HALO=Ring of Planeet + ring?!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Jermaine, 5 aug 2003.

1. Jermaine

Jermaine game-addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht toch echt dat Halo de planeet + ring is. Level 2 speelt zich af op Halo toch?? Nou in level 2 loop je op de planeet niet op de ring. Verder is Halo ook niet vernietigd door de ontploffing van the pilar of Autumn.....neej het WAPEN van Halo is kapot?!

Of zie ik het nu verkeerd? Kan hoor....

2. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ehmm verkeerde knop? Maja Halo is alleen ring:) filmpje kijken

3. Jermaine

Jermaine game-addict

Leuk Bevonden:
    0
    na welk level komt dat filmpje dan ga ik dat level zo ef spelen

4. JoNieuw

JoNieuw Wazzup!

Leuk Bevonden:
    0
    Het hele spel speelt zich af op die ring. Als je bij het menu van halo goed naar die ring kijkt zie je groene en blauwe delen gras en water in level 2. En witte delen volgens mij ook van die sneeuw levels.
    En Halo (die ring) IS het wapen.

Ik denk dat Rodger Young het laatste filmpie bedoelt dat de ring wordt opgeblazen. dan zie je toch echt geen planeet en in het menu ook niet, of zou die planeet met dit weer ook op vakantie zijn??? |:-

Laatst bewerkt: 5 aug 2003
  5. Jermaine

Jermaine game-addict

Leuk Bevonden:
    0
    oke, thanks voor de info!

natuurkundig vaag dat al die zooi allemaal op een ring kan maar zeker goed bedacht. Er zijn natuurlijk ook levels die zich in het ruimteschip afspelen ;-) maar toch bedankt

6. ZeRo T

ZeRo T Banned ;)

Leuk Bevonden:
    0
    Kom op het sci-fi en in de toekomst en in de ruimte. Wat kan er dan niet 8)

7. Jermaine

Jermaine game-addict

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie je punt........maar dan moeten we wel zonder zuurstof kunnen leven. En ja de Masterchief heeft un pak maar de marines niet....dus ik vind het vaag dat ze zonderzuurstof kunnen.

De atmosfeer van Halo is te klein om zuurstof en warmte vast te houden. Waarom is de atmosfeer te klein....het is een ring en die heeft veel minder zwaartekracht dan een planeet.

Dus ik snap nog wel dat het in de future kan alleen mensen zonder zuurstof :confused:?

8. Dennis_k

Dennis_k Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De ring zou hiervoor moeten ronddraaien om het midden punt, zodat er zwaarte kracht onstaat.. (water in emmer en met touw ronddraaien principe)

9. Jermaine

Jermaine game-addict

Leuk Bevonden:
    0
    woo slim!
    maaruh kan de zuurstof dan worden vast gehouden?
    Bij planeten zorgt zwaartekracht gedeeltelijk voor een atmosfeer maar kan dat ook bij een ring?

10. Dennis_k

Dennis_k Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lucht heeft ook gewicht (ook wel luchtdruk genoemd)
    Denk wel dat het vastgehouden wordt door de draaiende beweging.. Alleen kunstmatig een ozonlaag maken lijkt me lastiger

11. Jermaine

Jermaine game-addict

Leuk Bevonden:
    0
    uh, ik ben niet zo natuurkunding. Er zitten toch verschillende ''lagen'' in de atmosfeer. En de ozon-laag beschermd ons tegen zon en houd zuurstof vast?!

Maar als de zon (gewoon een ster) verweg staat is dat dan wel nodig? Want de zuurstof word al door de draaiende beweging vast gehouden zeg je.

En uh in welk zonnestelsel? Niet in dat van ons want dan hadden we het wel ontdekt. Wel in ons sterrestelsel? No one knows I guess.

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    De Forerunners hebben het gebouwd: een moeilijk geavanceerd alien ras (ik heb alleen het idee dat het gewoon geevolueerde mensen zijn en dat MC een battle in de toekomst voert maar dat terzijde). Zij kunnen dus dingen bouwen die voor ons schier onmogelijk lijken. En btw: het is maar een spelletje... :p

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Halo heeft kunstmatige zwaartekracht. Ooit gedacht waarom Marines niet superhoog kunnen springen ofzo? Allemaal gewoon nep-zwaartekracht duh.

14. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Er is een centrale Halo 2 thread... De link is je al gegeven... En dan open je nog een nieuwe thread?

15. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Deze thread gaat om wat Halo is, heeft verder dus niets met Halo2 te maken.
    Er wordt hier een leuke discussie gevoerd en ik zie verder geen reden om deze te sluiten.

Gebruik voortaan de meld aan moderator knop als je denkt dat iemand een foute thread plaatst!

16. Jermaine

Jermaine game-addict

Leuk Bevonden:
    0
    moderater bedankt voor je steun.....maaruh nu duidelijk is dat halo ALLEEN de ring is. Dat er zwaartekracht is door aantrekkingskracht tussen de Halo ring en de bij liggende planeet. En dat de zuurstof word behouden door het roteren van de ring (hoewel ik dat niet snap).

Ef realistisch, het verhaal is goed bedacht, en het speelt zich af in 2552 (dacht ik) Maar waar?!

Niet in ons zonnestelsel maar wel in ons sterrestelsel?
    Andere vage facts in het verhaal?

17. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt bekend waar het zich afspeelt, moet ver van ons weg zijn want na de battle op Reach(wat toch dicht bij de aarde ligt)
    Toen de Pillar of Autumn daar een Slipspace-jump vandaan maakte naar Halo was de bemanning toch een lange tijd in Cryo sleep(paar weken of zo dacht ik, ben 't ff kwijt)
    Verhaal speelt zich af in 2552(halo, het spel dan), maar de Covenant zijn al in oorlog met de mensen vanaf 2525 na de aanval op Harvest.

18. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ok even een paar opmerkingen (ik ben nogal natuurkunde-freak):

1 - Er is geen zwaartekracht door aantrekkingskracht tussen Halo en een andere planeet. Waarom? Dan zou iedereen op de ring (boven, onder, links, rechts) in 1 richting getrokken worden. Tekeningetje: 8)
    Code:
      _____
     /     \
    /       \
    |       |
    |       |
    \       /  <- HALO (met wat fantasie ;))
     \_____/

/\
      \/  <- planeet (heel ver weg)
    Iemand links in de ring zou dus opzij vallen, terwijl iemand boven aan de ring gewoon helemaal door de ring naar beneden valt naar de andere kant! :eek:
    Wat wel kan is dat de ring draait, en dat er door de centrifugale kracht zwaartekracht ontstaat. (Er zijn volgens mij zelfs testen(?) geweest met dit soort ringen in de ruimte.)

2 - De zuurstof kan niet vastgehouden worden door deze kracht, omdat de lucht gewoon langs de ring weg stroomt! :eek: En nee, de ozonlaag houdt de lucht niet vast. Ozon is lichter dan lucht, en drijft er daarom op. (Stel je een bak water met een laag olie erop voor. De olie houdt het water niet vast, maar drijft erop.)

3 - Een zon is hetzelfde als een ster, en ons zonnestelsel is daarom hetzelfde als ons sterrestelsel! ;)

4 - Hoe die zuurstof nou eigenlijk op HALO komt weet ik ook niet! 8)

19. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    punt 4. Die zuurstof was nodig om de Flood te laten overleven zodat de Forerunner hun konden onderzoeken. Dat zal ze dmv hun hoge technologie wel zijn gelukt. Als je al zo'n ring kan maken dan is de atmosfeer enzo niet zo'n probleem lijkt me.

20. Jermaine

Jermaine game-addict

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom zit ik dus op vwo met het profiel E&M ZONDER natuurkunde....mja ik snap het een beetje.

En nu maar de aarde inspecteren in 2552....nu ik halo 1 snap dus op na halo2(Ja ik weet dat daar een appart forum voor is)

Deel Deze Pagina