1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Halo 5: Guardians

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 10 jun 2013.

  1. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Ik word altijd zo verschrikkelijk moe van reviewers die de campaign reviewen en daar een score aanhangen, om vervolgens de multiplayer totaal niet of een stuk minder in die weegschaal mee te nemen. Een battlefield 4 die in de meta 80 zit omdat de campaign niet goed is, CoD die op de SP afgerekend wordt en nu ook Halo 5. Ik lees overal alleen maar shit over de campaign en even kort een paragraafje over de multiplayer, terwijl mensen de game juist kopen voor de MP (een klein deel voor de sp, maar het grootste deel voor de mp). De review van XBW ook weer: een heel punt minder voor het ontbreken van een split screen vind ik persoonlijk echt ongelofelijk. Je mag het vinden hoor, maar vergeet niet dat zo een review voor een deel de verkoopcijfers en de bonussen van de dev's bepaald.

    Het gekst vind ik nog de 7 van Destructoid (een site die ik sowieso niet hoog heb zitten). Deze persoon geeft aan dat H5 zeker niet de slechtste halo is, maar bekroond de game vervolgens met een 7. Een 7 is natuurlijk nooit gerechtvaardigd als je kijkt welke andere games zich in die illustere score bevinden.

    De 100's zijn natuurlijk ook niet goed te praten. Geen big team battle, geen forge en geen firefight op launch en je geeft de game doodleuk een 100? Uiteindelijk vind ik het erg jammer dat er redelijk wat van een review score afhangt, gezien het merendeel van de reviewers incompetente mensen zijn die na 10-20 uurtjes hun mening klaar hebben en met die mening grote gevolgen hebben voor de developers en de game. Ik blijf het toch heel erg jammer vinden.

    Ik klink nu echt als een bittere Halo fanboy en dat ben ik ook gewoon. Ik vind het totaal niet erg als een reviewer bijvoorbeeld een 7 of een 8 geeft, maar als ik de review vervolgens lees en praktisch geen minpunten lees dan is die score dus totaal niet gerechtvaardigd en dan ga ik toch mijn vraagtekens zetten. Bijvoorbeeld de XBW review: Geen split screen is 1 punt minder? Oke..... te makkelijk? Zet de game in godsnaam op Heroic of Legendary. Alleen het verhaal zal best kut zijn, maar om nou, voor een primaire mp game, 2 punten aftrek te hanteren voor het verhaal en een split screen die niet aanwezig is....
     
    De_GnashR en Hybrid vinden dit leuk.
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Splitscreen is anders wel belangrijk en die zit ook niet in de MP.

    Misschien een aparte review voor de MP?
     
    Gamersea vindt dit leuk.
  3. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Split screen, een feature die in praktisch geen enkele multiplayer game meer te vinden is en praktisch niet meer gebruikt word, belangrijk? Lijkt me niet dat het ongeveer 1/10 van de gamescore moet zijn.
     
    Hybrid en AnubisNefer vinden dit leuk.
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Eens. Halo is naar mijn mening geen couch game waar je ouderwets met een buddy erdoorheen fietst onder het genot van een hapje en drankje. (wil je split screen? Doe een party game ofzo. Smash brothers etc...)

    Het is al vrij lang duidelijk dat wij gamers online onze co op maatjes vinden en daarmee gamen.

    Split screen? Ga weg man. Ik hoef geen halve scherm. Ten tijden van Goldeneye was dat leuk, maar nu hebben we Xbox live en psn. Ik wil full-screen gamen.
     
    Hybrid vindt dit leuk.
  5. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    voor mij was splitsscreen en halo denk wel de leukste tijd die ik mee heb gemaakt. Samen met mijn 'guest' anderen uitdagen na een match voor een 2vs2 en dan ze (vaak) helemaal afdrogen.

    maar als ik begrijp zit dat er dus niet meer in? Ook niet in de mp (guest mode?)
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Lol, leuk die reviews....maar zonder de MP goed gespeelt te hebben zijn ze stuk voor stuk waardeloos.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Er zijn sessies gehost door 343i en Microsoft op gezette tijden waarop je alleen een specifiek type kon testen. Zo zaten bijna alle spelers (reviewers) in dezelfde games.

    Goed we weten nog niks over de launch server stress morgen, maar vooralsnog liep het als een trein.
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176

    Gvd. Helemaal vergeten. Ik zou dit weekend Halo splitscreen doen met vrienden. Campaign spelen. Helemaal vergeten dat het er niet in zit. Zo heb ik de vorige ook gespeeld. Niet iedereen heeft een Xbox one nu, 90% van mn vrienden is naar ps4 natuurlijk.
     
    Gamersea vindt dit leuk.
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En lagere framerate. Ik snap dat splitscreen leuk was. Vroeger. Maar is een typisch geval van veel roepen maar uiteindelijk gebruikt 1% van de userbase het in deze tijd.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  10. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Is wel bijzonder, jullie beweren zulke Halo kenners te zijn en dan komen jullie met deze uitspraken. Gooi nu een random Halo aan en je zult in iedere potje wel iemand met een guest zien. Nog super veel mensen speelde Halo splitscreen zowel on- en offline. Het is gewoon een super domme actie en ik en iig 5 vrienden van mij zullen hem niet kopen. Ik hoop dat er nog een heel aantal meer mensen zijn die hem hierom niet zullen kopen, belachelijk beslissing. Ja whoeh 60 frames, gaaf maar dat kun je ook gewoon op 1 player hebben en bij splitscreen verlagen.
     
    Matrix, UpInSmoke0611 en Jorrie vinden dit leuk.
  11. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Leuk dat jij en 5 maatjes van je het belangrijk vonden, maar ik speel de MCC alweer een jaar en inderdaad: in de casual playlists vind ik nog wel eens een splitscreen speler, vooral in Action Sack. Ik ben blij dat ze weg zijn, aangezien split screen spelers 9 van de 10 keer ongelofelijk kutte teammates waren. Ik denk dat ik in 1 op de 8 potjes nog een split screen duo vond, voor de rest is het een feature die gewoon weinig meer gebruikt wordt. Ik ben in ieder geval blij dat er geen concessies gemaakt zijn, puur en alleen om Split screen in de game te houden. En het zal best wat sales kosten, maar de mensen die hierom geen Halo kopen waren toch al geen mensen die de game structureel gingen spelen, dus daar mis je niks aan.
     
    De_GnashR, Hybrid en AnubisNefer vinden dit leuk.
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Gears of War zie ik ook veel guests voorbij komen
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Destructoid gaf Halo 4 een 10. Dus...
     
    assaultpr0 vindt dit leuk.
  14. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Dat bedoel ik dus. Halo 4 had een kutverhaal en launchte met de slechtste Halo multiplayer ooit... 10/10 would play again. Halo 5 heeft een kutverhaal en een goeie multiplayer: 7/10 would not play again. /logic.
     
    Matrix en Lethal AK47 vinden dit leuk.
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Halo 4 launchte met slechtste ooit? Weet je dat echt heel zeker?
     
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, dat was rubbish!
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Kan me een andere halo experience herinneren die vele malen erger was, maar zal wel aan mij liggen
     
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Halo: Spartan Assault. :p
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    LOL, tja! 8)
     

Deel Deze Pagina