Halo MP Tips

Discussie in 'Algemeen' gestart door SnAw, 29 okt 2002.

1. SnAw

SnAw Still a few days...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben de laatste tijd veel bezig met multiplayeren in Halo. Linken enzo of met een stel vrienden avondje keten op de bank en voor de TV te Halo-en. Nou heb ik zelf bepaalde tactieken hoe ik altijd te werk gaan, en andere manieren waarop ik het spel speel. Zet ze hieronder wel even op een rijtje. Nou vraag aan jullie, liever aleen reageren als je zelf ook een tip hebt, hebben jullie ook goede tips voor Halo mp/sp....?

* Richt met elke gun die je hebt, behalve de rocketlauncher, altijd op het hoofd.
    * Met rocketlaunchers is het, het makkelijkst om te richten op de grond of de muur die achter je slachtoffer ligt. Op het lichaam zelf richten is te moeilijk, omdat de rocket traag gaat.
    *Gebruik nooit shotguns van ver weg. Maar altijd van dichtbij, en dan zoals al eerder gezegt, het beste is richten op het hoofd. Maar eigenlijk maakt het niet veel uit, het wapen is zo grof dat bijna elk schot van dichtbij dodelijk is.
    *In een level als Hang 'm High is de shotgun/pistol volgensmij de beste combinatie. Schiet van een afstandje (op het hoofd) van je tegenstander, en als hij/zij dichtbij komt maak hem dan af met een melee of een shotgun schot.
    *Is je shotgun leeg in een battle, en moet je herladen, wacht dan niet totdat je hele gun weer vol is maar laad een stuk of 3, 4 kogels en ga dan weer verder in combat.
    *In een shotgun duel heb je tenminste 3 schoten nodig om je vijand af te maken, als je zeer dichtbij staat kan het in 1 schot gebeurd zijn. Ga in zo'n duel niet te overhaast schieten maar wacht rustig af tot je tegenstander gevuurt heeft, dan heb je de tijd om hem/haar rustig door het hoofd te schieten, en af te maken.
    *Springen om kogels te ontwijken heeft in Halo niet veel zin, behalve als je door een sniper belaagd wordt. Het weerhoud er jou alleen maar van om terug te vuren.
    *Zit je in een pistol - shotgun fight en heeft de tegenstander de shotgun denk dan niet gelijk: shit ik ben verloren maar denk gewoon logisch na. Een shotgun is niet goed van ver af, een pistol in tegenstelling tot de shotgun juist wél. Dus ren naar achteren en schiet je de tering op het hoofd van je tegenstander. Pas hierbij wel op dat je niet vast komt te zitten in een hoekje, want dan ben je écht de lul...:) Met een beetje geluk kun je je tegenstander in zo'n gevecht verslaan. Je pistool schiet namelijk sneller dan de shotgun en als je de kogels goed ontwijkt, en je zelf maar een beetje schade ondervindt moet het mogelijk zijn.
    *Zit je in een benauwde positie en heb je nog nauwelijks kans om te winnen, begin dan als een gek granaten om je heen te gooien. Als ze je tegenstander niet raken, wat ze waarschijnlijk wel doen, gaat hij zich toch raar gedragen omdat hij zich bedreigt voelt. Frag grenades zien hier het best voor, want ze stuiteren en zijn minder goed zichtbaar, maar plasma grenades kunnen het klusje net zo goed klaren.
    *Zit je boven een tegenstander, en heb je geen goed snipe shot, gooi dan een granaatje naar beneden. Normaal gesproken is de tegenstander dan zo geraakt dat een paar schoten genoeg zijn om hem/haar af te maken.
    *Voel je dat je bijna dood bent, probeer dan een granaat te gooien op de plaats waar je staat. Als je tegenstander dan later gaat zoeken naar je wapens/granaten bestaat er de kans dat hij het loodje legt.
    *Een ander smerig truukje op zo'n moment is zeggen dat je geen ammo meer hebt. Je tegenstander loopt naar je toe met een shotgun, wil je naar de kloten schieten, en jij plakt snel een plasma grenade op hem/haar. Hehe..
    *Gebruik alleen een sniper als je tegenstander niet of nauwelijks kans heeft om terug te vuren. Het beste is om je ergens achter te verschuilen, zo verklein je de kans dat je gezien wordt. Wordt je alsnog gezien door bijv. de witte straal die achter de gevuurde kogel komt, zoek dan snel een andere schuilplaats om verwarring te voorkomen.
    *Schiet nooit overhaast met een sniper, maar wacht altijd tot de perfecte head shot. Begin ook nooit te snipen zonder een backup weapon. Dit wordt handig als je al je kogels hebt gemist, en je tegenstander naar je toe komt.
    *Nog even terug naar het gebruik van de rocketlauncher. Zit je in een close combat en moet je rocket launcher laden, twijfel dan niet maar switch snel van wapen. Zo maak je nog kans om te overleven, anders ben je zo goed als dood...
