*Mocht je in de 2-2 mode spelen met voertuigen, zorg erdan voor dat je teammate in een tank zit en jij of hem/haar backup geeft met een sniper of hem/haar beschermt met bijv. een ghost. Ook heel nuttig trouwens met 4-4 of een nog grote teammode. 1 in een tank, 2 in een ghost er om heen en een backup sniper. Gewoon dé perfecte combinatie. Je team heeft snipers nodig en close combat fighters. Bijv. een sniper bij elke basis en nog eentje midden in het level. Speel je een 4-4 teamgame zorg er dan voor dat je 3 teammates allemaal achter dezelfde tv zitten, hierdoor kun je makkelijk elkaar informeren over de game.
*Elke map heeft bepaalde plekken waar mensen spawnen. Het is een slim idee om deze plekken onder schot te houden. Het is weak maar slim.
*In een CTF team zorg er dan altijd voor dat je flag-stealer wordt gedekt. Kom je in de kamer waar de vlag staat, zorg er dan voor dat de hele kamer geinfiltreerd is en je geen last hebt van tegenstanders. Mocht jou vlag gestolen zijn, dan weet je waar de tegenstander naar toe gaat: hun basis. Zorg er daarom voor dat je op zo'n moment met z'n allen gelijk veranderd van positie zodat je de vlag weer rustig kan pakken. Speel je met voertuigen, en je hebt de vlag gepakt, ga dan altijd per voertuig naar je thuisbasis. Het beste is een ghost of een scorpion zodat je nog wat terug kan doen als er op je geschoten wordt. Zorg er natuurlijk wel voor dat je teammates je backup geven als je in het voertuig zit.
* Telefragging: sommige beginners in Halo blijven na het teleporten in dat groene spul staan waarin je terrecht komt. Jullie weten vast wel wat ik bedoel. Als hij daar gewoon blijft staan en verder niet beweegt, hoef je hem of haar niet dood te schieten of iets dergelijks. Zoek gewoon de teleporter waarmee je tegenstander daar is gekomen en stap d'r in. Hierdoor is je tegenstander die aan de andere kant van de teleporter stond dood... Het telt niet als een punt voor jou maar het is natuurlijk wel een grappige manier om iemand te killen.
*Nog even terug naar het snipen, als je sniped zorg er dan voor dat je niet beweegt. Je bent hier door niet zichtbaar op de radar, en het wordt hierdoor nog moeilijker voor de tegenstanders om je te vinden.
*Weet je dat je tegenstander om een hoek ziet, maar je kunt er geen granaat omheen gooien doe dan het volgende: gooi een plasma granaat op de hoek, gooi er dan de kant waar je tegenstander staat eentje vlak naast. Bijv. je tegenstander staat rechts om een hoek, gooi dan een plasmagranaat neer in de hoek en er eentje rechts naast. De plasma granaat schiet nu naar rechts en met een beetje mazzel schiet je raak. Je kunt ook een plasmagranaat in de lucht schieten door er twee op elkaar te gooien.
Dit zijn een bult tips, maar ik ben er zeker van dat er nog meer slimme dingen zijn in Halo. In OXM2 zat een poster met daarop van elk mp level een stel tips en zelfs van een stel mooie leuke maps een plattegrond. Als ik tijd heb typ ik die tips wel over en scan ik die foto's een keer in, maar nu even niet, heb echt zere vingers van dit tering verhaal 
Add-on van Tha Raptor
zit je tegenstander in een tank, zoek dan heeeel snel een ghost en probeer hem ongezien dicht te naderen. Begin dan volautomatisch te schieten en als hij zn toren draait(wat langzaam gaat door jouw schoten) draai dan mee, zorg dus dat het altijd 180 graden is
zit jij in de tank en je tegenstander gebruikt deze handige trick, rij dan naar achter terwijl je draait, kan je hem
bijna, niet helemaal!(helemaal raken kost teveel tijd) schiet dan op de grond, grote kans dat hij 1)uit zn richting wordt geschoten en daarna met het machinegeweer op hem schieten.
