weten wel wat het doet, de Ark dat is de enige plaats waar ze kunnen overleven als alle Halo's afgeschoten worden, daarom hebben ze de aarde nog niet geglassed, De Prophets willen niet dood, en daarom gaan ze nu ook naar de aarde.

    1 Ding snap ik niet, als ze Halo hadden afgeschoten, en de Convenant nog niet in de Ark waren, hoe hadden ze dat dan overleefd? Omdat alle Halo's op het laatste moment zijn onderbroken, hebben ze nog tijd om in de Ark te kunnen schuilen, anders niet..

    Trouwens zoals het er nu uitziet komt er nog maar 1 Halo :mad:

    Misschien moeten we dan wel tegen de Forerunners vechten :D
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2004
  7. R E M I X

    R E M I X LektrokuteD

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of dit geweten is maar ik hoorde iemand op live zeggen dat hij nadat hij het spel uitgespeeld had op legendary een extra level kon spelen
     
  8. Ghost

    Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien een über domme vraag, maar wie zijn de forerunners?

    En hoe kwam het dat ze eerst de aarde aanvielen met hun schepen, daarna een bom dropte en toen Misses Key's perongeluk Halo ontdekte? Is dit puur toeval? ik snap dat niet echt.

    En waarom vallen de brutes + de profeten de aarde aan met al hun vloten op het einde?
    En wat is precies die Grave, en waarom helpt hij de mensheid+de elites?

    Alvast bedankt voor eht antwoorden
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2004
  9. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    hier:
     
  10. Loki

    Loki I like cookies

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    0
    uhm ik weet niet waar jullie het allemaal vandaan hebben maar de prophets weten dus helemaal niet dat de halo's alles vernietegen ze denken nog steeds dat het een great journy aan zou zetten anders zouden ze nooit de eerste halo aan proberen te zetten zonder te weten waar aarde was of de tweede zonder in de ark te zitten ze zijn gewoon.. misleid en de gravemind ding probeert tot nu toe te zorgen dat de halo's niet aangaan anders helpt hij de MC en Arbiter niet.
     
  11. MartijnB

    MartijnB Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze weten wel wat het doet, de Ark dat is de enige plaats waar ze kunnen overleven als alle Halo's afgeschoten worden

    Zoals ik begreep beschermt de Ark niet tegen het afgaan van de halo's. De Ark is het object/de plaats waar men in 1 keer alle halo's tegelijk af kan laten gaan. 343 Guilty Spark zegt dat ook op het laatst. De Halo's zijn op standby gezet door het afgaan van installation 05. Hij antwoord ook op de vraag van commander Keyes dat ze nu d.m.v. de ark tegelijk kunnen worden aangezet.

    BTW, zegt de arbiter ook niet iets tegen de brutes? Dat de prophets ze verraden hebben?

    Misschien moeten we dan wel tegen de Forerunners vechten :D

    Zijn de Forerunners niet allemaal weggevaagd door de laatste en enige keer dat halo's zijn afgegaan? Zoiets hoor ik 2401 Penitent Tangent zeggen als de Arbiter en de Master Chief bij die Gravemind zijn. er zijn een X aantal succesvolle simulaties uitgevoerd en 1 keer de real thing. Dit omdat de Forerunners de flood niet meer onder controle kon houden en het activeren van de Halo's hun enige oplossing was.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2004
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu bij het lvl na delta halo, srry voor de vraag maar komt er nu nog een echt hoogte punt zoals op aarde? want dat vond k echt stoer.
     
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
  14. Apsutee

    Apsutee Apsutee

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    dat lijkt me niet, op het einde zegt 343 GS ook als arbiter hier naar vraagt dat alle forerunners zijn vernietigd door het activeren van de halo's, zoals gepland was
     
  15. Roberius

    Roberius Hero of Nazaroth

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Bovendien: waarom zouden de Forerunners slechte bedoelingen hebben tegenover de mens
    Hey: de kans zit er in dat we er nog één tegenkomen. Jullie weten net zo goed als ik hoe goed Bungie is in plottwists...
     
  16. matje

    matje Soco Socoo!!!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij nou ff precies de feiten en mysteries van de verhaal lijn van halo1 en 2 uitleggen, ik snap er werklijk niets van, en ook ff uitleggen wie nou wat zijn, wie zijn bijvoorbeeld de prophets etc.
    Als het een beetje te veel is kunnen jullie dan misschien een link geven waar alles duidelijk uitgelegd staat.
     
  17. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3

    De Ark beschermt wel tegen alle Halo's dat is de enige plaats waar je veilig bent als Halo afgaat, daarom heet het ook de Ark. Als Arbiter zegt tegen de de Brutes dat de Prophets hun hebben verraden lijkt me het wel logisch dat de Prophets het wel weten :)

    En over de Forerunners, alles kan gebeuren, je weet maar nooit :) Het was maar een idee, het lijkt me ook vergezocht maar het zou natuurlijk kunnen gebeuren :)
     
  18. MartijnB

    MartijnB Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, over de ark zat ik idd fout, sorry :). Tegen de Forerunners vechten lijkt me, in mijn opvatting, wel onmogelijk. Als de Ark op aarde is, en deze door de Forerunners gebouwd is, lijkt het me dat een aantal Forerunners het afgaan van de halo's wel overleefd hebben. Zijn de huidige bewoners van de planeet, wij dus :p, geen afstammelingen van de Forerunners? Trouwens, heeft wel iets bijbels, Ark van Noach? :)

    Misschien zit ik wel fout hoor, maar vindt het wel super om er zo over door te denken en erover te praten.
     
  19. Bleet

    Bleet MIA

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan niet wachten op Halo 3, maar in de trailers die op internet staan zie je ook movies die niet in Halo 2 voorkomen, zou dat alvast een klein voorschotje zijn ? :)
     
  20. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3

    Het enige wanneer we tegen de Forerunners zouden kunnen vechten is als ze in de Ark opgesloten zouden hebben gezeten, en dat wij ze vrijlaten, net zoals de Convenant de Flood hebben losgelaten. Het zal heel veel speculeren worden de komende tijd, waarschijnlijk komt Halo 3 op de Xbox II.
    De Ark is ook afgeleid van de Ark Van Noach :)
     

Deel Deze Pagina