    *Een handige manier om iemand te doden is door hem/haar te beschieten en daarna af te maken met een melee-attack. Dit ziet er niet alleen proffesioneel uit, maar bespaart ook kogels.
    *Ben je onzichtbaar door een gepakte power-up, begin dan nooit van dichtbij zomaar op iemand te schieten maar ga altijd voor de melee-attack. Begint je tegenstander terug te slaan, twijfel dan niet maar schiet zijn fucking head off hehe :9
    *Kom je naar een respawn terecht in de basis van de tegenstander laat je dan niet op je kop zitten maar ga gelijk over in actie. Probeer een shotgun te pakken te krijgen en schiet ze beiden neer in een close combat. Ten tweede kun je ook juist het tegenovergestelde doen, ren weg en schiet ze rustig neer met bijv. een sniper. Zit je echt in problemen ( ze hebben je meteen opgemerkt) loop dan naar de dichtsbijzijnde zwakste tegenstander toe en begin hem/haar neer te raggen. Als je tweede tegenstander nu op je schiet, heb je de kans dat hij op zijn eigen team-mate vuurt. Meestal betekent dit zelfmoord, maar vaak is dit het beste wat je kunt doen in zo'n positie.
    *Als je vecht tegen voertuigen dan is de rocketlauncher het beste wapen. Volg het voertuig een beetje en schiet dan op de bestuurder. Een andere optie is de bestuurder uit het voertuig snipen met een pistol/sniper. Een warthog kan je alleen maar doden als hij recht over je heen rijdt. Schiet daarom altijd eerst op de bestuurder, maar mocht de persoon in de gunner seat vervelen doen...je weet wat je te doen staat :) Heb je geen een van de hier voor genoemde wapens. Dus geen rocketlauncher, sniper of pistol probeer het dan met grenaten...een heleboel granaten.
    *Het klinkt misschien gevaarlijk, maar mocht je te doen hebben met een tank en je hebt geen rocketlauncher, sniper of pistol kom dan zo dichtbij de tank als mogelijk. Als de tank nu op je schiet, is de kans groot dat de bestuurder van de tank zelf ook doodgaat. Zit je in een gevecht met de ghost richt dan (zoals al vele malen eerder is gezegt) op het hoofd. Komt de ghost op je af en je hebt geen kans meer om iets te doen, buk dan, hierdoor kan de ghost je gewoon simpelweg niet raken.
    *Een warthog is alleen maar handig als je snel van punt A naar punt B moet. De tank daarintegen is ook op andere vlakken nuttig. Haast niemand zou het tegen je op durven nemen in zijn eentje dus tegen een ongeorganiseerd team zit je altijd goed in een tank (except of snipers..:'-( ;) ) Een goede manier om een sniper te gebruiken is (uitgegaan van een team van 4 of groter) dan er twee in/op de tank gaan die de tegenstanders aflijden, en de rest (2) ergens in een hoekje BLIJVEN snipen.
    *Tank Vs. Tank: schiet nooit overhaast! Nooit! Blijf kalm, anders ben je zo goed als dood. Ben je goed bewust van heuvels in de map en wacht tot het perfecte schot op de tank. Net zoals met de rocketlauncher, richt op de grond, en rij over de domme tegenstanders op de grond.
    *De radar in Halo is geen echte radar, maar een motion detector. Maar dat moet je er natuurlijk niet van weerhouden het te gebruiken. Het is een goede manier om je bijv. in Bloodgulch in een huisje te verstoppen en stil te blijven staan, en de tegenstanders niets vermoedend je kant op zien lopen. Ze zien JOU niet op hun radar, maar jij ziet HUN wel. Een smerig maar slim truukje dus. Ook een handig punt van de radar is dat je met granaten af kunt tasten waar je tegenstander zit. Gooi een granaat in de richting van de rode stip op de radar en met een beetje geluk heb je hem/haar te pakken.
    *Wordt je beschoten door onzichtbare tegenstanders, raak hem/haar dan niet uit je zicht, maar blijf schieten zodat het schild van je tegenstander blijft oplichten. Dit laat iedereen zien waar hij/zij zit.
    *Als je in een gevecht zit met je tegenstander, vergeet je vaak dat hij/zij ook nog een tweede gun achterhand heeft. Hier kun je natuurlijk zelf ook gebruik van maken, en er een smerig truukje mee uit halen. Bijv. je bent bezig een stel vijanden te snipen en ziet in je ooghoek,radar een tegenstander op je afkomen, wacht dan af toe hij/zij dichtbij je komt, switch dan snel je gun en schiet hem/haar af met je shotgun. Hehe...
    *In een 2-2 gevecht is het slim om de rollen goed teverdelen. Ik zelf kies altijd voor een sniper en een persoon in close combat. Zo heb je altijd iemand die je dekt en mocht je dood gaan, je tegenstander ook... Je tegenstander houdt hier natuurlijk geen rekening mee en focust zich geheel op jou, hierdoor kan je team-mate wachten tot het perfecte headshot.

