1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne & PC] Halo Infinite

Discussie in 'Games' gestart door Bidle, 21 jun 2018.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.437
    Leuk Bevonden:
    17.529
    Yeah waarom is dit topic dood op fking XBOXworld?

    Tech demo ziet er fijn uit, overall impressies good, ik heb hier echt fucking veel zin in. Ook gewoon nog op og Xbox One te spelen en ga er vanuit dat het nog soepel te spelen valt.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Omdat Halo de laatste delen gewoon niet goed was, dan is er weinig hype meer te bekennen.
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik heb een MP trailer bekeken. Ik zie exact dezelfde gameplay als bij Halo 1 en 2 van de originele Xbox. Alleen er is nu ook raytracing. Voor de rest geen vernieuwing.

    Als je dan kijkt naar de ontwikkeling die Battlefield heeft doorgemaakt sinds BF1942 of nieuwkomers zoals Fortnite/Apex Legends/Overwatch dan is Halo gewoon verouderde gameplay.

    Zelfs Doom heeft een nieuwe identiteit gevonden die succesvol is na al die jaren en totaal anders dan de oude Doom games in gameplay maar toch vertrouwd aanvoelt.
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Halo heeft het probleem dat SP en MP goed moeten zijn. 4 had goede SP, maar slechte MP en 5 precies andersom. Als dat niet in balans is, vergeet dan de game maar. Dat is ook wat 3 de beste Halo game maakte.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.437
    Leuk Bevonden:
    17.529
    De gameplay is niet verouderd, dit is gewoon andere gameplay tov de recentere shooters. Kan je als verouderd beschouwen of gewoon og. Men heeft nu juist wel weer zin in een oldschool arena shooter zonder alle roze dildos unicorn toeters en bellen en Halo gaat die gap vullen.

    Valt niet te vergelijken, og doom stamt uit jaren 90. Doom 2016 tov Doom 2004 is topontwikkeling maar dat kun je met Halo niet doen omdat de og Halo nog steeds altijd als een huis staat en hetzelfde genre is (Doom 2004 is meer survival imo tov Doom 2016, jaren 90 Dooms zijn gewoon teringoude games met oude engines).

    Cod en BF brengen de laatste 10jr ook geen fuck qua vernieuwing behalve 80 extra drones, vibrators, sprintopties, vlieg de hele teringmap rond met 5000 jetpacks, 8000 players ipv 16, drieduizend perks, tornados en nog meer dildos

    Weetje ik ga dit geeneens defenden jullie zijn allemaal xbw onwaardig
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2021
    Servantes en Garrett vinden dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Wat hoort er niet in het rijtje thuis: Bruine bonen, Soja bonen, een dildo?

    De bruine bonen, de andere twee zijn vlees vervangende producten.

    Klopt, verder dan de eerste Google pagina ben ik niet gegaan.
     
    BigSyke vindt dit leuk.
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    OG Halo was toen al niet vernieuwend. Iedereen speelde al Quake, Half Life, CS, UT etc.

    Maar omdat voor veel mensen de eerste Xbox hun eerste aanraking met (multiplayer) gaming was vond iedereen het de bom. Iedereen heeft herinneringen aan met 4 mensen split screen Halo of op LAN.

    Cosmetics and unlockavles boeit me niet.. vernieuwende gameplay en tof mapdesign wel.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2021
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    En nu wil ik Timesplitters Remastered nog meer. :'-(
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.437
    Leuk Bevonden:
    17.529
    Og halo niet vernieuwend?

    - De shooter die shooters echt op de kaart zette op de consoles na goldeneye
    - introductie local online op consoles
    - doorslag online multiplayer met halo 2
    - matchmaking

    Lol gimme a break joh.
     
    Servantes vindt dit leuk.
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199




    Buiten alle bovengenoemde punten noem je niets over de gameplay. Want inderdaad op de Xbox was het spel met functionaliteit vernieuwend. Alleen anno 2021 met PSN en Xbox live en de huidige standaard heb je daar niks meer aan. Dan blijft alleen de gameplay over. En die was toen al niet vernieuwend.
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.437
    Leuk Bevonden:
    17.529
    Wat brengen een cod en een bf dan wel voor vernieuwing voor jou en hoe zou je halo kunnen vernieuwen volgens jou?
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    COD brengt weinig vernieuwing behalve Battle Royale destijds. Maar BR vind ik persoonlijk niet leuk. Dat gezegd is COD 4, 8 jaar jonger dan Halo 1 en heeft destijds heel veel vernieuwd op het gebied van gameplay wat nog steeds bij moderne games wordt gebruikt met perks, je wapens aanpassen en unlockables.

