1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Halo 5: Guardians

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 10 jun 2013.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Welke denk je?
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Heel dat splitscreen maakt mij echt niets uit. Ik vind het juist kut om te lezen in de XBW review dat het allemaal erg makkelijk is, echt heel jammer.
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Halo: Spartan Assault?
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ligt eraan welke moeilijkheidsgraad het was. Ook belangrijk.
    Want ik elke andere review heb ik er nog niet over gelezen.
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    XBW Heroic dacht ik toch? Terwijl die voorheen altijd best een nice uitdaging te bieden had. Ah well, we komen er gauw genoeg achter. Vind ik het te easy, hoppa Legendary. Gamersyde heeft het weer over een hele korte campaign, maar ook dat kan weer aan moeilijkheidsgraad liggen. Als het ongeveer de lengte van Halo 4 heeft of langer vind ik het prima.
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    +1

    Heb je een broer of zus? Want Halo was bij uitstek de game die ik van begin tot eind op legendary speelde met mijn broer. Gouden tijden! Als je jong bent dan heb je thuis samen een console. Dat samen spelen verdwijnt volledig op de aanname dat je "toch wel online met je vrienden kunt spelen". Maar online multiplayer met (on)bekenden is niet hetzelfde als met je familie of op een feestje even de console aanzetten. Het eerste is meer competitive, het tweede is meer coöperatief. En ik zou een game als CoD niet zo snel op de bank samen spelen, maar Halo was voor mij juist wel een titel wiens campaign een uitdaging bood die nog beter tot zijn recht kwam met zijn tweeën op de bank.
    Dat ze dat eruit flikkeren is een keuze. Een keuze die Halo meer duwt naar de mainstream fancy bling bling online shooters en weg van haar eigen oude karakter. Tja, ik vind dat jammer. Halo is voor mij nu dertien-in-een-dozijn en ik heb nog geen moment gebaald dat ik voor de PS4 ben gegaan.
     
    MAD 1976, Daz, Gamersea en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat over bling bling slaat ook nergens op. Juist nu het back naar de roots gaat met de MP ten opzichte van Halo 4 COD als je een beetje in verdiept had. En juist geen dertien in een dozijn shooter. Met de focus op skill. Zelfde wapens, lange time to kill, dedi servers etc. Juist Halo is verfrissend in deze tijd.
    Ik heb vroeger ook wel splitcreen gespeeld. Met me neef vaak en vooral Gears 1 co-op. Maar ja ben wat ouder en al die mensen wonen niet meer naast de deur. Dus speel al 10 jaar altijd online.
    En ook met me neef nog steeds.
     
    assaultpr0 vindt dit leuk.
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ze hebben zichzelf misschien een beetje in de vingers gesneden door split-screen eruit te halen. Blijkbaar zijn er nog mensen die dit split-screen willen spelen. Zelf lig ik er niet wakker van en ik snap niet goed dat alleen het ontbreken van split-screen een heel punt in de waardering kost. Ook het 'erg makkelijk' vind ik een merkwaardig minpunt. Eerst vertelt de reviewer dat het wel erg makkelijk is op heroic, in de volgende zin zegt hij dat hij zo vaak dood gaat.

    Over de kritiek op Halo 2 zal ik maar niets zeggen. |:-

    Kan niet wachten om zelf vannacht te beginnen.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2015
    Insane/Erret en Hybrid vinden dit leuk.
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hier schuilt een belangrijke nuance: Jouw en mijn verlies in interesse in splitscreen is grotendeels te wijten aan onze leeftijd, niet aan veranderende tijden. Vandaar vind ik de gedachte dat splitscreen passé is onterecht, want de woonkamer en het plezier van samen gamen vergaat niet.

    En ik blijf ook bij mijn bling bling comment, maar ik wil hem wel nuanceren: Ik heb de indruk dat sinds 343i singleplayer en splitscreen in kwaliteit zijn gedaald ten faveure van de online multiplayer. Dat de multiplayer nu weer naar de roots gaat is een positieve ontwikkeling, maar dat is één zijde van de medaille. Halo was altijd all-round heel goed; een game die zowel in single- als multiplayer hoge ogen gooide. In dat opzicht vind ik Halo onder 343i oppervlakkiger en tja...een beetje zonder glans. Dat is wat ik bestempel als 13 in een dozijn.
    Vooral die Michael Bay trailer een tijdje terug deed denken aan die overdreven Hollywood-scènes van Black Ops. Te geforceerd cool.

    Maar goed, ik wilde even reageren op die splitscreen comments. Ik ga deze game niet spelen, dus ik hoef hem ook niet tof te vinden. :+ Veel plezier aan iedereen!
     
