HD kwaliteit op mijn HD-Ready TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door pinotje, 31 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinotje

pinotje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb een Xbox360 Premium en een 26inch LCD TV van Philips met HD-Ready.

Er is op mijn TV alleen 2 scart-ingangen en 1 DVI-ingang (zie deze foto), momenteel speel ik mijn Xbox met deze kabel en een VGA2DVI-verloopstekker die in de DVI-ingang gaat van mijn TV.

Het probleem is dat ik geen HD-modus in mijn TV kan aanzetten waardoor ik de PC-modus moet gebruiken. En dat terwijl mijn TV HD-Ready is en ik gebruik maak van de DVI-ingang.

Na googelen kwam ik deze HDMI-DVI kabel tegen (dus HDMI van mijn Xbox naar de DVI-ingang van mijn TV).

Kan ik HDMI-DVI kabel eigenlijk wel gebruiken?
    Krijg ik dan ook een betere/scherpere beeld dan momenteel?
    En hoe zit het met audio?

Laatst bewerkt: 31 jul 2008
  2. dudeer82

dudeer82 Hit-Girl

Leuk Bevonden:
    0
    die VGA kabel support toch 1080p en dat is de beste, terwijl(mijn) HDMI kabel geen 1080p support. en normaal gezien kan je hem toch zetten naar HD of zoiets op die schakelaar van je VGA (waar er staat TV en HD of iets in die aard) en voor de audio in plaats van dat je die twee apart doet moet je ze allemaal samen steken, ik bedoel hier mee dat je ze op één lijn moet zetten (dit klinkt mss niet heel duidelijk, maar ik weet niet hoe het zou moeten uitleggen)

maar toch grg gedaan.

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je xbox HDMI heeft is dat natuurlijke het beste.

En je speelt wel in hd hoor, want de resolutie die je aanzet is ook hd-ready. Alleen jij denkt van niet omdat er geen 720p, 1080i, 1080p tussen staat.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je VGA kabel is wel HD, mits je de goede resolutie heb ingesteld natuurlijk op je Xbox360. Verder kan je HDMI kabel niet gebruiken, want dan moet je een HDMI-output op je Xbox360 hebben, en dat heb je niet. Daarmee zijn je andere vragen meteen overbodig geworden, dus blijf maar gewoon je VGA kabel gebruiken! :)

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Welkom pinotje 8)

Als je even goed in het forum had gekeken , dan had je gezien dat je we een speciale HDTV thread hebben.
    Je kan je terecht met al je vragen op het gebied van HDTV !!

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=114175

Kijk even in de gebruiksaanwijzing van de Philips , weet namelijk niet of de DVI ook een digitale signaal kan verwerken.
    Kan zijn dat alleen de VGA (analoog) en Component ondersteund worden !!!
    Dan heb je aan een HDMI-kabel namelijk niets !!!!

Vraag even gekopieerd naar de juiste thread !!!
    Daar praten we wel verder !!!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina