Beste lezers,
Vooraf
Wat ik hieronder schets is een combinatie van vragen over hardware en accountissues; ik denk dat het dan ook hier op z'n plek is. Natuurlijk is er veel te lezen over HD transfers en hoe om te gaan met nieuwe consoles; echter de combinatie van die 2 heb ik niet kunnen vinden, vandaar mijn specifieke post:
Aanleiding
In het verleden heb ik al eens m'n harde schijf vervangen naar de 120. Nu ook weer naar de 250GB met het verschil dat dit dan ook een nieuwe console is. Het is dus een 2e transfer. Nu is / lijkt alles netjes overgezet en kan ik gewoon met account e.d. inloggen, (arcade / online) gamen / downloaden etc.
HD installaties opnieuw
Alleen krijg zo nu en dan vage meldingen dat een spel dat geinstalleerd is op de nieuwe HD opnieuw moet installeren, omdat het een nieuwe console is.
Opnieuw DLC downloaden
Daarnaast ook meldingen met DLC's. Alles is netjes overgezet, waarom doet de content op een nieuwe HD én console in sommige gevallen dan zo moeilijk? De HD transfer én het gebruik van hetzelfde account zou toch ook geen probleem moeten zijn via een nieuwe xbox? Alle content kan ik (hopelijk) via de nieuwe console wel opnieuw downloaden?
Via de website toevoegen aan wachtrij
Zo kreeg ik namelijk zaken die ik via xbox.com website toe ging voegen aan de downloadrij nu ineens niet meer gedownload via de nieuwe xbox360, omdat de download toegewezen zou zijn aan een andere xbox360. Ik moest zelf weer de content via de xbox downloaden (ook weer iets raars). Je Windows Live inlog is blijkbaar ook nog eens gekoppeld aan de xbox (dat is wat anders dan je gamertag). Maar waar verander ik die koppeling of kan ik een extra xbox registreren?
Zoals je merkt ben ik ik nu een beetje de draad kwijt.
Samenvattend
Zijn er nou wel of geen problemen / beperkingen met het overzetten naar een nieuwe HD i.c.m. een nieuwe console en je niet veranderde accountgegevens?
Hopelijk heb je je hier doorheen kunnen worstelen en ik bedank je alvast voor je hulp / tips!
Laatst bewerkt: 17 mrt 2010