HD-DVD speler voor XBOX360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Dea Petrus, 5 jan 2006.

  1. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals jullie kunnen lezen was het plan dus toch niet van de baan. De grote vraag is nu wat de prijs zal worden en wanneer precies de beschikbaarheid voor consumenten zal zijn.

    1 ding is zeker, MS benut nu al de grote mogelijkheden van de USB aansluitingen om nieuwe media-devices te connecten. Wellicht dat er ook nieuws zal komen op de CES over de webcam.
     
  2. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze HD-DVD drive is alleen om films te kijken. Hier worden dus geen games voor gemaakt (misschien later in de toekomst). Ik ga hem nog niet kopen totdat bekend is wat standaard wordt; Blu-Ray of HD-DVD aangezien het niet meer een speler is anders kun je een grote miskoop maken. Als na een lange tijd MS besluit om alsnog spellen uit te brengen op HD-DVD, dan koop ik hem dan wel voor een waarschijnlijk goedkopere prijs.
     
  3. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik denk dat het vrij nutteloos is, wie koopt dat ding nou? Tegen de tijd dat HD films interessant worden, en dan zeker in Europa, zijn we wel wat jaren verder vermoed ik. Dan hebben we alweer een derde Xbox :)
     
  4. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook al zeggen ze van niet, ik vermoed dat MS altijd als troef achter de hand zal houden dat de HD-DVD spelers ook spellen kunnen afspelen. Dit is waarschijnlijk een kwestie van een simpele beveiliging uitschakelen. De vraag is alleen of de interface, USB2.0 snel genoeg is om de data over te sturen.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee er komen geen spellen op HD DVD formaat! Dit heeft MS benkend gemaakt ... door de nieuwe compressie techinieken van Microsoft is er nog voldoende ruimte voor de Xbox 360 games. Tevens wilt MS alle Xbox 360 eigenaren bedienen ...ze willen geen stiefkinderen maken
     
  6. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je je daar niet in moet vergissen. De productie en afzet van LCD Tv's is massaal gestegen het afgelopen jaar. Mensen beginnen exponentieel HD-tv's te kopen. De nieuwste modellen zijn bijna allemaal HD-ready. Het is dus niet geheel onwaarschijnlijk dat de nieuwe films op HD gebrand zullen worden. Kijk terug naar de DVD's. Die zijn in een paar jaar er volledig ingegroeid.

    Het verbaast mij niet als dit ook met HD-DVD gaat gebeuren. Natuurlijk is het nog even afwachten of Blu-ray of HD-DVD de strijd zal winnen maar toch denk ik dat het wel eens heel dichtbij komt allemaal.
     
  7. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, je geeft het antwoord zelf al beetje, die strijd loopt al ffies, en ik denk dat het voorlopig ook nog niet beslist is ook. Tevens moet een hoop apparatuur, camera's, opnameapparatuur noem maar op, allemaal vernieuwd worden. Nou zullen filmmakers daar vast wel al over beschikken, maar evengoed. Tevens heeft de dvd heeft ook een aantal jaar nodig gehad. Ik denk gewoon niet dat hd films zo'n vaart gaan lopen, daar is het grote publiek nog niet aan toe. Voordat HD films betaalbaar zijn en genoeg aanbod is, ik schat minimaal 2 a 3 jaar, zeker in NL. We hebben hier nog geeneens breedbeeld uitzendingen |:- In Amerika zal het wat sneller zijn, ze hebben daar immers al HD uitzendingen.
     
  8. Kariudo

    Kariudo Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze losse HD-Drive zal rond de 300 dollar gaan kosten heeft MS bekent gemaakt.
    Dat vind ik persoonlijk een beetje duur, maar dat is met alles wat net uitkomt.
    Deze keer wacht ik af om te kijken wat de nieuwe standaard wordt.
     
  9. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer denk je dat de dvd geintroduceerd is? Meer dan 10 jaar geleden!!! Bovendien heb je voor de HD_DVD en Blue Ray een hdtv nodig om er optimaal van te kunnen genieten. Voordat iemand dus van deze nieuwe technieken gebruik maakt moeten ze dus een nieuwe speler en een nieuwe tv kopen bovendien zijn de films ook nog eens reteduur!!! (denk maar aan ruim 25 euro per stuk).

    Dit terwijl je een dvd gewoon op je "oude" tv kon spelen
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  10. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    HD-Ready is toch iets heel anders dan HD-TV. HD-Ready is een sloagan dat door winkels misbruikt wordt om LCD tv's te verkopen want meestal hebben de HD-Ready TV's niet eens de juiste poorten om HD-TV signalen te ontvangen. HD-Ready is gewoon een gewone digitale LCD met meer pixels. De echte HD-TV's kosten nog steeds rond de 2500 - 4000 Euro. Die zie ik niet zo snel in iedereens huiskamertje staan. MS heeft doet het in mijn ogen dan ook beter dan Sony. Door Sony wordt ons gewoon de blue-ray door de strot gedouwd of we het nu willen of niet terwijl de strijd tussen HD-DVD en Blu-Ray nog niet een is begonnen (daarmee bedoel ik dus de strijd waar de consument uiteindelijk voor kiest, de papieren en geruchten strijd is al lang bezig).
     
  11. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag. Kunnen diegene die een normale Xbox360 hebben (dus met een dvd-drive) ervoor zorgen dat ze ook een hd-dvd drive in hun dan "oude" krijgen want ik zou wel zo een drive willen hebben maar als ik dan weer een Xbox360 moet kopen dan kan ik 1 jaar geen eten kopen.
     
  12. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je die info vandaan? Dat de HD-DVD drive uitkomt is nog geen dag bekend en toen is gezegd dat de prijs nog niet bekend wordt, en nu zouden ze zeker een dag later gezegd hebben dat hij 300 euro gaat kosten :confused:
     
  13. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0

    Zou me niets verbazen als je er meer dan 200 euro voor moet neerleggen
     
  14. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk naar de begin post
    Ik zelfs denk wel dat ze het wel gaan uitbrengen
     
  15. Kariudo

    Kariudo Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is bekent gemaakt in Las Vegas.
     
  16. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je goed mijn post gelezen hebt kun je zien dat de afzet van HD-TV's enorm stijgt de laatste maanden. Bijna elke nieuwe lcd tv beschikt over de juiste resolutie en aansluitingen. Ik heb er zelf een aangeschaft en de maanden ervoor de markt goed in de gaten gehouden dus ik weet hoe deze zich ontwikkeld heeft.

    De DVD zal er best al 10 jaar zijn maar het is niet pas 1 jaar geleden dat mensen er een aangeschaft hebben. Toen ze uitkwamen kostten ze 2000gulden en 10 jaar later 30euro. Laten we zeggen dat de eerste HD-dvd spelers er ongeveer een jaar zijn. Met name vanuit Amerika worden ze al volop geleverd. Het zou mij dan ook niks verbazen als de prijsdaling zich snel zal ontwikkelen.

    Des te meer mensen een HD-TV hebben, des te groter de potentiele afzetmarkt voor HD-DVD spelers wordt. Wanneer de mensen hier gebruik van maken en de afzet stijgt zal er meer geproduceerd moeten worden. Hogere productie betekent lagere productiekosten. Lagere productiekosten betekent mogelijkheid tot verlagen van de prijs.
    Dit is precies hetzelfde spelletje wat zich met de lcd-tv's heeft afgespeeld.
     
  18. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet goed wat HD-ready en HD-TV is. De true HD-TV's met resolutie 1080progessive zijn nog erg duur inderdaad. Maar de 720p HD-TV's zijn absoluut niet meer zo duur als wat ze geweest zijn. Veel mensen die op vandaag een lcd-tv kopen zullen er automatisch een kopen met 720p HD functionaliteit omdat dit gewoon nu al bijna de standaard voor LCD tv's is.

    De tijd zal het leren en ik voorspel dat Judgement Day dichtbij is.

    Laten we er echter geen HD vs Blue-ray discussie van maken maar ons "beperken" tot de HD-DVD speler, zijn mogelijkheden, mogelijke prijs, eventuele nieuwe apparatuur voor de USB interface etc.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  19. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Hiermee doelde ik op de prijs. Dat hij uitkomt wist ik ook al. Het was bedoeld op de post van Kariudo. Ik was vergeten te quoten. stom van mij
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmmm ik moet ook ff checken of de bron van $300 klopt ... euro lijkt sterk .. ik had trouwens eerder een prijs van 150 euro verwacht
     

Deel Deze Pagina