    Battlefield blijft vernieuwen met gevechten op grotere schaal op grotere maps. Waar maps eerst redelijk leeg aan voelden voor grote open maps komt er steeds meer detail in. Zowel binnen als buiten locaties. In Halo voelen binnen locaties nog steeds leeg en zielloos aan. Battlefield vernieuwd ook met zijn engine met weersinvloeden en met de complexiteit van gebouwen vernietigen. Ook 128 spelers crossplay is zeker wel tof.

    Overwatch heeft 5 jaar geleden het hero shooter genre opgeschud met goede balance, toffe characters met abilities die goed in team syncen.

    Rainbow Six Siege was enorm vernieuwend met tactische gameplay zoals CS met een objective maar dan met meer variatie in klasses en meer realisme.

    Borderlands heeft het looter shooter genre bedacht.

    The Division heeft het looter shooter genre aangepast naar een non fantasy setting in onze eigen steden op aarde.

    Rainbow Six Vegas heeft samen met GOW de cover based shooter op de kaart gezet. De ene voor realistische setting de andere voor Sci Fi.

    Mijn punt is niet dat COD, OW, BF of welk spel dan ook het beste is. Het punt is dat Halo gewoon op de Xbox op het juiste moment instapte voor een groep games die nog geen MP ervaring hadden. En die timing was gewoon goed met een goed lobby systeem.

    Maar omdat de gameplay destijds al niks nieuws was, is het vrijwel onmogelijk te vernieuwen. Als je het totaal anders maakt verlies je de mensen die met nostalgie aan die dagen terugdenken.
    Hou je alles hetzelfde voelt het gewoon gedateerd. Je kunt het niet goed doen.

    Ik heb geen hekel aan Halo. Zelf heb ik ook Halo 1 op Xbox en Halo 3 en 4 op de 360 gespeeld met veel plezier. Maar merkte toen wel dat er weinig vooruitgang in zat.
     
  13. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    “Het moet voelen alsof je Halo: Combat Evolved weer speelt,” vertelde Chris Lee ons bijna exact een jaar geleden. Toen was hij nog studiohoofd en moest Halo Infinite nog dé lanceringstitel voor de Xbox Series X worden. Inmiddels is er een hoop veranderd. Zo is Lee vetrokken bij 343 Industries en heeft Halo Infinite nog steeds geen definitieve releasedatum. Toch is één ding overduidelijk hetzelfde gebleven: Halo Infinite gaat voelen als vroeger.:+
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Wie van ons gaat deze game eigenlijk spelen???
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2021
  15. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Man man man... Je focust wel op bepaalde zaken en bent duidelijk niet Halo minded. Prima hoor. Maar ik kan net zo'n case voor Battlefield maken. Lopen, schieten, voertuigen... Same old.

    Halo heeft over de jaren ook andere wapens, andere skills, andere gametypes, big(ger) team battles, zelf maps + gametypes ontwerpen toegevoegd.

    Ja, de stijl is hetzelfde. Maar dat maakt het voor de fans juist fijn. Voor mij hoeft het er niet anders uit te zien. Gebouwen die kapot kunnen zou wel een leuke toevoeging zijn. Maar er zijn hoe dan ook veel toevoegingen die het vast weer een leuke game maken.

    Ik ga hem sowieso spelen en mag juist hopen dat het nog hetzelfde aanvoelt.

    Laatste toevoeging, halo heeft weldegelijk de standaard gezet voor console shooters qua besturing en gameplay destijds.
     
    Reckuuza en Zifnap vinden dit leuk.
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Welke standaard dan?

    Dual analog sticks had Quake 2 al op ps1 en Alien ressurection op ps1 ook. Veel games daarna volgden waaronder Time Splitters.

    Game modes zoals Deatch match, team death match en Domination/King of the hill deden Perfect Dark, Time Splitters, Quake 2 en Unreal Tournament ps2 ook voor Halo. Allemaal echt niet de minste games.

    Ik heb niks tegen Halo, maar ere wie ere toekomt. Veel mensen die zijn opgegroeid denken dat Halo alles heeft bedacht maar het bestond al veel langer op andere platformen en was net zo populair.
     
  17. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Ik zeg niet dat zij die zaken hebben uitgevonden maar wel de verschillende elementen dermate goed uitgewerkt dat het 't grote(re) publiek aansprak.

    Ik heb zelf ook vanaf quake 1 shooters gespeeld en veel op PS1/2. En N64. Echter speelde geen enkele console shooter zo fijn als Halo toentertijd.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Daar heb je zeker een goed punt. Voor consoles althans. Als het om shooters gaat ervaar ik wel degelijk een pre-Halo en een post-Halo tijdperk. Zoals je zelf al schrijft heeft Halo zeer zeker voor een gouden standaard gezorgd.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    De Playstation 1 controller had toch helemaal geen analogue sticks? Sterker nog, zaten helemaal geen sticks op.
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/DualShock

    Ps1 had ook Dual Shock. Twee anloge sticks met rumble. Was daarmee zijn tijd vooruit toen N64 het nog niet had en met een losse Rumblepack nog werkte.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina