[PC] Halo: Geluid hardware versnelling

Discussie in 'Games' gestart door KevskiVD, 4 mei 2007.

1. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem:
    Als ik Halo aan het spelen ben met hardware versnelling voor geluid ingeschakeld (in het spel zelf) klopt het geluid niet meer, er vallen soms stiltes in het geluid. Volgens mij alleen bij het schieten met de wapens, daar valt het mij in ieder geval bij op.

Mijn geluidskaart is een Realtek HD Audio (kon er verder niks van vinden, hij zit op mijn laptop Asus A6000-A6J)

Misschien een beetje vaag omschreven, vandaar dat ik het even opgenomen heb:
    Linkje

Nu zou je zeggen, laat de hardware versnelling dan lekker uit staan, maar dan kun je de EAX effecten weer niet inschakelen.
    Bij andere games heb ik totaal geen problemen (Call of Duty 2, UT2004, Far Cry). Daar heb ik gewoon hardware versnelling aan staan en EAX ingeschakeld. En ik moet zeggen, dat klinkt toch een stuk beter.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?

- In Halo: alleen hardware versnelling aan, zonder EAX, geen effect
    - Sound Variey en Sound Quality op Low ipv High, ook geen effect
    - Mijn speakerinstellingen staan goed ingesteld in Windows, 2 kanaals of hoofdtelefoon (ik heb het getest op zowel mijn speakers als op mijn hoofdtelefoon)
    - Hardwareversnelling bij de geluidsinstelling van Windows al 1 stapje omlaag gezet, dat werkt ook niet.
    - De nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd voor mijn geluidskaart, nog geen resultaten.
    - Nieuwste versie van Halo had ik al.
    - Nieuwste versie van DirectX ook.
    - Alle achtergrond programma's afsluiten, ook geen effect

Kortom ik heb van alles geprobeert, ik zou het echt niet meer weten.

Iemand die hier misschien een oplossing voor heeft?
    Of ligt dit misschien gewoon aan Halo, dat mijn geluidskaart niet goed overweg kan met deze game ofzo?
    (P.S.: als ik deze vraag ergens anders had moeten posten zeg het maar ;) )

2. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ZO kan je wel vette remix maken :9

3. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah dat is wel zo :D Alleen is niet alles tijdens het spelen

4. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom laat je het dan niet gewoon uit? Misschien is je geluidskaart te slecht ofzo? En kan die het niet aan. Of miss de drivers updaten?

5. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat EAX gewoon veel mooier klinkt :D als het goed werkt.
    Drivers updaten heb ik gedaan.
    Maar jah, ik dacht misschien is er een simpele oplossing voor die ik over het hoofd zie.
    Maar zonder hardware accerelatie werkt het wel goed, tuurlijk.
    Maar bij Ut2004, far Cry en CoD2 werkt het wel gewoon goed.

Maar jah als het misschien toch aan mn geluidskaart ligt laat ik het hier wel lekker bij

Deel Deze Pagina