2. SnAw

SnAw Still a few days...

Leuk Bevonden:
    0
    *Mocht je in de 2-2 mode spelen met voertuigen, zorg erdan voor dat je teammate in een tank zit en jij of hem/haar backup geeft met een sniper of hem/haar beschermt met bijv. een ghost. Ook heel nuttig trouwens met 4-4 of een nog grote teammode. 1 in een tank, 2 in een ghost er om heen en een backup sniper. Gewoon dé perfecte combinatie. Je team heeft snipers nodig en close combat fighters. Bijv. een sniper bij elke basis en nog eentje midden in het level. Speel je een 4-4 teamgame zorg er dan voor dat je 3 teammates allemaal achter dezelfde tv zitten, hierdoor kun je makkelijk elkaar informeren over de game.
    *Elke map heeft bepaalde plekken waar mensen spawnen. Het is een slim idee om deze plekken onder schot te houden. Het is weak maar slim.
    *In een CTF team zorg er dan altijd voor dat je flag-stealer wordt gedekt. Kom je in de kamer waar de vlag staat, zorg er dan voor dat de hele kamer geinfiltreerd is en je geen last hebt van tegenstanders. Mocht jou vlag gestolen zijn, dan weet je waar de tegenstander naar toe gaat: hun basis. Zorg er daarom voor dat je op zo'n moment met z'n allen gelijk veranderd van positie zodat je de vlag weer rustig kan pakken. Speel je met voertuigen, en je hebt de vlag gepakt, ga dan altijd per voertuig naar je thuisbasis. Het beste is een ghost of een scorpion zodat je nog wat terug kan doen als er op je geschoten wordt. Zorg er natuurlijk wel voor dat je teammates je backup geven als je in het voertuig zit.
    * Telefragging: sommige beginners in Halo blijven na het teleporten in dat groene spul staan waarin je terrecht komt. Jullie weten vast wel wat ik bedoel. Als hij daar gewoon blijft staan en verder niet beweegt, hoef je hem of haar niet dood te schieten of iets dergelijks. Zoek gewoon de teleporter waarmee je tegenstander daar is gekomen en stap d'r in. Hierdoor is je tegenstander die aan de andere kant van de teleporter stond dood... Het telt niet als een punt voor jou maar het is natuurlijk wel een grappige manier om iemand te killen.
    *Nog even terug naar het snipen, als je sniped zorg er dan voor dat je niet beweegt. Je bent hier door niet zichtbaar op de radar, en het wordt hierdoor nog moeilijker voor de tegenstanders om je te vinden.
    *Weet je dat je tegenstander om een hoek ziet, maar je kunt er geen granaat omheen gooien doe dan het volgende: gooi een plasma granaat op de hoek, gooi er dan de kant waar je tegenstander staat eentje vlak naast. Bijv. je tegenstander staat rechts om een hoek, gooi dan een plasmagranaat neer in de hoek en er eentje rechts naast. De plasma granaat schiet nu naar rechts en met een beetje mazzel schiet je raak. Je kunt ook een plasmagranaat in de lucht schieten door er twee op elkaar te gooien.

Dit zijn een bult tips, maar ik ben er zeker van dat er nog meer slimme dingen zijn in Halo. In OXM2 zat een poster met daarop van elk mp level een stel tips en zelfs van een stel mooie leuke maps een plattegrond. Als ik tijd heb typ ik die tips wel over en scan ik die foto's een keer in, maar nu even niet, heb echt zere vingers van dit tering verhaal :)

Add-on van Tha Raptor

zit je tegenstander in een tank, zoek dan heeeel snel een ghost en probeer hem ongezien dicht te naderen. Begin dan volautomatisch te schieten en als hij zn toren draait(wat langzaam gaat door jouw schoten) draai dan mee, zorg dus dat het altijd 180 graden is

zit jij in de tank en je tegenstander gebruikt deze handige trick, rij dan naar achter terwijl je draait, kan je hem
    bijna, niet helemaal!(helemaal raken kost teveel tijd) schiet dan op de grond, grote kans dat hij 1)uit zn richting wordt geschoten en daarna met het machinegeweer op hem schieten.
    2) hij valt er uit, en dan volle kracht vooruit!

en dan is er nog een mogelijkheid:
    is hij nog op een grotere afstand, dan uit je tank en buk zoals hierboven is beschreven

Add-on van Godd

Als je in blood gulch of sidewinder CTF doet neem dan een Warthog(als je zin heb vul je hem met mannetjes) rij niet voor de basis maar rij er in, vooral bij boodgulch kan je het gebouw zo inrijen en maak je een bocht naar rechts en pak je de vlag en rij je achteruit en maar weer een bocht naar rechts eruit en je kan zo wegrijden zonder dat je buiten had hoeven lopen.

Another add-on van Tha Raptor

Ook iets leuks:
    gebruik plasma pistol of needler( wat jij of je tegenstander het zwakst vindt) in combinatie met een rocket launcher. Schiet de hele tijd op hem met het eerste wapen en gebruik dan opeens de rocket launcher. fun 100%

Add-on van ICE

Ik heb ook nog iets gevonden in het sidewinder level, zet een tank op die richel naast de grot met die teleport er in.
    Zet er dan een ghost voor en pak daarna nog een ghost vlieg met die ghost op de ghost/tank af (die je neer had gezet) en je land op de rand van het level boven op de rotsen.
    Deze manier kende veel mensen hier al denk ik maar het kan ook met een warthog.
    Dan moet je met zijn 2 en spelen, 1 rijd met die tank tegen die rots aan en de ander rijd met de warthog hard op die ghost/tank af (die je neergezet had) en als je het goed doet dan kan je ook boven op het level rijden (soms moet je de loop nog richting rotswand draaien) ook is het leuk om als je die warthog op het level heb gekregen hard van die rotsen boven de blauwe of de rode basis af te rijden terwijl de 2de speler beneden staat zodat die je ziet springen.

Another add-on van Tha Raptor

Capture The Flag 3 spelers:

wekt het best met Bloodgulch: 3 Chiefs, 1 Warthog, 3 shotguns

iedereen neemt een shotgun en springen in de jeep. De driver rijdt de andere basis en de passenger en de gunner springen eruit, eentje penetreert het gebouw via de bovenkant en de ander via de achterkant en de laatste aan de vorkant. Degene die bovenop staat gooit eerst al zn granaten naar binnen en dan valt hij samen met de andere aan(waarbij hij boven blijft staan), die aan de voorkant pakt de vlag terwijl de bovenste in de driver seat van de jeep springt en wegwezen maar. Ben je een teamplayer, wacht dan ook op de derde, ben je een ander soort, laat dan de derde achter om respawnende enemy's te doorzeven.