2) hij valt er uit, en dan volle kracht vooruit!
en dan is er nog een mogelijkheid:
is hij nog op een grotere afstand, dan uit je tank en buk zoals hierboven is beschreven
Add-on van Godd
Als je in blood gulch of sidewinder CTF doet neem dan een Warthog(als je zin heb vul je hem met mannetjes) rij niet voor de basis maar rij er in, vooral bij boodgulch kan je het gebouw zo inrijen en maak je een bocht naar rechts en pak je de vlag en rij je achteruit en maar weer een bocht naar rechts eruit en je kan zo wegrijden zonder dat je buiten had hoeven lopen.
Another add-on van Tha Raptor
Ook iets leuks:
gebruik plasma pistol of needler( wat jij of je tegenstander het zwakst vindt) in combinatie met een rocket launcher. Schiet de hele tijd op hem met het eerste wapen en gebruik dan opeens de rocket launcher. fun 100%
Add-on van ICE
Ik heb ook nog iets gevonden in het sidewinder level, zet een tank op die richel naast de grot met die teleport er in.
Zet er dan een ghost voor en pak daarna nog een ghost vlieg met die ghost op de ghost/tank af (die je neer had gezet) en je land op de rand van het level boven op de rotsen.
Deze manier kende veel mensen hier al denk ik maar het kan ook met een warthog.
Dan moet je met zijn 2 en spelen, 1 rijd met die tank tegen die rots aan en de ander rijd met de warthog hard op die ghost/tank af (die je neergezet had) en als je het goed doet dan kan je ook boven op het level rijden (soms moet je de loop nog richting rotswand draaien) ook is het leuk om als je die warthog op het level heb gekregen hard van die rotsen boven de blauwe of de rode basis af te rijden terwijl de 2de speler beneden staat zodat die je ziet springen.
Another add-on van Tha Raptor
Capture The Flag 3 spelers:
wekt het best met Bloodgulch: 3 Chiefs, 1 Warthog, 3 shotguns
iedereen neemt een shotgun en springen in de jeep. De driver rijdt de andere basis en de passenger en de gunner springen eruit, eentje penetreert het gebouw via de bovenkant en de ander via de achterkant en de laatste aan de vorkant. Degene die bovenop staat gooit eerst al zn granaten naar binnen en dan valt hij samen met de andere aan(waarbij hij boven blijft staan), die aan de voorkant pakt de vlag terwijl de bovenste in de driver seat van de jeep springt en wegwezen maar. Ben je een teamplayer, wacht dan ook op de derde, ben je een ander soort, laat dan de derde achter om respawnende enemy's te doorzeven.
Add-on van Steelpiglet
Ik snipe in MP het liefst.En het belangrijkste aan snipen is niet gezien worden;Dus stil blijven zitten hoe hoger hoe beter , en als je beweegt in een level zoals bijvoorbeeld : sidewinder maak dan erg veel gebruik van teleporters om je tegenstander te verwarren.Deze dingen zijn natuurlijk niet nieuw en ik verwacht dat elke behoorlijke sniper ze vanzelf toepast.
Maar misschien vinden jullie het volgende wel interresant:
Camouflage is best belangrijk dus maak ik voor elk level een aparte masterchief.Als je de opties instelt voor masterchief kun je ook zijn kleur kiezen ...Handig! Ik raad de volgende kleuren aan voor de volgende levels:
Wit >> Sidewinder natuurlijk hier werkt deze truuk het beste ook als je tegenstander met zijn crosshair over jouw heen gaat dan vallen de witte leters bijna helemaal weg , deze paar seconden dat hij stom stil rond staat te kijken zijn natuurlijk genoeg voor een headshot.
Roestrood>> Denk bloodgulch , erg handig voor de richels.
Als je vaker op de heuvels rondloopt zou ik natuurlijk voor groen gaan.
Zwart >> Universeel ;voor de meeste een beetje donkere levels is deze kleur perfect...En hij staat master chief bovendien erg goed
Magenta >> Alleen goed voor de gay parade, Zelfde geld voor alle felle lichte kleuren die niet naadloos op belangrijke stukken van de achtergrond aansluiten.Hiermee ziet de vijand je meteen.
Een beetje goede sniper ziet de vijand natuurlijk altijd meteen o.a door naar het schermpje van de ander te kijken.
Suggestion of Tha Raptor
mjaah, kzal voor sidewindeer toch grijs gebruiken... ga es in de schaduw van een boom staan en niet de heletijd daarboven(achter een voertuig helpt ook)
Laatst bewerkt: 30 okt 2002