HD transfer gevolgen i.c.m. een nieuwe (Elite) console gevolgen?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fireballs_nl, 17 mrt 2010.

1. Fireballs_nl

Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

Leuk Bevonden:
    0
    Beste lezers,

Vooraf
    Wat ik hieronder schets is een combinatie van vragen over hardware en accountissues; ik denk dat het dan ook hier op z'n plek is. Natuurlijk is er veel te lezen over HD transfers en hoe om te gaan met nieuwe consoles; echter de combinatie van die 2 heb ik niet kunnen vinden, vandaar mijn specifieke post:

Aanleiding
    In het verleden heb ik al eens m'n harde schijf vervangen naar de 120. Nu ook weer naar de 250GB met het verschil dat dit dan ook een nieuwe console is. Het is dus een 2e transfer. Nu is / lijkt alles netjes overgezet en kan ik gewoon met account e.d. inloggen, (arcade / online) gamen / downloaden etc.

HD installaties opnieuw
    Alleen krijg zo nu en dan vage meldingen dat een spel dat geinstalleerd is op de nieuwe HD opnieuw moet installeren, omdat het een nieuwe console is.

Opnieuw DLC downloaden
    Daarnaast ook meldingen met DLC's. Alles is netjes overgezet, waarom doet de content op een nieuwe HD én console in sommige gevallen dan zo moeilijk? De HD transfer én het gebruik van hetzelfde account zou toch ook geen probleem moeten zijn via een nieuwe xbox? Alle content kan ik (hopelijk) via de nieuwe console wel opnieuw downloaden?

Via de website toevoegen aan wachtrij
    Zo kreeg ik namelijk zaken die ik via xbox.com website toe ging voegen aan de downloadrij nu ineens niet meer gedownload via de nieuwe xbox360, omdat de download toegewezen zou zijn aan een andere xbox360. Ik moest zelf weer de content via de xbox downloaden (ook weer iets raars). Je Windows Live inlog is blijkbaar ook nog eens gekoppeld aan de xbox (dat is wat anders dan je gamertag). Maar waar verander ik die koppeling of kan ik een extra xbox registreren?

Zoals je merkt ben ik ik nu een beetje de draad kwijt.

Samenvattend
    Zijn er nou wel of geen problemen / beperkingen met het overzetten naar een nieuwe HD i.c.m. een nieuwe console en je niet veranderde accountgegevens?

Hopelijk heb je je hier doorheen kunnen worstelen en ik bedank je alvast voor je hulp / tips! :thumbs:

Laatst bewerkt: 17 mrt 2010
  2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    533
    Veel van de content is niet alleen gamertag gebonden maar ook console gebonden. Hierdoor kan het voorkomen dat je bepaalde content opnieuw moet downloaden, zie hiervoor de download history bij account management. Het zijn niet zozeer problemen of beperkingen maar het is enkel een extra beveiliging wat makkelijk is op te lossen door het gewoon even opnieuw te downloaden op de nieuwe xbox.

3. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    edit: ja wat cookie zegt dus

4. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
  5. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je allemaal voor jullie snelle reactie en met name JoJo; de info is inderdaad specifiek n.a.v. een HDtransfer én i.c.m. een nieuwe console.

Ze zeggen dat het zo simpel is, maar daar tegenover zetten ze 20 pagina's FAQ; ik vrees het ergste / het schrikt nogal af lol.

Er staat wel: Als je dit niet doet, zul je de content alleen kunnen gebruiken wanneer je bent aangemeld bij Xbox LIVE met het profiel waarmee je de content oorspronkelijk hebt gedownload.

Nou ik ben altijd online en dan werkt het dus ook nieta altijd, maar goed. Verder op die pagina staan er in mijn geval deze zaken:

Console-id Gamelicenties Videolicenties
    0268941xxxxx 995 0
    0274018xxxxx 184 1
    0035912xxxxx 6 0

Ik vraag me af hoe ze aan die info komen en welke nu wat is lol. Heb ik 995 dingen / DLC 'S gekocht? Aan de ID's te zien zit er ook een laag nr. tussen; misschien mn 1e xbox(1)

Ik heb namelijk:

- 1 xbox 1 gehad
    - 1 xbox 360 gehad die 2 keer is gerepareerd (dan doen ze dit automatisch voor je)
    - 1 nieuwe xbox 360 Elite dus; maar even kijken of die in dit rijtje staat vanavond

Overigens vind ik het nog erg vaag wanneer / hoe / of je een nieuwe console moet registeren. Bij MS service zeiden ze dat het alleen van belang is als je hem gaat laten repareren. Dat was ik nog niet van plan eerlijk gezegd.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2010
  6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik had mijn console meteen laten registreren, en heb er nooit problemen mee gehad. Ben van een 20GB naar 60GB gegaan, compleet nieuwe Xbox360.

In jouw geval is het dus even Xbox registreren en die licentie migratie uitvoeren en dan ben je good to go.

7. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil jullie melden dat ik gisteravond de license transfer migratie tool heb gebruikt en het resultaat was dat de 3 console ID nu 1 zijn geworden:

Console-id / Gamelicenties / Videolicenties
    00359128xxxx / 1187 /1

Het lijkt erop dat zaken (licenties) bij elkaar zijn opgeteld nu. Grappig is ook dat mijn abonnement / Gamercard "spontaan" na deze actie een 7 aangaf in de cirkel; dat wat ik ook dacht wat het had moeten zijn ipv een 6. Wel vreemd dat in de oude situatie dus dan ook maar liefst 3 console ID's bekend waren...

Wat ik alleen echter niet snap is dat ze zeggen dat je alles in je history opnieuw moet download; na de licentie transfer is dat gelukkig niet meer nodig leert de praktijk. Ik was niet van plan 1187 downloads die ik in die 7 jaar heb gedownload "ff" opnieuw te doen... lekker klantonvriendelijk dan (als je bestanden door de HD transfer er eigenlijk al fysiek opstonden).

Laatst bewerkt: 18 mrt 2010

Deel Deze Pagina