Add-on van Steelpiglet

Ik snipe in MP het liefst.En het belangrijkste aan snipen is niet gezien worden;Dus stil blijven zitten hoe hoger hoe beter , en als je beweegt in een level zoals bijvoorbeeld : sidewinder maak dan erg veel gebruik van teleporters om je tegenstander te verwarren.Deze dingen zijn natuurlijk niet nieuw en ik verwacht dat elke behoorlijke sniper ze vanzelf toepast.

Maar misschien vinden jullie het volgende wel interresant:
    Camouflage is best belangrijk dus maak ik voor elk level een aparte masterchief.Als je de opties instelt voor masterchief kun je ook zijn kleur kiezen ...Handig! Ik raad de volgende kleuren aan voor de volgende levels:

Wit >> Sidewinder natuurlijk hier werkt deze truuk het beste ook als je tegenstander met zijn crosshair over jouw heen gaat dan vallen de witte leters bijna helemaal weg , deze paar seconden dat hij stom stil rond staat te kijken zijn natuurlijk genoeg voor een headshot.

Roestrood>> Denk bloodgulch , erg handig voor de richels.
    Als je vaker op de heuvels rondloopt zou ik natuurlijk voor groen gaan.

Zwart >> Universeel ;voor de meeste een beetje donkere levels is deze kleur perfect...En hij staat master chief bovendien erg goed

Magenta >> Alleen goed voor de gay parade, Zelfde geld voor alle felle lichte kleuren die niet naadloos op belangrijke stukken van de achtergrond aansluiten.Hiermee ziet de vijand je meteen.
    Een beetje goede sniper ziet de vijand natuurlijk altijd meteen o.a door naar het schermpje van de ander te kijken.

Suggestion of Tha Raptor

mjaah, kzal voor sidewindeer toch grijs gebruiken... ga es in de schaduw van een boom staan en niet de heletijd daarboven(achter een voertuig helpt ook)

Laatst bewerkt: 30 okt 2002
  3. xforz

xforz Guest

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    ja leuk maar dit is algemeen bekend bij online fps of je moet een echte noob zijn.

Meeste doe je ook in quake 3 ofzo en de rest vind ik niet meer dan logisch

5. SnAw

SnAw Still a few days...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja je hebt het dus nog nooit helemaal doorgelezen :{ Heel veel tips gelden alleen voor Halo dus...:) En de thread was ook niet bedoeld om de tips af te kraken maar om er zelf meer bij te geven....

6. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja echt zonde van je tijd.

7. tonymontana

tonymontana you talkin' to me?

Leuk Bevonden:
    0
    ]:- heb jij niks beters te doen hehe dan dit te maken?:{

8. Yoost

Yoost brains not included

Leuk Bevonden:
    0
    *Springen om kogels te ontwijken heeft in Halo niet veel zin, behalve als je door een sniper belaagd wordt. Het weerhoud er jou alleen maar van om terug te vuren.

Niet mee eens. Ik spring meestal opzij en blijf dan gewoon doorknallen! Voor hem moeilijk, voor jezelf moet het niet zo'n probleem zijn te blijven aimen op hem!

*Voel je dat je bijna dood bent, probeer dan een granaat te gooien op de plaats waar je staat. Als je tegenstander dan later gaat zoeken naar je wapens/granaten bestaat er de kans dat hij het loodje legt.

Een granaat gaat na 4 seconde af. En zelfmoord lijkt me helemaal overbodig!

Verder zijn het wel leuke tips, maar de meeste zijn wel logisch ja ;)

9. masterchief

masterchief USE THE FORCE

Leuk Bevonden:
    0
    zit es nie te vitte op de kerel!!!
    Ik vind et wel cool om es tactics van andere te lezen en zien wat ik er kan van lere.
    Nice kerel thx.

10. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    ja dat zei ik de rest vind ik niet meer als logisch (die voor halo gelden dus)

Dus de volgende keer mag jij het ff doorlezen.

11. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind sommige tips echt wel goed zo als die van die gohst dat je moet bukken kende ik niet. Niet dat ik er veel aan heb omdat ik toch altijd win}:]

12. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    ah dat bukken is idd een goede manier! Die ghosts zijn zo verdomd wendbaar.

En als je geen rl of sniper of pistol hebt zijn plasma grenades de beste keuze voor tanks. Ze zijn veel te traag om snel weg te rijden, en zelfs als de bestuurder er op hetzelfde moment uit begint te kruipen als de granaat de tank raakt, kan hij er maar nipt uitgeraken en is hij nog altijd minstens heel wat leven kwijt.

13. yony_the_gamer

yony_the_gamer A.K.A -YonY-

Leuk Bevonden:
    0
    ey jullie lullen hij heeft hier veel tijd aan besteed en ik vindt het aardig en hulpvol. niet zo snawen tegen snAw!

bedankt hoor! :p

Laatst bewerkt: 29 okt 2002
  14. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    het staat ook allemaal in de strategy guide die je bij je halo krijgt hoor.

15. *JeMaDo*

*JeMaDo* BOEH!!!

Leuk Bevonden:
    0
    haha sjonge jonge.... Heb je niks te doen ofzo?

hahahaha, wel goed bedoelt iig ;)

16. SnAw

SnAw Still a few days...

Leuk Bevonden:
    0
    Welke strategy guide?!? Van die exemplaren die je in de winkel kunt kopen ofzo? Dit zijn gewoon mijn eigen gevonden tactieken, slimigheidjes. En het was gewoon goed bedoelt dus. Als je er niks aan hebt, kan ik er ook niks aan doen. En Yoost wat jij zegt is niet helemaal waar:

Niet mee eens. Ik spring meestal opzij en blijf dan gewoon doorknallen! Voor hem moeilijk, voor jezelf moet het niet zo'n probleem zijn te blijven aimen op hem!
    Oke met springen bedoel ik natuurlijk overal naar toe, en dat springen bedoel ik ook niet voor een close-combat maar voor een situatie dat je door een sniper belaagd wordt. Dan heeft dom doorlopen zeker veel minder effect dan een beetje rondspringen, dat moet je toegeven.

Een granaat gaat na 4 seconde af. En zelfmoord lijkt me helemaal overbodig.

Dit heeft natuurlijk niks te maken met zelfdmoord. Bijv. je schild is helemaal op en je ziet dat je nog maar 1 blokje health hebt, dan is het best wel nuttig om even een granaatje op je plek te gooien want daarmee heb je nog één kans om een punt te scoren, anders is je actie helemaal voor niks. En het na vier seconden afgaan is alleen maar nuttig, je bent dood en je tegenstander zoekt nog even naar je wapens, daar zit misschien een paar seconden tussen, dus de vier seconden komen precies uit

Maar dit zijn alleen maar mijn tactieken, jullie hoeven ze natuurlijk niet te gebruiken, maar bij mij helpen ze iig wel :)

17. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Beter dat je dit hier allemaal post, jammer dat niet iedereen dat kan waarderen.

18. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    he dankje...maar ik moet toch wel zeggen dat dit eigenlijk de standaard dingen zijn die je na een tijdje zelf ook wel door hebt

19. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    leuke treath maar te veel om te lezen
    hoelang ben je hier wel nie mee bezig geweest?

20. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    nog een tip:

zit je tegenstander in een tank, zoek dan heeeel snel een ghost en probeer hem ongezien dicht te naderen. Begin dan volautomatisch te schieten en als hij zn toren draait(wat langzaam gaat door jouw schoten) draai dan mee, zorg dus dat het altijd 180 graden is:)

zit jij in de tank en je tegenstander gebruikt deze handige trick, rij dan naar achter terwijl je draait, kan je hem
    bijna, niet helemaal!(helemaal raken kost teveel tijd) schiet dan op de grond, grote kans dat hij 1)uit zn richting wordt geschoten en daarna met het machinegeweer op hem schieten.
    2) hij valt er uit, en dan volle kracht vooruit!

en dan is er nog een mogelijkheid:
    is hij nog op een grotere afstand, dan uit je tank en buk zoals hierboven is beschreven

dus don't be affraid of the tank anymore
    :p

Deel Deze Pagina