    Gamersea, Rienbu, Servantes en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Het probleem is alleen dat Halo onder Bungie ook een beetje stil begon te staan, Reach was nice maar ik vond hem niet fantastisch en ODST.....nah. Ik lees echt gemixte reacties op de campaign. De ene vind het helemaal de bom met geweldig grote gebieden, hele gave encounters met vijanden die allemaal flink agressief op je reageren en je zekr wel een uitdaging bieden en anderen zeggen juist weer dat het te makkelijk is. Ik lees vooral wel dat de gameplay met de nieuwe features zeer nice is en uitstekend aanvoelt. Dit zit allemaal ook in de MP natuurlijk, klinkt vind ik allemaal erg positief. Ik had juist zeer gebaald als alles nu nog steeds hetzelfde was geweest in SP en MP, maar juist deze veranderingen en toevoegingen zijn iets goeds.

    Vannacht/morgen ga ik het zien.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    ODST vond ik juist su-per. Reach iets minder, de campaign was gewoon niet boeiend (ondanks leuke opzet met al die personages) en de MP bracht wel nieuwe mode maar die was ook niet boeiend.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    ODST vond ik juist niet boeiend :+

    Reach vond ik dan wel weer erg leuk om te spelen, MP niet echt.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De tijden zijn ook veranderd. Met online play is splitscreen veel minder relevant geworden en dat heeft niet alleen met leeftijd te maken.
    Halo is altijd oppervlakkig geweest. "Sir, finishing this fight" of het hele character van Sergeant Johnson. Moeten niet doen of de vroegere Halo's nu zo serieus waren.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik las net iets....en het kan gezien worden als spoiler i guess, maar als dit zo is...why 343? Is geen story spoiler.

    15 missies en je speelt als Chief in maar 3?
     
  15. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Reviews zijn goed, erg goed. Maar toch ben ik niet over de streep getrokken. Heb wat Twitch streams gezien en toch trekt het mij niet. MP is niet mijn ding helaas.
    Voor degene die 'm hebben, heel veel plezier met de game :)

    Denk dat ik mijn X1 maar in de verkoop doe.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    I get why people are upset about the lack of Chief missions, but the way the game tells its story still makes it all about him. I never felt like Locke and company were trying to steal the show. They're constantly on the Chief's heels, piecing together his motivations. I really feel as though 343 pulled that off well. I really wouldn't dismiss the game on that fact alone, you'd be doing yourself a disservice.
     
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik vond die donkere sfeer in ODST wel erg tof moet ik zeggen. Heb me wel vermaakt, vooral ook met vrienden al die collectables zoeken.
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Duidelijk. Maar toch blijft het jammer, want het is en blijft een baas. Uiteindelijk telt een ding het meest en dat is gameplay en zo te horen zit dat prima in elkaar. Heb er zin in!

    Hier nog eentje daarover van iemand anders

    ''I have seen some panic online in the last few weeks with regards to the ratio of gameplay as each team, specifically the boots you spend time in – Locke or Master Chief. To put this to rest, I will say this – Yes, you do indeed play more as Locke than you do as the Master Chief, but it serves the story far better than playing as our favourite Spartan all the time. To ease your fears somewhat, the game and the tale it tells is all about the Master Chief and Blue Team, regardless of the the virtual boots you’re ground-pounding in.'' 5/5

    ODST vind ik by far de meest saaie Halo game. Tijdje terug gespeeld toen we die kregen als goedmakertje voor de TMCC online issues en ik had gewoon amper fun.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2015
  19. MartijnB

    MartijnB Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat te lurken en wil toch even reageren. Ik heb net missie 6 af. Tot nu toe is het stuivertje wisselen tussen beide teams en elke missie brengt het verhaal weer verder, ipv dat het tegelijk afspeelt. Je krijgt per missie wel een goed idee wat het andere team nu ongeveer aan het doen is of gaat doen. Knap gedaan van 343.

    Ik speel zelf op Heroic en vind de game in die setting niet moeilijk. Soms is het wat lastiger, veel vijanden, veel chaos en dan is het zo af en toe prettig dat je teamgenoten je weer overeind kunnen helpen. Ik denk dat Legendary soms vervelend gaat zijn, zeker door het aantal vijanden dat je op je afkomt.

    Tot nu toe vind ik het een erg toffe campaign. Beide teams zijn goed opgezet, de interactie tussen members zit goed in elkaar en de schaal van levels/gebeurtenissen is groter dan het ooit was. Ik was zelf bang dat ik geen zin zou hebben in Team Osiris tijdens het spelen, maar Locke en Buck maken het een leuke ervaring, de andere twee lijken meer opvulling. Voor mij is het als singleplayer-fan tot nu toe genieten.
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Valt niet mee te discussiëren. Halo 5 is de parel van de Xbox. Tuurlijk, een hele toffe shooter, ook deze weer. Maar ook ik speelde altijd split-screen. Of het nou campaign was of online, met één vriend of meerdere. Zulke dingen waren gewoon tof! Kratje bier erbij en gaan! Is gewoon erg jammer dat dit er nu niet meer in zit, en dan kun je wel zeggen het is niet meer van deze tijd maar dat maakt geen flikker uit. Genoeg gamers die deze feature missen.

    Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk. Snap ook dat er mensen zijn die er geen gebruik maken, of enkel online spelen. Dan heb je daar geen behoefte aan. Splitscreen of niet, het blijft natuurlijk een goede multiplayer shooter. ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2015
    Gamersea vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina