Ja ja, ik heb een nieuwe verslaving op mijn Xbox. Ik gooi onze groene doos helemaal vol met muziek, ik weet ook niet waarom . Maar je harde schrijf raakt hierdoor natuurlijk vol, dus heb ik een vraag. Als bij je PC je harde schijf volraakt, dan gaat je computer veel langzamer dan dat ie leeg is. Is dit ook het geval bij de Xbox? Dat als je bijvoorbeeld een save-game gaat loaden en dat ie daar veel langer over doet dan normaal. Dat zal eigenlijk best wel #$%^1 zijn als dat zo is :{
Eigenlijk denk ik dat ook, maar de schijf is toch 6 gigabyte en 1 liedje neemt ongeveer 300 blocks in. Dus genoeg plek om vol te gooien
Hoewel dit soort dingen niet echt mijn area of expertise is gebruikt de xbox een ietwat ander systeem waardoor dat dus gewoon wordt tegen gegaan.
ik denk dat het niets uitmaakt, een pc gaat slomer als je hem vol gooit met rotzooi, vooral msn en kazaa makend e computer enorm slomer, muziek heeft er niets mee te maken, maar de andere programmatjes. Veel van deze programmatjes draaien ook terwijl je andere dingen doet, bijv. norton antivirus, is altijd actief...
Gaat erom dat als je nieuwe bestanden eropgooit en anderen verwijdert de bestanden niet op 1 plek op de HDD komen maar verspreid. Dat kost uiteindelijk veel tijd als je ze 'ophaalt'. Door je PC HD te defragmenteren worden alle bestanden weer bij elkaar geplaatst waardoor de PC minder hoeft te zoeken naar de resterende pakketjes. Dat is waar de topicstarter op doelt
ik meende altijd dat de schijf was opgedeeld. een deel voor save games, een deel voor muziek etc. als dat zo is kan de schijf eigenlijk nooit volraken, hooguit een klein deel. als je dus de schijf volzet met muziek is er nog genoeg ruimte over voor o.a. je save games.
Dat klopt. Omdat de HD aparte gedeeltes heeft voor muziek en save-games zal de hoeveelheid muziek op je HD nooit de laadtijd van je save-games beïnvloeden.
Bij mij haperen sommige spellen soms wel maar ik weet niet als dat aan de muziek ligt. Ik heb wel al tamelijk veel liedjes en bv bij rallisport challenge bij de start durft hij wel eens haperen en bij halo ook in cooperative(tamelijk veel) maar dat is normaal zeker?
maar dat defragmenteer verhaal van wouter, dat doen wij ook altijd op de pc, maar wat mijn vader zich afvroeg is, of dit niet nodig was op de xbox. Ik begin natuurlijk hard te lagen en hard te roepen dat de xbox geen pc is. Maar eigenlijk dacht ik, ik vraag het hier eens, is het nodig, en uberhaubt mogelijk, om de hardeschijf van de xbox te defragmenteren?
Defragmenteren maakt niet veel uit hoor mensen! Als je PC niet meer naar behoren functioneert is de beste manier formateren en of recoveren met behulp van Norton Ghost! Succes verzekert!!!
Maakt nix uit hoeveel je op je harde schijf hebt staan lijkt me....sommige spellen maken denk ik wel gebruik van de harde schijf door bijv levels in te laden en deze hoeft dan bijv niet meer geopend te worden via de cd (wat sneller via harde schijf gaat vaak). Maar als MS zn koppie heeft gebruikt dan zullen ze heus wel een minimum aan ruimte vrijhouden voor dit systeem (bijv. 1 gigabyte of minimaal 500 MB net als bij pc vaak nodig is om genoeg "cache" geheugen te hebben)