Hdd loopt vast/blijft hangen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tim, 25 feb 2008.

1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik heb nogal een enigzins vervelend probleem. Heb sinds een tijdje een nieuwe pc en steeds als ik wat download of via een externe hdd overzet blijft mij hdd hangen. Het is niet constant maar om de paar minuten hangt hij een minuut lang vast (en dus ook de hele pc) en gaat dan gewoon weer verder tot de volgende keer. Dit is vooral lastig omdat ik zo tijdens het downloaden of overzetten van bestanden eigenlijk niet kan gamen of fatsoenlijk een film kan kijken.

Heb een E4500 C2D, 2gig aan ram en een Samsung Hd501LJ 500gig hdd. Draai Vista Home Premium.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

edit//Ik ga er van uit dat het een probleem van de hardeschijf is want steeds als mijn pc blijft hangen blijft het rode hdd lampje branden (knippert normaal)
    edit//Tijdens gewoon gamen, film kijken of internetten heb ik nergens last van, op youtube filmpjes na waar hetzelfde gebeurt

Laatst bewerkt: 25 feb 2008
  2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Doe is een HDD benchmark met HD Tach, en post de resultaten hier. Het kan zijn dat je een bad sector heb ergens op je HDD, en dat hij daar dan heel sloom gaat doen.

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Programma blijkt onder Vista niet te werken....

edit//Draai hem nu even in de XP modus van Vista

edit// results:

Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  4. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Toch wel 'n paar drops, maar het lijkt me sterk dat het daar aan ligt... Weet je zeker dat het geen ander programma is dat je HDD full load geeft?

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Denk het errlijk gezegd niet want het gebeurt alleen als ik download of data overzet en niet tijdens normaal gebruik. Bovendien heb ik het probleem als sinds het begin dus als een ander programma het probleem is moet het een programma zijn wat bij Vista hoort

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Misschien kan je als de mogelijkheid er voor is een andere/extra HDD in de PC doen om te kijken of dat helpt...anders weet ik 't ook niet

Deel Deze Pagina