Assault kan wel met z'n vieren, alleen dat is niet echt leuk want degene die de bom heeft kan niet schieten enzo. Het is online wel vet, vooral met veel spelers.
Met assault moet je echt goed samenwerken als je wilt winnen, je moet bijvoorbeeld een iemand die een warthog rijd, een iemand zit in de gunner en in de naast de driver-seat zit de gast met de bom. Je rijdt de warthog naar de base, stapt met zen drieën uit, plant de bomb en klaar is kees.
(als je tenminste geen rockets, granaten, tegenstanders e.d. tegenkomt)
Territories kan wel offline, alleen het is eigenlijk alleen leuk met meer dan vier spelers. Territories is echt een gamemode die je moet spelen met een team dat goed samenwerkt. Ik vind Territories zelf niet zo heel cool, het is saaier dan andere gamemodes vind ik zelf.
CTF is btw ook veel tactischer te spelen dan eerst. Ik heb nog geen Live (speel alles via XBC nu, live komt morgen), maar op xbc heb ik al meerder CTF games gespeeld in Coaglation (nieuwe BG). Het eerste wat opvalt is dat je met de flag niet in voertuigen kan stappen (behalve in de seat naast de driver van de warthog en de Spectre (covenant warthog). Eerst vond ik het irritant, maar als je het een tijdje hebt gespeeld wen je eraan.
Doordat je neit in de warthog kan stappen als er niemand in de driver-seat zit moet je goed samenwerken. Ik had bijvoorbeeld de flag gejat, ik wachtte even tot mijn broertje aan kwam rijden met de warthog, ik stapte in.. en we werden neergehaald door een rocket. Het is veel meer samenwerken dan in Halo 1.
De host kan btw. gewoon de options veranderen zodat je wel in voeruitgen kan met de flag. Dan is het héél makkelijk om te scoren. Als je de flag pakt spring je een verdieping naar beneden, als je geluk hebt staat er een banshee klaar, je pakt hem en vliegt naar je eigen base.
Laatst bewerkt: 10 nov 2004